Barnes 1. og 2. sygedag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Konjac skriver:

Er det ikke kun offentlig ansatte der har omsorgsdage?

Aner det ikke, men tænker hvis hun har mulighed for barns 2 sygdom må hun også have omsorgsdage 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Ikke alle har omsorgsdage i deres ansættelse 

Det ved jeg, men hvis hun har mulighed for barnets 2 sygedag, tænker jeg også hun har omsorgsdage 

Anmeld Citér

19. maj

Konjac

Profilbillede for Konjac
Fortvivlet skriver:

Aner det ikke, men tænker hvis hun har mulighed for barns 2 sygdom må hun også have omsorgsdage 

Jeg har barnets 2. sygedag men ingen omsorgsdage 

Anmeld Citér

19. maj

drabo

Profilbillede for drabo
Konjac skriver:

Er det ikke kun offentlig ansatte der har omsorgsdage?

Nej - der er omsorgsdage i mange overenskomster - nogle også uden at det kræver man har børn.

Men eftersom omsorgsdagene i det offentlige stopper, når barnet fylder 8, så kan man jo ikke bruge dem hvis det er et lidt større barn som er sygt.

Anmeld Citér

19. maj

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvis i arbejde i den samme kommune kan man se det. Også snakker systemet sammen være opmærksomme på det.

De fleste kommuner har stjerne system. 3 for mange sygedag eller børn syge... Aalborg og kbh ved jeg har det. 

Huske at 1. Barn sygedag kan kun bruges hvis barn er syg om morgen(hvis dit barn har været syg i nat og du siger det. Har du ikke ret/sikkert til at få 1. Barn sygedage.) For du har haft tid til at finde på andet pasnings mulighed. 

Ved os skal man melde tilbage til arbejde om man kommer før kl.13 ig hvis vi ikke gøre er det en sygedag merer eller 2 barn sygedag 

Og husk det er ikke en ret. Har oplevet at de ikke har fået det til at gå op med lukke vagt så har jeg været nødtil at møde ind når min mand kan tager over for pasning. 

Det, du skriver, gælder vel kun for kommunalt ansatte, ikke? Hvis den ene arbejder i et supermarked og den anden i en produktionsvirksomhed i samme kommune, er der vel ikke noget “system”, hvor arbejdsgiverne taler sammen - ? 
Jeg tror heller ikke, at der er ensartede sygefraværssystemer á la det stjernesystem, du omtaler, for både privatansatte og offentligt ansatte i samme kommune. 

Anmeld Citér

20. maj

Anonym

Min mand og jeg er kommunalt ansat i samme kommune. Vi har flere gange været nødt til at tage først min ‘barn syg’ og herefter hans (eller omvendt). Det er aldrig blevet bemærket. Vi har også flere børn, og jeg plejer ikke at skulle sige hvilket barn jeg er hjemme ved, så de kan jo heller ikke vide, om det skifter over natten.

Man bliver jo nødt til at gøre det, der kan lade sig gøre. Mange har bedsteforældre, der stadig arbejder, nogle har nogen der kan hjælpe ofte eller ind imellem. Vi har ingen bedsteforældre, hverken i nærheden eller som er i stand til at passe. Vi kender heller ikke lige nogen, der ikke skal arbejde. Så den med ‘indtil man finder en anden løsning’ er bare lidt svær. Jeg har ikke ikke noget bud på, hvad den løsning skulle være for os.

Men det er selvfølgelig ‘snyd’ - men det kan jo være nødvendigt. To omsorgsdage i løbet af et år rækker jo ikke langt, hvis man har et barn der er sygt en gang i måneden - som mange jo er i en periode.

Anmeld Citér

20. maj

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Det, du skriver, gælder vel kun for kommunalt ansatte, ikke? Hvis den ene arbejder i et supermarked og den anden i en produktionsvirksomhed i samme kommune, er der vel ikke noget “system”, hvor arbejdsgiverne taler sammen - ? 
Jeg tror heller ikke, at der er ensartede sygefraværssystemer á la det stjernesystem, du omtaler, for både privatansatte og offentligt ansatte i samme kommune. 

Jap helt rigtigt det du skriver  

Perfekt og breder end det jeg havde formuleret 

Anmeld Citér

21. maj

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Whatever works

Da min x-mand og jeg var sammen, og begge piger røg med skoldkopper, trak vi begge 2, barnets 1. og 2. sygedag. Derefter blev min mand "syg" og til sidst blev jeg.

Alle bedsteforældre arbejder. Vi havde ingen naboer der kunne hjælpe. 

Ja, vi havde omsorgsdage, men de dage blev brugt på, at være sammen med børnene og sørge for, at de kunne have fridage eller, at vi kunne lave noget med dem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.