Hvordan griber jeg det an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. maj

Anonym trådstarter

Sååå... 

Min mand og jeg har valgt (eller jeg har været nødt til at trække det kort jeg altid har frygtet), at blive skilt. 

Jeg er totalt alene om ansvaret og det hele. Han er absolut ikke til nogen hjælp. Jeg mødte ham da jeg var meget meget ung, og han har altid stået for alt økonomisk. Så jeg er fuldstændig lost og ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. 

Nu beslutningen taget og jeg vil ikke gå tilbage på det. Det så et destruktivt forhold og han ødelægger mig at være sammen med. Vi har tre børn sammen mellem 4 og 14 år. Så det noget lort. Men også bedre for dem end det her som overhovedet ikke fungerer. 

Hvad gør jeg? Jeg er pt på revalidering og har ingen jordisk mulighed for, at lægge et depositum og tre måneders husleje på en lejlighed. ? Men det også for hårdt at blive her og vente på en magisk løsning. 

Jeg er totalt isoleret og har ingen venner og nærmest ingen familie. Så hvad gør jeg? Er virkelig bange for at jeg aldrig kommer ud af det her.

Vi har desværre et hus sammen, men om vi skal sælge det (og komme ud med tab) ved jeg ikke ? For han er ikke til at kommunikere med. Hans respons er "ja nu sejler det hele da fuldstændig" og "vi har ikke råd til at gå hver til sit... Hvordan vil du få det til at gå op ?" . Og det kan han jo have ret i. Får 12.000 om måneden... Og min selvtillid er ikke eksisterende.

Med tre børn... er jeg jo låst. Føler han har fanget mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj

Anonym

Kan du ikke ringe til mødrehjælpen og få krisehjælp? Tænker at de kan svare på alle dine spørgsmål ☺️

Anmeld Citér

21. maj

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Mødrehjælpen, og så har du nok også en sagsbehandler tilknyttet når du er på revalidering? Tal med dem, de må også kunne vejlede dig i nogle ting, eller hjælpe med henvendelse til socialforvaltningen for råd og vejledning.

Anmeld Citér

22. maj

drabo

Profilbillede for drabo

En anden mulighed er også at snakke med din bankrådgiver han/hun kan hjælpe dig med et overblik over hvad vil et realistisk hussalg betyde. Reelt set lyder det til du ikke kender jeres økonomi, så det er første skridt. 

En advokat, der kan hjælpe med hvordan du er stillet i forhold deling af boet ved skilsmisse. 

Og så indstille dig på at der måske ikke er et værelse til hvert barn i den nye bolig og det er helt ok.

Men det koster også økonomisk at blive skilt, men derfor skal man ikke blive i et dårligtforholf

Anmeld Citér

22. maj

anna111

Profilbillede for anna111

Tænker også giv mødrehjælpen et kald.

Vis du selv skal have børnene boende 

Får du jo her 1500 kr per barn som børnepenge fra faren om måneden  plus du kan få friplads 

Boligstøtte til lejlighed alt efter størrelse og du kan få ekstra børnetilskud til enlige hver 3 måned  der findes mange enlige mødre der ude der klare sig fint selvfølgelig er der ikke til den store luksus men tag over hovedet og mad på bordet så alt er ikke helt håbløst 

Du kan også søge et indskudslån ved kommunen 

Anmeld Citér

22. maj

Anonym

anna111 skriver:

Tænker også giv mødrehjælpen et kald.

Vis du selv skal have børnene boende 

Får du jo her 1500 kr per barn som børnepenge fra faren om måneden  plus du kan få friplads 

Boligstøtte til lejlighed alt efter størrelse og du kan få ekstra børnetilskud til enlige hver 3 måned  der findes mange enlige mødre der ude der klare sig fint selvfølgelig er der ikke til den store luksus men tag over hovedet og mad på bordet så alt er ikke helt håbløst 

Du kan også søge et indskudslån ved kommunen 

Hun skal da ikk ha bidrag fra faren hvis de kommer til at dele ungerne 7/7. Bare fordi hun ikke vil være sammen med ham behøver det jo ikke betyde at han ikk skal have lov at ha dem. Det er børnenes far.

Men hun kan selvf godt søge andre støtter ift bolig osv. 

Anmeld Citér

23. maj

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Hun skal da ikk ha bidrag fra faren hvis de kommer til at dele ungerne 7/7. Bare fordi hun ikke vil være sammen med ham behøver det jo ikke betyde at han ikk skal have lov at ha dem. Det er børnenes far.

Men hun kan selvf godt søge andre støtter ift bolig osv. 

Står der nogen steder jeg sagde at han ikke skulle have have sinde børn ? Skrev  vis hun skulle have dem... 

Jeg er ikke tilhænger af man holder børn fra sin ene forældre ! Selvfølgelig kan man ikke søge dem ved en 7×7 ordning men nu er det ikke lige normen at man får dette og heller ikke alle børn ville fungere i dette.

Men ja så er der jo så alle de andre tilskud man kan søge 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.