Kan jeg godkendes til bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Er det meningen at din kæreste skal bidrage med husleje, eller står du selv for at betale 17.000 ud af 26.000 udbetalt? Og kommer der så forbrug, internet osv. oveni? Og du skal betale alle andre faste udgifter. Der kan ikke være meget tilbage til mad og forbrug. 

Hvis det forholder sig sådan, ville jeg absolut finde noget, der passer bedre til indkomsten.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni

Projektbaby2

Profilbillede for Projektbaby2
Unicorn1 skriver:

"Som tommelfingerregel anbefales det at bruge omkring 30% af din månedlige indkomst på husleje. Dette sikrer, at du har tilstrækkelig økonomisk fleksibilitet til at dække andre udgifter som mad, transport og fornøjelser." 

Dette er taget fra en artikel, men er også det, jeg tidligere har læst mig frem til, at udlejere går ud fra, hvis de skal godkende kommende lejere.. 

Ifølge min udregning, så vil 17.000 kr. Udgøre 65% af din løn, og du vil derfor ikke blive godkendt økonomisk.. 

Men hvorfor er det også kun dig, der skal stå på kontrakten? Og hvorfor vælge så dyr en lejlighed med din indkomst? 17.000 kr. Er ekstremt mange penge i husleje - det er sådan et beløb, man betaler i husleje for en kæmpe herskabsvilla i det dyre område i Odense

Husk at du skal have råd til at kunne sidde i den alene, hvis kæresten pludselig smutter - for han er jo ikke forpligtet til noget, når han ikke står på kontrakten

Mange tak for svar :-)

Det er desværre bare mega dyrt i København  
Og hvis du skal have noget billigt, skal det være igennem boligforeningerne, hvor der er 20-30 års ventetid, fik jeg besked om. Det er helt grotesk.

Han tør ikke at komme på som medlejer, da han har en lille ejerlejlighed, han fik af sine forældre, og frygter dermed, at han kommer i problemer, selvom den er udlejet. 

Anmeld Citér

16. juni

Projektbaby2

Lillehjerte skriver:

Er det meningen at din kæreste skal bidrage med husleje, eller står du selv for at betale 17.000 ud af 26.000 udbetalt? Og kommer der så forbrug, internet osv. oveni? Og du skal betale alle andre faste udgifter. Der kan ikke være meget tilbage til mad og forbrug. 

Hvis det forholder sig sådan, ville jeg absolut finde noget, der passer bedre til indkomsten.

Det er meningen, at alt skal deles op ligeligt. Men han vil bare ikke stå på kontrakten, fordi han frygter, at det kan skabe problemer, da han har en lille ejerlejlighed, som er til udlejning. Selvom jeg har læst, at man gerne må leje, når man ejer noget. Du må bare ikke have folkeregister to steder. 

Anmeld Citér

16. juni

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Projektbaby2 skriver:

Mange tak for svar :-)

Det er desværre bare mega dyrt i København  
Og hvis du skal have noget billigt, skal det være igennem boligforeningerne, hvor der er 20-30 års ventetid, fik jeg besked om. Det er helt grotesk.

Han tør ikke at komme på som medlejer, da han har en lille ejerlejlighed, han fik af sine forældre, og frygter dermed, at han kommer i problemer, selvom den er udlejet. 

Det skal jeg gerne skrive under på!! Det er vildt dyrt i København at leje. Du er nærmest heldig, hvis du kan finde noget til 17.000 kr.

Anmeld Citér

16. juni

Projektbaby2

Seldomseen skriver:

Det skal jeg gerne skrive under på!! Det er vildt dyrt i København at leje. Du er nærmest heldig, hvis du kan finde noget til 17.000 kr.

Lige akkurat. Alt er så dyrt her. Men da mine børn er startet i skole/institution her, og hele min familie bor i København, er jeg ikke interesseret i at flytte væk. 
Jeg vidste dog ikke, at det skulle være så kompliceret at finde en lejebolig og godkendes hertil. Jeg får besked i morgen, om jeg kan godkendes. Kryds gerne fingre for mig :-)

Anmeld Citér

16. juni

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Projektbaby2 skriver:

Lige akkurat. Alt er så dyrt her. Men da mine børn er startet i skole/institution her, og hele min familie bor i København, er jeg ikke interesseret i at flytte væk. 
Jeg vidste dog ikke, at det skulle være så kompliceret at finde en lejebolig og godkendes hertil. Jeg får besked i morgen, om jeg kan godkendes. Kryds gerne fingre for mig :-)

Jeg er i samme situation med barn i institution og min søster her. Derudover også job. 

Vi bor også til leje og skulle også godkendes - det er nok fordi med de høje huslejer er de nødt til at være sikre på, at man kan betale. Men tænker det er sket i takt med at huspriserne er steget så meget. 

Jeg krydser :-). Skrive endelig om det lykkes. 

Anmeld Citér

16. juni

Projektbaby2

Seldomseen skriver:

Jeg er i samme situation med barn i institution og min søster her. Derudover også job. 

Vi bor også til leje og skulle også godkendes - det er nok fordi med de høje huslejer er de nødt til at være sikre på, at man kan betale. Men tænker det er sket i takt med at huspriserne er steget så meget. 

Jeg krydser :-). Skrive endelig om det lykkes. 

Jeg får i øvrigt et provenu fra salget af min tidligere lejlighed på 1,7 mio, som jeg også oplyste i papirerne. Håber det kan tale min sag lidt op. 

Tak, hvor er du sød jeg opdaterer i morgen 

Anmeld Citér

16. juni

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Selvfølgelig må han gerne leje, selvom han ejer noget.. Hvem skulle dog bestemme, at han SKAL flytte ind i sin ejerlejlighed??

Forstår ikke helt, hvad han er bange for ærlig talt.. Og I kan jo altid snakke med en advokat, hvis det er 

Anmeld Citér

16. juni

Anonym

Unicorn1 skriver:

Selvfølgelig må han gerne leje, selvom han ejer noget.. Hvem skulle dog bestemme, at han SKAL flytte ind i sin ejerlejlighed??

Forstår ikke helt, hvad han er bange for ærlig talt.. Og I kan jo altid snakke med en advokat, hvis det er 

Nogle steder er der bopælspligt hvilket betyder at han skal ha folkeregisteradresse i ejerlejligheden, og ikke i lejelejligheden. Det ved vi ikke om er tilfældet med hans lejlighed, men det er meget muligt 

Anmeld Citér

16. juni

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Nogle steder er der bopælspligt hvilket betyder at han skal ha folkeregisteradresse i ejerlejligheden, og ikke i lejelejligheden. Det ved vi ikke om er tilfældet med hans lejlighed, men det er meget muligt 

"Bopælspligt betyder, at ejere af helårsboliger er forpligtet til at sikre, at deres bolig er beboet, enten ved selv at bo der eller ved at udleje den. Formålet med bopælspligt er at forhindre tomme boliger og affolkning i visse områder."

Altså er han ikke selv forpligtet til at bo i den, når han udlejer den

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.