Solsikke9 skriver:
Hvis du ikke holder af dem, er det nok på tide at slippe dem fri (og dig selv) også ☺️
Desuden er det altså helt ok at folk afslutter en relation uden en samtale om det eller at man skal forklare en helt masse. Du ved reelt ikke hvad der ligger til grund for deres valg. Hvad er der at bruge tid og energi på, hvis man er helt afklaret og ikke ønsker at fortsætte relationen? Hvorfor synes du at man skylder folk chancer? Du behøver ikke at svare på det her, men jeg udfordre dig lidt på dit syn omkring relationer og venskaber. Selvfølgelig skal man ikke ghoste folk, men det læser jeg heller ikke er tilfældet her.
Godt at du er blevet afklaret med din rolle i den relation og du fremadrettet kan vurdere hvad der er rigtigt for dig 
Jeg er grundlæggende uenig i, at man kan afslutte mangeårige relationer uden at give en forklaring. Selvsagt kan man nå til en erkendelse af, at en relation dræner for meget og giver for lidt, og så kan et brud være eneste løsning, men medmindre der er tale om entydigt negativ adfærd fra den andens side i stil med psykisk (eller fysisk) vold, manipulation eller lignende, så skylder man efter mit moralske kompas at begrunde dét, der for den anden part synes at komme som et lyn fra en blå himmel.
Vi taler her om en relation, der har varet fra den ene parts fødsel og omfattet kærligt og nært samvær, fælles deltagelse i livets store begivenheder, omsorg og opmærksomhed igennem mere end 30 år. Det kunne for den sags skyld også gælde et mangeårigt venskab eller et kærlighedsforhold - at har man en lang, fælles historie med en anden, hvor der indiskutabelt har været gensidigt varme følelser, er det ikke rimeligt, at den afsluttes på en måde, som efterlader vedkommende fuldstændigt uforstående og uvidende om, hvad der ligger til grund.
Hvorfor vil man ønske for et andet menneske, at han/hun skal gennemgå tab, chok, sorg uden at have nogen anelse om årsagen? I mine øjne er det uværdigt.
Anmeld
Citér