At købe 'skodprodukter' second hand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli

Maricella

Profilbillede for Maricella

Når jeg støder på de produkter i genbrug, tager jeg tingen til personalet og siger "hej jeg ved ikke om I er klar over det, men det er er fra xxx" jeg når sjældent længere før jeg får et kæmpe tak. Jeg har ikke endnu måtte forklare mig mere, for alle butikker jeg har handlet i har haft forbud mod temu/shein osv. Men ind imellem smutter det i sorteringen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Men her er der jo tale om tøj, som er doneret gratis til fx Røde Kors eller Frelsens Hær, fremfor at blive smidt ud... så pengene går jo sådan set til et rimeligt godt formål...

Ja ok - det ændrer en smule på det. Jeg ville nok stadig være sur gammel mand og stå fast på princippet, men jeg forstår dilemmaet.

Anmeld Citér

28. juli

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Anonym skriver:

Der er jo netop ikke "farlige ting og kemikalier i så meget" hvis man holder sig til produkter godkendt indenfor EU og eksempelvis CE-mærket, osv. Det er jo flere gange bevist, at især SHEIN og TEMU produkter er langt værre... uagtet om lidt vaskes ud over tid eller ej....

Og ja, så er der lige de der 'detaljer' med at have miljøet og fattige menneskers liv på samvittigheden... den er heller ikke så rart i mine øjne ... Men måske det lidt i mindre grad bør tynge én når det er genbrug, det er det jeg lidt er i tvivl om ... fordi skaden er sket ...

Og derfor skal det netop være op til en selv om man vil købe det tøj eller ej. Det lyder som om OP gerne vil købe det og ikke er bange for kemikalier. 

Anmeld Citér

29. juli

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Solsikke9 skriver:

Og derfor skal det netop være op til en selv om man vil købe det tøj eller ej. Det lyder som om OP gerne vil købe det og ikke er bange for kemikalier. 

Det er trådstarter selv, du svarer, og hun giver da udtryk for modvilje over for kemikalierne. 

Anmeld Citér

1. august

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Mor og meget mere skriver:

Det er trådstarter selv, du svarer, og hun giver da udtryk for modvilje over for kemikalierne. 

Men så har hun jo svaret selv og skal lade være med at købe det hvis hun er bekymret for det. 

Anmeld Citér

1. august

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Solsikke9 skriver:

Men så har hun jo svaret selv og skal lade være med at købe det hvis hun er bekymret for det. 

Jamen, jeg er helt enig i, at hun ikke skal købe det - ideelt set ville ingen røre deres varer med en ildtang, brugte eller ej. Jeg skrev det blot for opklaringens skyld. 

Anmeld Citér

2. august

Anonym trådstarter

Tak for jeres refleksioner. Jeg er faktisk positivt overrasket over, at der er så meget kritisk stillingtagen til denne type platformene - så meget at det også gælder genbrug. Jeg er som sagt stor modstander både af sundhedsmæssige, humanitære og miljømæssige grunde... og jeg vil tage refleksionerne med mig videre. 

Har I andre hjemmesider/forhandlere, som I styrer langt udenom af samme grunde?

Jeg skulle købe et produkt den anden dag og det krævede faktisk en del research at købe et ordentligt sted fra, fordi hjemmesiderne også i stigende grad oversættes til dansk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.