Tidlig overgangsalder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni

Anonym trådstarter

Alha skriver:

Jeg har arbejdet med gynækolog. Der anbefales ikke p-piller efter de 35 år. Jeg ville i hvert fald være skeptisk.

Okay…. Var ved gyn sidste år - pga de faner celleforandringer - en hel anden historie. Det var i februar. Der var ingen tegn til overgangsalder. Ved ikke om det kan ændre sig så hurtigt? 
nå, men skeptisk - hvorfor? Jeg ved jo intet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni

Anonym trådstarter

Seldomseen skriver:

Shit - hvis det er sådan overgangsalderen er så er jeg blevet løjet for. Har altid fået at vide, at det ikke er noget særligt. 

Nu ved jeg jo heller ikke om det er det….. men altså - noget sker der i hvert fald. Og det med kropslugt, som en anden skriver, det mærker jeg også. Og faktisk generelt generet i mit underliv. Jeg glæder mig til, at snakke med lægen og forhåbentlig finde en løsning. Spændt på om hun siger noget andet end de p-piller…. Men man gider jo heller ikke være bange for en blodprop altså. Sikke bøvlet at blive ældre

Anmeld Citér

11. juni

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Nu ved jeg jo heller ikke om det er det….. men altså - noget sker der i hvert fald. Og det med kropslugt, som en anden skriver, det mærker jeg også. Og faktisk generelt generet i mit underliv. Jeg glæder mig til, at snakke med lægen og forhåbentlig finde en løsning. Spændt på om hun siger noget andet end de p-piller…. Men man gider jo heller ikke være bange for en blodprop altså. Sikke bøvlet at blive ældre

Nu skriver jeg det lige igen, bare så du er opmærksom på det: mange læger slår det hen, når det gælder symptomer på overgangsalder og gener forbundet hermed. Og præsenterer ikke alle muligheder som fx hormontilskud.

Hvis du er generet af det, skal du presse på for en løsning.

Hvis du har privat sundhedsordning (fx via pension), kan du evt prøve at kontakte dem.

Anmeld Citér

11. juni

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Nu skriver jeg det lige igen, bare så du er opmærksom på det: mange læger slår det hen, når det gælder symptomer på overgangsalder og gener forbundet hermed. Og præsenterer ikke alle muligheder som fx hormontilskud.

Hvis du er generet af det, skal du presse på for en løsning.

Hvis du har privat sundhedsordning (fx via pension), kan du evt prøve at kontakte dem.

Tak - jeg vil presse lidt på

Anmeld Citér

16. juni

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg kom kunstig i overgangsalderen, da jeg for en del år siden fik fjernet livmoderen og mine æggestokke… i flere år efter trænede jeg kardio 3 gange ugentlig og havde ingen symptomer. Da jeg så for et år siden skiftede arbejde og jeg ikke kunne træne så meget, så skal lige love for, at de kom.. sover dårlig, hedeture, dårlig hukommelse, temperament, virkelig mange ledsmerter, tørre slimhinder, som næsten umuliggør samleje. Lige pt er jeg så træt hele tiden, at jeg kan sidde op og sove… jeg er i kontakt med min læge ang hormoner… jeg har været forbeholden, da vi har en del brystkræft i familien og det var grunden for at jeg fik fjernet livmoderen. Men jeg vil have et tåleligt liv igen, så det håber jeg er vejen ud, så jeg også kan tabe mig, samt komme til at træne så småt igen…

Anmeld Citér

16. juni

Anonym trådstarter

MVM skriver:

Jeg kom kunstig i overgangsalderen, da jeg for en del år siden fik fjernet livmoderen og mine æggestokke… i flere år efter trænede jeg kardio 3 gange ugentlig og havde ingen symptomer. Da jeg så for et år siden skiftede arbejde og jeg ikke kunne træne så meget, så skal lige love for, at de kom.. sover dårlig, hedeture, dårlig hukommelse, temperament, virkelig mange ledsmerter, tørre slimhinder, som næsten umuliggør samleje. Lige pt er jeg så træt hele tiden, at jeg kan sidde op og sove… jeg er i kontakt med min læge ang hormoner… jeg har været forbeholden, da vi har en del brystkræft i familien og det var grunden for at jeg fik fjernet livmoderen. Men jeg vil have et tåleligt liv igen, så det håber jeg er vejen ud, så jeg også kan tabe mig, samt komme til at træne så småt igen…

Puha det lyder bare ikke rart….. det er sindsygt hvad sådan en krop kan formå at gøre ved én. 
Jeg skal afsted på onsdag og håber, at få en god snak med min læge omkring det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.