Ville i kunne gå tilbage til en x

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.282 visninger
13 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni

Anonym trådstarter

Min x kæreste er tidligere alkoholiker han har nu været ædru i halvanden år 

Han er den mest kærlige søde omsorgsfulde person.

Men da han drak var han ikke jeg flyttede fra ham for 2år siden da alkoholden to for meget over han var ikke til at stole på plus han fik psykoser og blev voldig  

Nu har han alligevel været ædru i 1 år og 6måneder og vi ses regelmæssigt men jeg tør stadig ikke helt stole på ham igen kan se han virkelig har ændret sig og fortryder den idiot han har været og jeg elsker ham stadig men er i tvivl om man kan komme videre og få en ny fremtid sammen igen.

Nogen der har stået i nået ligende ? 

Og nej jeg flytter ikke bare lige sammen med ham igen men overvejer alligevel om man kan blive kærester 

Han har en teenage dreng boende og jeg har to børn på 11 og 9 år som er meget glad for min x 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

psykoser? Vold? Og du overvejer at få blandet børn ind i det show der? Hell no. Det er en virkelig skidt ide. Ville ikke engang overveje at have en relation eller forbindelse til en der har været eller er voldelig. 

Måske har han været ædru i over 1 år, men ærligt så ændrer folk sig sjældent særlig meget. Jeg tror det er et spørgsmål om tid før han behandler dig dårligt igen. 

Jeg havde under ingen omstændigheder vendt tilbage til sådan en. Så hellere være single og alene.

Anmeld Citér

8. juni

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

psykoser? Vold? Og du overvejer at få blandet børn ind i det show der? Hell no. Det er en virkelig skidt ide. Ville ikke engang overveje at have en relation eller forbindelse til en der har været eller er voldelig. 

Måske har han været ædru i over 1 år, men ærligt så ændrer folk sig sjældent særlig meget. Jeg tror det er et spørgsmål om tid før han behandler dig dårligt igen. 

Jeg havde under ingen omstændigheder vendt tilbage til sådan en. Så hellere være single og alene.

Ja alkohol psykose der er intet vis ikke han drikker så jo alkohol kan ændre en meget

Nej okay fair nok 

Jeg har intet mod at være alene og single ellers havde jeg da bare fundet mig en anden det er ikke så svært har afvist mange allerede da jeg ikke er over min x og ikke lader folk komme for tæt på 

Anmeld Citér

8. juni

Anonym

Jeg ville ikke turde! Det er let at få tilbagefald  og særligt når gamle vaner (dig) kommer ind i billedet. Synes du skal finde dig en sund kæreste - hvis ikke for din skyld, så for dine børn. Hvis han en dag får tilbagefald og falder i, er det også dem der rammes. 

det er en meget usund relation med jeres baggrund, og er det fordi du drages lidt af det usunde, så vil jeg anbefale dig at arbejde med det. Og det er kærligt ment! 

Anmeld Citér

9. juni

Ekko

Profilbillede for Ekko

Jeg er afvænnet alkoholiker og jeg synes ærlig talt, at det har gjort en verden til forskel, at jeg ikke drikker. Jeg fik også mindre alkohol-psykoser. Jeg har selvfølgelig ikke ændret min grundlægger personlighed, men jeg træffer ikke længere samme kaotiske og impulsive valg og jeg har langt mere energi og overskud. Dog ville jeg ikke sætte børn I verden, hverken selv eller med én, der stod i den situation som din ekskæreste. Ikke før om laaaaaang tid

Anmeld Citér

9. juni

Anonym trådstarter

Ekko skriver:

Jeg er afvænnet alkoholiker og jeg synes ærlig talt, at det har gjort en verden til forskel, at jeg ikke drikker. Jeg fik også mindre alkohol-psykoser. Jeg har selvfølgelig ikke ændret min grundlægger personlighed, men jeg træffer ikke længere samme kaotiske og impulsive valg og jeg har langt mere energi og overskud. Dog ville jeg ikke sætte børn I verden, hverken selv eller med én, der stod i den situation som din ekskæreste. Ikke før om laaaaaang tid

Tak for svar jeg syntes nemlig bare det er svært men vis alle bare sagde nej ville en tidligere alkoholiker jo aldrig få en ny chance i livet.

Jeg skal ikke have flere børn og jeg ville netop heller ikke flytte sammen med manden igen før mine børn var voksne og flyttet hjemmefra vis ni han faldt i igen.

Men er heller ikke sikker på at det overhovedet skal være mig og ham igen men jeg elsker jo den ædru mand.

Anmeld Citér

9. juni

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville ikke turde! Det er let at få tilbagefald  og særligt når gamle vaner (dig) kommer ind i billedet. Synes du skal finde dig en sund kæreste - hvis ikke for din skyld, så for dine børn. Hvis han en dag får tilbagefald og falder i, er det også dem der rammes. 

det er en meget usund relation med jeres baggrund, og er det fordi du drages lidt af det usunde, så vil jeg anbefale dig at arbejde med det. Og det er kærligt ment! 

Tak for svar det er også det jeg er bange for. Jeg er ikke interesseret i at flytte sammen igen så længe jeg har børn i skole alderen men man kan jo godt være kærester og bo hver for sig.

