Kan jeg godkendes til bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.496 visninger
24 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni

Projektbaby2

Profilbillede for Projektbaby2

Hej alle

Jeg har set på en lejelejlighed, som koster 17.000 kr om måneden. Jeg får udbetalt 26.000 kr i løn. Min kæreste flytter med, men jeg skal kun stå på kontrakten. 
Tror I, at jeg kan godkendes som lejer? Jeg har søgt på en lejlighed og sendt relevante papirer i form af lønseddel og samtykke til tjek i RKI. 

Jeg bor i en ejerlejlighed, som jeg sælger, da den er for lille. Jeg har aldrig lejet før, så jeg kender ikke helt gamet. Skal der meget til at blive godkendt som lejer?

Tak for jeres tid ❤️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Er aldrig oplevet at jeg skulle godkendes i form af økonomi. Det er aldrig til at sige om du bliver godkendt eller ej, det kommer an på den enkelte udlejer og hvad de går efter. 

Anmeld Citér

15. juni

Projektbaby2

Profilbillede for Projektbaby2
Solsikke9 skriver:

Er aldrig oplevet at jeg skulle godkendes i form af økonomi. Det er aldrig til at sige om du bliver godkendt eller ej, det kommer an på den enkelte udlejer og hvad de går efter. 

Tak for svar ��

jeg fik bare at vide, at jeg skulle indsende min lønseddel og dokumentere, at jeg er fastansat, samt give samtykke til, at de må tjekke op i RKI. Jeg er ikke registreret i RKI. Men jeg synes godt nok, at det er en lidt vild proces. Måske er det meget normalt, da jeg ikke har prøvet det tidligere ��

Anmeld Citér

15. juni

Anonym

Projektbaby2 skriver:

Tak for svar ��

jeg fik bare at vide, at jeg skulle indsende min lønseddel og dokumentere, at jeg er fastansat, samt give samtykke til, at de må tjekke op i RKI. Jeg er ikke registreret i RKI. Men jeg synes godt nok, at det er en lidt vild proces. Måske er det meget normalt, da jeg ikke har prøvet det tidligere ��

Nu kender jeg ikke priserne i dit område. Men 17.000kr. i leje pr. måned er i min verden en høj husleje og derfor forstår jeg måske godt at udlejer gerne vil sikre at lejere har økonomi til at betale huslejen.

Det er mange år siden jeg har boet til leje, men jeg er aldrig blevet “tjekket” økonomisk. 

Anmeld Citér

15. juni

Anonym

Ansøg og se hvad der sker

Anmeld Citér

15. juni

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hej alle

Jeg har set på en lejelejlighed, som koster 17.000 kr om måneden. Jeg får udbetalt 26.000 kr i løn. Min kæreste flytter med, men jeg skal kun stå på kontrakten. 
Tror I, at jeg kan godkendes som lejer? Jeg har søgt på en lejlighed og sendt relevante papirer i form af lønseddel og samtykke til tjek i RKI. 

Jeg bor i en ejerlejlighed, som jeg sælger, da den er for lille. Jeg har aldrig lejet før, så jeg kender ikke helt gamet. Skal der meget til at blive godkendt som lejer?

Tak for jeres tid ❤️

"Som tommelfingerregel anbefales det at bruge omkring 30% af din månedlige indkomst på husleje. Dette sikrer, at du har tilstrækkelig økonomisk fleksibilitet til at dække andre udgifter som mad, transport og fornøjelser." 

Dette er taget fra en artikel, men er også det, jeg tidligere har læst mig frem til, at udlejere går ud fra, hvis de skal godkende kommende lejere.. 

Ifølge min udregning, så vil 17.000 kr. Udgøre 65% af din løn, og du vil derfor ikke blive godkendt økonomisk.. 

Men hvorfor er det også kun dig, der skal stå på kontrakten? Og hvorfor vælge så dyr en lejlighed med din indkomst? 17.000 kr. Er ekstremt mange penge i husleje - det er sådan et beløb, man betaler i husleje for en kæmpe herskabsvilla i det dyre område i Odense

Husk at du skal have råd til at kunne sidde i den alene, hvis kæresten pludselig smutter - for han er jo ikke forpligtet til noget, når han ikke står på kontrakten

Anmeld Citér

15. juni

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså der hvor vi boede for mange år siden, havde det været en ghetto, så derfor skal man nu dokumentere man er i job, det har ikke noget med indkomsten at gøre, blot for at sikre at der kommer resurser stærke folk ind.

- men undre mig når det er en så vanvittig dyr husleje, så tænker jeg de færreste kh modtager ville kunne bo der

Anmeld Citér

15. juni

Anonym

Unicorn1 skriver:

"Som tommelfingerregel anbefales det at bruge omkring 30% af din månedlige indkomst på husleje. Dette sikrer, at du har tilstrækkelig økonomisk fleksibilitet til at dække andre udgifter som mad, transport og fornøjelser." 

Dette er taget fra en artikel, men er også det, jeg tidligere har læst mig frem til, at udlejere går ud fra, hvis de skal godkende kommende lejere.. 

Ifølge min udregning, så vil 17.000 kr. Udgøre 65% af din løn, og du vil derfor ikke blive godkendt økonomisk.. 

Men hvorfor er det også kun dig, der skal stå på kontrakten? Og hvorfor vælge så dyr en lejlighed med din indkomst? 17.000 kr. Er ekstremt mange penge i husleje - det er sådan et beløb, man betaler i husleje for en kæmpe herskabsvilla i det dyre område i Odense

Husk at du skal have råd til at kunne sidde i den alene, hvis kæresten pludselig smutter - for han er jo ikke forpligtet til noget, når han ikke står på kontrakten

Wow det er billigt at bo i Odense, hvis du kan få en kæmpe herskabsvilla til 17.000 kr. 

Det ville koste det dobbelte i København. Her koster lejeboliger snildt 15.000 + for en 2 værelses lejlighed. 

Anmeld Citér

15. juni

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Wow det er billigt at bo i Odense, hvis du kan få en kæmpe herskabsvilla til 17.000 kr. 

Det ville koste det dobbelte i København. Her koster lejeboliger snildt 15.000 + for en 2 værelses lejlighed. 

Haha synes ellers, at det er dyrt i Odense

Men hvorfor skal din kæreste ikke stå på kontrakten? Så er der større sandsynlighed for, at I kan få et ordentlig bolig, hvis I skal godkendes først 

Anmeld Citér

15. juni

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg synes det er en voldsom dyr husleje i forhold til din indtægt. Jeg ved ikke hvad udlejer kigger på. Har ikke prøvet at skulle sende lønsedler mm for at leje en bolig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.