Efter et halvt og problemet stadig er det samme, er I simpelthen nødt til at gøre noget aktivt for at finde et kompromis der er rimeligt for jer begge. Måske det kræver noget professionel hjælp!
Hos os er det mig der primært handler ind. Jeg køber også “specialvarer” som jeg gerne vil have for at holde mit vægttab og holde min sunde livsstil ved lige. Men jeg køber også øl, sodavand, slik m.m. til min familie. Min mand har ALDRIG stillet spørgsmålstegn ved mine indkøb eller syntes det er dyrt eller irriterende. Han ved hvad det betyder for mig og kan se og mærke at mit overskud og selvværd er bedre efter mit vægttab.
Jeg ville virkelig være ked af, hvis han begrænsede mig i at købe det jeg gerne vil have.
Og helt ærligt, så dyrt er det altså heller ikke. Det er jo heller ikke ligefrem billigt at købe slik og andre søde sager.
Mit “slik” er fx friske dadler. Det koster 20 kr. for en pakke og den holder en uge for mig.
Det kan jeg jo på ingen måder købe slik for til min mand og vores 3 børn.
Har I talt om det? Har du fortalt ham hvad det betyder for dig og hvad det gør ved dig at han ikke støtter dig i dit valg og din livsstilsændring?
Hvilke forslag har han selv til en evt. ændring, som vil være for jeres begges bedste?
Er alt ellers godt i jeres forhold? Udover det her indløbsdilemma?
Anmeld
Citér