Jeg er bare meget usikker på det jeg drages ikke af det kaos der kan følge med men jeg er en person der gerne ikke lukker nye mennesker tæt på så det er svært for mig når jeg først har ladet en komme tæt på bare at give slip min x er også med i hele min omgangskreds og kommer også hos min fætter og bror så det er ikke nemt.

Men jeg ses jo med ham vi tager på ture og er bare gode venner nu men om det bare skal blive ved det til den rigtige dukker op ved jeg ikke 

Tør ikke rigtig lukke ham helt ind igen vis nu han får tilbagefald 

Anmeld Citér

9. juni

Anonym

Min far var alkoholiker og terroriserede min mor, mig og min søster hele min barndom.

han havde ædru perioder (og nogle gange over 1 år) hvor alt var godt og han var den bedste far i verden, et fantastisk menneske, min mor tilgav og blev når han stoppede, og så faldt han i igen.

det resulterede i volden eskalerede da jeg blev ældre, så den også gik udover mig. Jeg var enormt bange og utryg i min barndom, og vidste aldrig hvad humør han var i når han kom hjem (var han ædru eller fuld?). Jeg flyttede hjemmefra i en meget ung alder af den grund.

min mor holdte ud i 21 år. Det sluttede da han forsøgte at slå hende og min søster ihjel I en alkoholpsykose, hvor politiet måtte hente dem og køre dem på krisecenter. 

Derfra tog det yderligere 4 år, før han lod dem være, og det skete fordi han døde, grundet sygdom forbundet med druk.

Min mor så det bedste i ham. Hun elskede den mand han var når han var ædru, og hun ville så gerne tro på det hele kunne ændre sig, og at denne gang blev det anderledes…

så nej. Jeg ville ikke gå tilbage. Jeg ville ikke give ham en chance til. 
Chancen for tilbagefald, er der. Og du kan meget vel være en trigger uden at vide det. 

alkoholikere kan få en chance til, men det skal være med en ny. De skal ikke blive i det gamle og kendte, for gamle rutiner fører gamle vaner med sig.

Anmeld Citér

10. juni

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Anonym skriver:

Min far var alkoholiker og terroriserede min mor, mig og min søster hele min barndom.

han havde ædru perioder (og nogle gange over 1 år) hvor alt var godt og han var den bedste far i verden, et fantastisk menneske, min mor tilgav og blev når han stoppede, og så faldt han i igen.

det resulterede i volden eskalerede da jeg blev ældre, så den også gik udover mig. Jeg var enormt bange og utryg i min barndom, og vidste aldrig hvad humør han var i når han kom hjem (var han ædru eller fuld?). Jeg flyttede hjemmefra i en meget ung alder af den grund.

min mor holdte ud i 21 år. Det sluttede da han forsøgte at slå hende og min søster ihjel I en alkoholpsykose, hvor politiet måtte hente dem og køre dem på krisecenter. 

Derfra tog det yderligere 4 år, før han lod dem være, og det skete fordi han døde, grundet sygdom forbundet med druk.

Min mor så det bedste i ham. Hun elskede den mand han var når han var ædru, og hun ville så gerne tro på det hele kunne ændre sig, og at denne gang blev det anderledes…

Chancen for tilbagefald, er der. Og du kan meget vel være en trigger uden at vide det. 

alkoholikere kan få en chance til, men det skal være med en ny. De skal ikke blive i det gamle og kendte, for gamle rutiner fører gamle vaner med sig.

Hvor er det bare forfærdeligt. Puha. Og jeg er helt enig. Det er bare slet ikke det værd at gå tilbage. Alt for stor risiko for noget dårligt sker og han er den samme person. 

Så hellere starte noget nyt med en ny som ikke har disse problematikker. Livet er alt for kort til andet. 

Anmeld Citér

10. juni

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tak for dit skriv 

Er ked af at høre du havde sådan en hård opvækst. Min egen far er også alkoholiker min mor gik fra ham da jeg var 7år men vi endte med at bo ved ham alligevel det giver mange svigt men der var ingen vold ved mig. 

Her er jeg heldig mine børn ikke oplevede en fulde ubehagelige mand da det altid skete når mine børn var ved deres far også derfor de stadig er meget glad for min x den dag idag og spørger meget efter ham. 

Ved jo han altid kan falde i han har dog aldrig været ædru mere ind 3-5 måneder og mistede alt på det flere gange. Han har nu sin teenge søn boende som han mistede kontakt til i flere år og han ved han mister vis han faldt i igen. Han har også et barn bare på 11år som jeg ofte har her hos mig  ser stadig barnet som mit ekstra barn og mine børn ser det som en ekstra søskende men ofte er det igennem moren jeg aftaler at have og passe barnet.

Det er svært at give slip vi var sammen 3år og boede sammen 2 år og desværre opdagede jeg bare ikke i tide hvor meget han drak fra starten af eller jeg lukkede nok øjnene for alle tegn var der hele tiden. Det er først nu han ikke er sådan mere. 

Og vi vil altid være lidt forbundet igennem jeg har hans barn regelmæssigt som er meget knyttet til mig som to brudet hårdt og som jeg bare ikke vil svigte.

Men fremtiden med ham ser ikke lys ud for stoler ikke på ham så ville aldrig kunne bo med ham igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.