Jeg har været på vej i overgangsalderen, i snart en del år.
Det ka i perioder op til min mens, påvirke min hukommelse, min tålmodighed ka komme på prøve, jeg er super træt, ka glemme at spise.
Mine øre "kløer" min næse klør osv. Tørre slimhinder er åbenbart helt normalt.
Efter jeg fik fjernet det halve af min skjoldbruskkirtel forrige år, har jeg haft de vildeste hedeture.
Og efter jeg blev opereret for en diskusprolaps sidste år, fik jeg min mens som normalt. Efter det, gik der næsten 8 mdr, hvor jeg overhovedet ik havde mens.
Nu køre jeg så på min 2 mens, efter de 8 mdr, og jeg føler mig nærmest som en teenager igen, der bare styrtbløder, har total mavekramper, ondt i alle led osv osv osv.
Super øv.
Jeg var ved lægen, efter nogle mdr uden mens, hvor jeg self havde taget et par graviditetstests, som self var negative.
Jeg spurte oind til om man ku tjekke omkring overgangsalderen. Min "søde" læge grinede af mig, og sagde "Nu er det jo sådan, at når kvinder når en vis alder, at det er den vej det går" Hun gad hverken tjekke med en blodprøve, gyn undersøgelse, eller om der sku være andet "i vejen" Jeg er 46 år.
Så det bliver da spændende, hva din blodprøve viser
Min veninde gik forresten i overgangsalderen, I starten af hendes 30'er, og har ik haft mens de sidste 10 år, hvilket åbenbart også er rimeligt normalt. Vh Stine