Han vil begrænse mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.026 visninger
11 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj

Anonym trådstarter

Min kæreste vil begrænse mig i hvad jeg spiser.

Jeg har tabt mig og bliver inspireret af madopskrifter osv. på bl.a. instagram. Det kræver nogle gange nogle specielle madvarer og ingredienser. Bl.a. fra easis osv. Jeg elsker at variere min morgenmad og madmadpakke uge for uge.

Vi har fælles økonomi og jeg er den der tjener fleste penge. 

Han mener jeg sprænger madbudgettet med det.  Til gengæld køber jeg aldrig sodavand og slik til mig selv fra madkontoen. Det gør han til gengæld.  Jeg mener ikke det er fair og jeg føler mig begrænset og bestemt over. 

Desuden syntes han det er fjollet at jeg skal have noget andet end de andre derhjemme. Andet morgenmad osv. Men hver fredag​​​får vi kage, jeg spiser det samme morgenmad med de andre i weekenderne, når jeg har fri og vi spiser alle 4 det samme til aftensmad.

Han forstår det ikke og jeg bliver ked af det. Jeg har endda sagt til ham, at jeg er villig til at spytte alle mine “lommepenge” i madkontoen for at jeg kan købe det jeg ønsker i fred og ro og uden at han skal blande sig, men det vil han heller ikke gå med til. 

Hvad skal jeg gøre? For lige nu er jeg frustreret og ked af det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Har du ikke skrevet herinde før om det samme eller er det på Reddit jeg har læst det?

Men selvfølgelig må du have lov til at spise hvad du vil til morgenmad. Han skal bare tie stille, især når du selv vil betale det. Hvorfor skal I alle spise det samme? Eller handler det om han ikke støtter dig i dit vægttab i virkeligheden? Hvad er den underliggende årsag?

hvis en kæreste havde bestemt hvad jeg måtte spise og ikke spise, havde jeg kylet ham ud. 

Anmeld Citér

29. maj

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tror ikke jeg kunne lade være at spørge til om han er imod dit vægttab…. Måske føler han at du bliver “for lækker til ham”. Og bange for at miste dig.

måske er han bare møg misundelig på din standhaftighed fordi han selv kæmper med nogen ting, uden at få gjort noget ved det… det kender jeg fra mig selv , ift min kærestes træning. Det kan trigge mig at han bruger så meget tid på det (hvilket overhovedet ikke er overdrevet). Men jeg ved at det udelukkende handler om at jeg har dårlig samvittighed over ikke selv at få trænet og kigget på min kost.

hvis i ikke kan nå frem til sagens kerne, og han holder på det handler om penge. Så fjern den fælles madkonto og øg jeres lommepenge. så skiftes I bare til at handle og dermed betale det i synes der skal handles ud af egne penge. 

Anmeld Citér

29. maj

Anonym

Hvorfor skriver det samme indlæg igen, du skrev nærmest en til en det samme for hvad et halvt år siden ?

Anmeld Citér

29. maj

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Tror ikke jeg kunne lade være at spørge til om han er imod dit vægttab…. Måske føler han at du bliver “for lækker til ham”. Og bange for at miste dig.

måske er han bare møg misundelig på din standhaftighed fordi han selv kæmper med nogen ting, uden at få gjort noget ved det… det kender jeg fra mig selv , ift min kærestes træning. Det kan trigge mig at han bruger så meget tid på det (hvilket overhovedet ikke er overdrevet). Men jeg ved at det udelukkende handler om at jeg har dårlig samvittighed over ikke selv at få trænet og kigget på min kost.

hvis i ikke kan nå frem til sagens kerne, og han holder på det handler om penge. Så fjern den fælles madkonto og øg jeres lommepenge. så skiftes I bare til at handle og dermed betale det i synes der skal handles ud af egne penge. 

Jeg har spurgt ham om han er imod mit vægttab og dermed misundelig osv. Men det nægter han. Det er udelukkende økonomisk ifølge ham. 

Anmeld Citér

29. maj

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor skriver det samme indlæg igen, du skrev nærmest en til en det samme for hvad et halvt år siden ?

Der kunne jo være andre der har samme “problem” så hvordan kan du være så sikker på at det er samme person? 
Men ja, jeg er den samme person der skrev samme indlæg for noget tid siden. Så godt gættet og husket

Jeg er ikke kommet videre i mit liv desværre som du nok kan se. Så kan man beskylde mig for mange ting. Sagen er bare den, at jeg er svag, ingen veninder har og ej familie jeg kan komme til. Måske jeg bare håber at jeg en dag bliver “reddet”. 

Anmeld Citér

29. maj

Anonym

Anonym skriver:

Der kunne jo være andre der har samme “problem” så hvordan kan du være så sikker på at det er samme person? 
Men ja, jeg er den samme person der skrev samme indlæg for noget tid siden. Så godt gættet og husket

Jeg er ikke kommet videre i mit liv desværre som du nok kan se. Så kan man beskylde mig for mange ting. Sagen er bare den, at jeg er svag, ingen veninder har og ej familie jeg kan komme til. Måske jeg bare håber at jeg en dag bliver “reddet”. 

Du er ikke kommet videre. Du ønsker at der sker en stor ændring i jeres forhold, men det sker ikke. Der er kun én som kan få sat en stopper for din elendighed. Det er dig selv Selvom du synes du står svagt med intet netværk, så ER du stærk. Du er en powerkvinde der ved hvad du vil have. Gå efter det. Gå fra ham og du vil, formentlig, opleve du blomster op. Med tiden. Du skal leve det lov du ønsker uden at blive dømt negativt. 

Afsted med dig  

Anmeld Citér

29. maj

Anonym

Der er ingen der kommer og redder dig, men du kan tage ansvar for dit liv og se at komme ud af det hurtigst muligt. Selv man ikke har noget netværk lige nu, så kommer det formentlig når du er ude af det destruktive forhold. Tænk over hvilket signal du sender til dine børn ved affinde dig i noget der gør dig dårligt. 

Anmeld Citér

30. maj

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Ah, så er det dig. Og det er da helt ok at søge større og vejledning online. 

Jeg tænker at når problematikken stadig er der 6 mdr senere, så er i nok der hvor du skal overveje parterapi eller at afslutte forholdet. Fordi så tyder det på at I ikke kan kommunikere og din mand er utrolig smålig og egoistisk når han går så meget op i prisen på din morgenmad, fremfor at du er glad og har det godt i dit vægttab og krop. 

Så meget skal morgenmad vitterligt ikke fylde. 

Anmeld Citér

30. maj

Anonym

Solsikke9 skriver:

Har du ikke skrevet herinde før om det samme eller er det på Reddit jeg har læst det?

Men selvfølgelig må du have lov til at spise hvad du vil til morgenmad. Han skal bare tie stille, især når du selv vil betale det. Hvorfor skal I alle spise det samme? Eller handler det om han ikke støtter dig i dit vægttab i virkeligheden? Hvad er den underliggende årsag?

hvis en kæreste havde bestemt hvad jeg måtte spise og ikke spise, havde jeg kylet ham ud. 

Jo, TS har skrevet om samme tema/emne flere gange.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.