Spørgsmål til tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. maj

Anonym trådstarter

Hej med jer :-)

Jeg har lige nu en dreng som går på en specialskole og en pige som lige er startet i førskole.

Jeg er dog i tvivl om min datter skal gå på den skole hun er på nu, og jeg har derfor kigget på en privatskole. 

Det er jo dyrere og jeg er derfor nødt til at vide, om man fortsat får søskende tilskud, hvis den ene går i en “almindelig” folkeskole og den anden på privatskole. 
Kan nogen her hjælpe med at svare på det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Tilskud gives ved flere børn på samme skole. På vores privatskole er det først ved 3. barn, at der er søskendetilskud. 

Man kan dog søge nedsat skolepenge, hvis ens indkomst er under X antal kroner. 

Anmeld Citér

19. maj

Panther

Profilbillede for Panther
GodKarma skriver:

Tilskud gives ved flere børn på samme skole. På vores privatskole er det først ved 3. barn, at der er søskendetilskud. 

Man kan dog søge nedsat skolepenge, hvis ens indkomst er under X antal kroner. 

Hvad GodKarma siger. På vores er det dog ved barn nummer 2

Anmeld Citér

19. maj

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Men du betaler vel ikke for specialskole?

Anmeld Citér

19. maj

Anonym trådstarter

Nej jeg betaler ikke for specialskole, kun for sfo’en. Den får jeg jo halv pris på, fordi det er den billigste, altså søskendetilskuddet. 

Anmeld Citér

19. maj

Grøntrøje

Profilbillede for Grøntrøje

Nej der er ikke søskendetilskud eller mulighed for økonomisk friplads.

du kan dog søge skolen om nedsat betaling. Men du skal kontakte skolen om dette.

Anmeld Citér

20. maj

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

En privatskole har ikke noget med det offentlige, at gøre. Så selvfølgelig skal man ikke have tilskud fra den offentlige når man vælger privat. Det er jo et tilvalg som man vælger og som alle vi andre ikke skal være med til, at betale når man ikke vælger offentligt

Anmeld Citér

20. maj

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Man kan søge fripladstilskud for nedbringelse af forældrebetalingen. Det kan man på min søns privatskole. 

https://www.fskr.dk/tilskud/friplads/om-fripladstilskud/ og https://www.fskr.dk/administration/om-os/ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.