Unicorn1 skriver:
"Som tommelfingerregel anbefales det at bruge omkring 30% af din månedlige indkomst på husleje. Dette sikrer, at du har tilstrækkelig økonomisk fleksibilitet til at dække andre udgifter som mad, transport og fornøjelser."
Dette er taget fra en artikel, men er også det, jeg tidligere har læst mig frem til, at udlejere går ud fra, hvis de skal godkende kommende lejere..
Ifølge min udregning, så vil 17.000 kr. Udgøre 65% af din løn, og du vil derfor ikke blive godkendt økonomisk..
Men hvorfor er det også kun dig, der skal stå på kontrakten? Og hvorfor vælge så dyr en lejlighed med din indkomst? 17.000 kr. Er ekstremt mange penge i husleje - det er sådan et beløb, man betaler i husleje for en kæmpe herskabsvilla i det dyre område i Odense 
Husk at du skal have råd til at kunne sidde i den alene, hvis kæresten pludselig smutter - for han er jo ikke forpligtet til noget, når han ikke står på kontrakten
Mange tak for svar :-)
Det er desværre bare mega dyrt i København
Og hvis du skal have noget billigt, skal det være igennem boligforeningerne, hvor der er 20-30 års ventetid, fik jeg besked om. Det er helt grotesk.
Han tør ikke at komme på som medlejer, da han har en lille ejerlejlighed, han fik af sine forældre, og frygter dermed, at han kommer i problemer, selvom den er udlejet.
Anmeld
Citér