Jeg står i den situation, at jeg for nogle måneder siden var til en mus-samtale med min nærmeste leder, hvor jeg også fik at vide, at hun/de (for de er to) gerne så, at jeg fik ansvaret for et bestemt område, som vil træde i kraft om nogle måneder. Det ville jeg jo gerne og ser også frem til.
Jeg har så også nogle børn, som indimellem bliver syge og jeg kan selv blive syg... og min nærmeste leder er på barsel, så det er den anden, der er tilbage. Af hende, der er tilbage, har jeg nu haft en sygefraværssamtale med, hvor hun blandede sygdom og barn syg sammen og fortalte mig også, at hun rigtig gerne ville kaste mig ud i alt muligt og tage mig så langt, og blandt andet give mig ansvaret for det nævnte område, men hun manglede noget stabilitet.
Sagen er bare den, at der ikke er noget, som har ændret sig fraværsmæssigt, siden min mus-samtale med min nærmeste leder.
Desuden har jeg lagt SÅ stor en indsats i særligt et område, som mange på mit arbejde synes er svært, jeg har lavet forskrifter osv på ting, som folk har manglet i evigheder.
Hvis folk mangler input til at ændre noget, så flere forstår ting, så har jeg altid konkrete forslag og jeg tager mig tid til at skrive det ned.
Jeg er derudover en person, som går ret højt op i at andre omkring mig skal have det godt, for så er det sjovere at gå på arbejde. Og jeg er altid klar på at hjælpe uanset hvilke spørgsmål jeg får og er meget inkluderende og fordomsfri.
Og nu..... nu sidder jeg med en følelse af, at min ret så store indsats på et stort og indviklet område er tabt lidt på gulvet. Lige nu i situationen har jeg slet ikke lyst til at skulle have det ansvar, fordi jeg føler, at jeg skal præstere endnu mere, end hvad jeg i forvejen har gjort og det med sygdom/fravær kan jeg alligevel ikke gøre noget ved. Og så meget fravær har jeg heller ikke haft.. der er flere andre med stort ansvar, som ville svare til det, jeg ville få, som da også er syge flere gange eller har barn syg.
Jeg føler lidt, at hun et eller andet sted mellem linjerne afholder mig fagligt, fordi jeg er småbørnsforældre og kan have fravær indimellem plus at ingen kan garantere, at de ikke også bliver syge eller andet... jeg ved i øvrigt ikke hvem ellers, der skulle have det ansvar udover mig.
Jeg er bare ked af det og synes bare slet ikke, at det var okay