Min søn ( 6år ) har i vrede slået sin ven fra klassen i en konflikt. De to drenge har altid haft det godt sammen og altid valgt hinanden til leg, men som med mange andre venskaber har der været en konflikt imellem dem og min søn har slået, dette er selfølgelig noget som jeg har haft en lang snak med min søn om og sagt at dette ikke er noget man gør.
Drengene har også leget sammen efterfølgende i skolen, men nu til “problemet”.
Drengens mor vil på ingen måde snakke med mig mere, hun ignorer mig og kigger slet ikke på mig. Jeg prøver at skabe kontakt, så vi lige kan få talt sammen om det der er sket og hun afviser mig hver gang hun ser mig, hvilket er ret frustrerende, da vi før altid har talt sammen. Jeg er ret uforstående overfor denne reaktion, da jeg mener, at børn er børn og kan komme i konflikter, hvilket er en naturlig del af deres udvikling, selfølgelig skal der ikke slåes, men at man hun reagere så kraftigt, synes jeg virker voldsomt. Jeg ville personligt aldrig tage det så personligt, at jeg ikke ville tale med den anden forældre 
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre herfra? Jeg har skrevet til hende og prøver at komme i kontakt ved eksempelvis at sige godmorgen og hej, men hun svarer bare og kigger ikke engang på mig.
Er det mig der er forkert på den her? Overreagere jeg? 
Anmeld
Citér