Er jeg urimelig ? (potentielt familie problem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli

drabo

Profilbillede for drabo

I er to mødre, som begge ser jeres barn som det vigtigste.

Der så langt i alder mellem dig og din yngste søster, at situationen er endt, der hvor dine forældre både har hjemmeboende børn og børnebørn, og det betyder jo nok, at børnebørn kommer til at fylde lidt mindre end hvis man får dem efter det sidste barn er flyttet hjemmefra.

Men altså du regnede med at tingene ville køre som sidste år og har derfor ikke inviteret i god tid. I år var der så en vejfest, som gør at det ikke passer at holde søsterens fødselsdag den weekend, og nej man holder ikke en stor fest på en søndag, da mange gæster jo ville skulle tidligt op dagen efter. 

Men som andre skriver din søns fødselsdag kan holdes weekenden før f.eks. om søndagen, eller i kan holde den på dagen om fredagen eller om søndagen. Men det handler jo ikke om den fødselsdag, det handler om alle de følelser du har i klemme omkring at blive valgt fra/glemt for at tage hensyn til din søster. Og som andre skriver måske er det på tide at holde pause fra familie dramaet, måske skal I piger lade jeres mor og søster gøre tingene på deres måde for når I kritisere, så bliver automatreaktionen at gå i forsvar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville finde en anden weekend. Din søn kan sagtens holde fødselsdag weekenden efter -

også selvom han er 5. 

Anmeld Citér

18. juli

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Jeg synes det er dig som laver et problem ud af noget som ikke er et problem.

Det er 20 års fødselsdag, lidt større end en 5 års og selvfølgelig vælger man da dag udfra hvad der passer en bedst, du kunne jo bare have arrangeret noget først

Det er så en 19 års

Anmeld Citér

18. juli

Anonym

Føler måske ikke dit problem er som sådan selve fødselsdagen men din følelse af at din mor har en "yngling" eller hvad man kan sige. I kan jo holde din søns fødselsdag på hans rigtige fødselsdag som er om fredagen så behøver han jo heller ikke vente når han er spændt alligevel, kan helt sikkert mærke på mine børn de syntes det træls hvis de skal holde fødselsdagen en anden dag end den rigtige dag. 

Og her tænker jeg selvfølgelig vælger hun sin datter til før sit barnebarn det er jo hendes barn. Min mor, far og storebror har fødselsdage i samme uge og vi har aftalt at de holder på deres rigtige fødselsdag og ellers skal de sammen snakke om hvilke andre dage der skal holdes en fødselsdag så ingen bliver "glemt"

Anmeld Citér

18. juli

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det er så en 19 års

Ok, læste det som hun blev 20 år, men stadig du er så bare for sent ude  

Anmeld Citér

18. juli

Anonym

drabo skriver:

I er to mødre, som begge ser jeres barn som det vigtigste.

Der så langt i alder mellem dig og din yngste søster, at situationen er endt, der hvor dine forældre både har hjemmeboende børn og børnebørn, og det betyder jo nok, at børnebørn kommer til at fylde lidt mindre end hvis man får dem efter det sidste barn er flyttet hjemmefra.

Men altså du regnede med at tingene ville køre som sidste år og har derfor ikke inviteret i god tid. I år var der så en vejfest, som gør at det ikke passer at holde søsterens fødselsdag den weekend, og nej man holder ikke en stor fest på en søndag, da mange gæster jo ville skulle tidligt op dagen efter. 

Men som andre skriver din søns fødselsdag kan holdes weekenden før f.eks. om søndagen, eller i kan holde den på dagen om fredagen eller om søndagen. Men det handler jo ikke om den fødselsdag, det handler om alle de følelser du har i klemme omkring at blive valgt fra/glemt for at tage hensyn til din søster. Og som andre skriver måske er det på tide at holde pause fra familie dramaet, måske skal I piger lade jeres mor og søster gøre tingene på deres måde for når I kritisere, så bliver automatreaktionen at gå i forsvar.

Men den ene mor i det scenarie er jo også mor til TS. Det bør tælle med. 

TS - jeg ved ikke lige mht fødselsdag. Men synes, det er dybt problematisk din mor åbenbart har så let ved at cutte dig ud af sit liv. Jeg forstår det er svært. Men kunne en pause være en ide?

Anmeld Citér

19. juli

Ekko

Profilbillede for Ekko

Men den ene mor i det scenarie er jo også mor til TS. Det bør tælle med. 

TS - jeg ved ikke lige mht fødselsdag. Men synes, det er dybt problematisk din mor åbenbart har så let ved at cutte dig ud af sit liv. Jeg forstår det er svært. Men kunne en pause være en ide?

Ja det tænkte jeg også (efter at jeg havde tænkt at jeg egentlig ikke ville kommentere på andet end logistikken). Der er ikke kun tale om to mødre med hver deres barn. Mormor er også mor til TS, selvom hun stadig har hjemmeboende barn. Og det lyder ikke særlig rart at have en mor, der på den måde konfliktoptrapper og tydeligvis har et favorit-barn. Hun vil cutte kontakten, men spørgsmålet er om ts (og hendes selvskabte familie, mand og børn) måske ikke dybest set ville have bedst af at blive fri for hende.

Anmeld Citér

22. juli

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du laver et problem ud af det. 
i har ikke patent på den weekend og i har ikke inviteret til noget endnu. 
så dagen er ledig. Og nu er den booket med lillesøster fødselsdag. Og ja. En Facebook begivenhed er også en gyldig invitation. Der er rigtig mange mennesker der vælger at invitere den vej i dag, fordi det er let at holde styr på, man kan sende ud til mange på en gang og give fælles beskeder om tid, sted, mad, ønsker mm. 

jeg havde holdt jeres søns fødselsdag weekenden inden hans fødselsdag. Det er altså helt almindeligt at man ikke altid kan holde fødselsdag på dagen eller dagen efter for den sags skyld. I hvert fald hvis man forventer gæster. At pakke en weekend både lørdag og søndag for hele familien er ikke god stil. Og unødvendigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.