Barnes 1. og 2. sygedag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
17 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Godaften 

Jeg har en pige på 1.5 som er blevet voldsom nedlagt af feber. Hun skal helt sikkert være hjemme de næste par dage. Men det er første gang vi står i en situation hvor vi skal ringe til vores arbejdsplads og melde barnes 1 sygedag.. bliver det registret nogen steder? Altså kan far tage i morgen og jeg (som har ret til 1 og 2 sygedag) tage tirsdag og onsdag? Eller står det et sted at far var hjemme mandag, altså 1 dag? 

Håber  i forstår mit spørgsmål 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Nej det står ingen steder.. 

Dog er det teknisk set snyd.. Jeres barn har i princippet 1. Sygedag i dag, og I princippet må din mand ikke tage i morgen og du Tirsdag og onsdag.. 

Men det er jo ofte det, som man gør, for at få enderne til at gå op 

Anmeld Citér

18. maj

CKJ

Profilbillede for CKJ

Og ret beset har du ikke RET til dagene - det skal være foreneligt med dit arbejde og det er barnets 1. Sygedag i dag….

Anmeld Citér

19. maj

Anonym

Kan huske sidst der var sådan en tråd. Der stak det helt vildt af. Trådststarter: gør det I vil - og lad være med at fortælle hvad og hvordan i gør. For der er nogle der er MEGET følsomme overfor emnet hvis begge forældre begge bruger barn sygedage ved barnetssygdom. Det er næsten ligefør det for nogen er på slemheds-niveau med skattesnyd, tyveri og hvidvask 

Anmeld Citér

19. maj

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er generelt temmelig regelret og efter bogen, men hvad sygedage angår er jeg ikke. Jeg synes I skal tage fars sygedag og begge dine efterfølgende, hvis det er det der skal til. Ja ja, så burde man bruge feriedage og bla bla bla, men det går jo også ud over børnene i sidste ende.

Anmeld Citér

19. maj

CKJ

Profilbillede for CKJ
IenFart skriver:

Jeg er generelt temmelig regelret og efter bogen, men hvad sygedage angår er jeg ikke. Jeg synes I skal tage fars sygedag og begge dine efterfølgende, hvis det er det der skal til. Ja ja, så burde man bruge feriedage og bla bla bla, men det går jo også ud over børnene i sidste ende.

Og her er jeg helt enig

Anmeld Citér

19. maj

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ja det bliver registreret, men jeres job snakker ikke sammen på den måde, så det vil ikke registreres at I begge har benyttet 1 sygedag.

Men det er snyd og ikke ok, I har vel ret til omsorgsdage, I så må gøre brug af ?

Anmeld Citér

19. maj

Anonym

Fortvivlet skriver:

Ja det bliver registreret, men jeres job snakker ikke sammen på den måde, så det vil ikke registreres at I begge har benyttet 1 sygedag.

Men det er snyd og ikke ok, I har vel ret til omsorgsdage, I så må gøre brug af ?

Ikke alle har omsorgsdage i deres ansættelse 

Anmeld Citér

19. maj

Anonym

Hvis i arbejde i den samme kommune kan man se det. Også snakker systemet sammen være opmærksomme på det.

De fleste kommuner har stjerne system. 3 for mange sygedag eller børn syge... Aalborg og kbh ved jeg har det. 

Huske at 1. Barn sygedag kan kun bruges hvis barn er syg om morgen(hvis dit barn har været syg i nat og du siger det. Har du ikke ret/sikkert til at få 1. Barn sygedage.) For du har haft tid til at finde på andet pasnings mulighed. 

Ved os skal man melde tilbage til arbejde om man kommer før kl.13 ig hvis vi ikke gøre er det en sygedag merer eller 2 barn sygedag 

Og husk det er ikke en ret. Har oplevet at de ikke har fået det til at gå op med lukke vagt så har jeg været nødtil at møde ind når min mand kan tager over for pasning. 

Anmeld Citér

19. maj

Konjac

Profilbillede for Konjac
Fortvivlet skriver:

Er det ikke kun offentlig ansatte der har omsorgsdage?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.