Min søn har slået sin ven og nu vil …

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august

Anonym trådstarter

Min søn ( 6år ) har i vrede slået sin ven fra klassen i en konflikt. De to drenge har altid haft det godt sammen og altid valgt hinanden til leg, men som med mange andre venskaber har der været en konflikt imellem dem og min søn har slået, dette er selfølgelig noget som jeg har haft en lang snak med min søn om og sagt at dette ikke er noget man gør. 

Drengene har også leget sammen efterfølgende i skolen, men nu til “problemet”.

Drengens mor vil på ingen måde snakke med mig mere, hun ignorer mig og kigger slet ikke på mig. Jeg prøver at skabe kontakt, så vi lige kan få talt sammen om det der er sket og hun afviser mig hver gang hun ser mig, hvilket er ret frustrerende, da vi før altid har talt sammen. Jeg er ret uforstående overfor denne reaktion, da jeg mener, at børn er børn og kan komme i konflikter, hvilket er en naturlig del af deres udvikling, selfølgelig skal der ikke slåes, men at man hun reagere så kraftigt, synes jeg virker voldsomt. Jeg ville personligt aldrig tage det så personligt, at jeg ikke ville tale med den anden forældre  

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre herfra? Jeg har skrevet til hende og prøver at komme i kontakt ved eksempelvis at sige godmorgen og hej, men hun svarer bare og kigger ikke engang på mig. 

Er det mig der er forkert på den her? Overreagere jeg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august

CKJ

Profilbillede for CKJ

Du overreagerer slet ikke! I min verden reagerer hun barnligt og umodent. Selvfølgelig skal din søn ikke slå… men altså - alle børn og unge dummer sig gennem skoletiden. Det vigtigste er jo at undskylde bagefter og få talt sammen, også sol forældre. 
Jeg tænker ikke du kan gøre mere…. Lad hende vente til Hun lige er ovenpå. Mon så ikke hun kommer tilbage

Anmeld Citér

22. august

IenFart

Profilbillede for IenFart

Enig med ovenstående. Hvis du har rakt ud og forsøgt at åbne dialogen, så kan du ikke gøre så meget mere. Men det virker godt nok som en meget dramatisk reaktion. Det kan være hun har værre opfattelse af konflikten end nu, men derfor virker det stadig underligt.

Anmeld Citér

22. august

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Ja, det virker som en overdreven reaktion fra hendes side. Du kan ikke gøre så meget andet end at acceptere hun tager lidt afstand og give det lidt tid. Synes ikke du skal presse på mere, men respektere hendes grænse

Anmeld Citér

22. august

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Du overreagerer slet ikke! I min verden reagerer hun barnligt og umodent. Selvfølgelig skal din søn ikke slå… men altså - alle børn og unge dummer sig gennem skoletiden. Det vigtigste er jo at undskylde bagefter og få talt sammen, også sol forældre. 
Jeg tænker ikke du kan gøre mere…. Lad hende vente til Hun lige er ovenpå. Mon så ikke hun kommer tilbage

Min søn har sagt undskyld og drengene var videre lige efter. Det er bare utrolig ubehageligt, at få den kolde skulder på den måde, især da både vi og børnene har været tætte sammen før denne episode. 

Anmeld Citér

22. august

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Enig med ovenstående. Hvis du har rakt ud og forsøgt at åbne dialogen, så kan du ikke gøre så meget mere. Men det virker godt nok som en meget dramatisk reaktion. Det kan være hun har værre opfattelse af konflikten end nu, men derfor virker det stadig underligt.

Jeg synes også det virker ekstrem barnligt. Vi burde kunne tale om det. Og børnene er jo videre fra det.

Anmeld Citér

22. august

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Ja, det virker som en overdreven reaktion fra hendes side. Du kan ikke gøre så meget andet end at acceptere hun tager lidt afstand og give det lidt tid. Synes ikke du skal presse på mere, men respektere hendes grænse

Jeg har heller ikke tænkt mig at gøre mere nu. Jeg har prøvet at række armen ud, så vi lige kunne få talt det igennem, dette ønsker hun umiddelbart ikke. 
Det bliver nogle lange år, hvis dette er noget, som skal foregå hver gang der er en konflikt.

Anmeld Citér

22. august

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ej en mærkelig reaktion, børn bliver uvenner, det gør alle. Og ja børn kommer også til at reagere fysisk, de tænker jeg alle børn gør, så det kunne jo lige så godt have været hendes egen

Jeg ville ikke gøre med andet end fortsat og hilse og så evt tage kontakt til faren ved eventuelle legeaftaler osv 

Anmeld Citér

24. august

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Min søn har sagt undskyld og drengene var videre lige efter. Det er bare utrolig ubehageligt, at få den kolde skulder på den måde, især da både vi og børnene har været tætte sammen før denne episode. 

Er hun mon kommet på bedre tanker?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.