Kan nogen tyde dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Pippihaløj skriver:

Det giver faktisk mening - for det der kommer før beskriver, at du er blevet større og bliver endnu større .. det vil sige - bliver mere voksen. Altså at årene som pige flyver væk. 

Det er faktisk det eneste der giver mening for mig når jeg læser det.

Ja. Jeg tror det ikke - “gåede” giver bedre mening for mig, selvom det ikke er korrekt dansk. Men tak for buddet. Jeg finder aldrig ud af det med sikkerhed, uanset hvad, så jeg kan jo kun “vælge”, hvad jeg selv tror mest på.
Egentlig har jeg altid troet, det skulle være et synonym for “svære”, “tunge”, “triste” eller lignende, men det ligner ikke noget genkendeligt ord i den betydning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj

Pippihaløj

Mor og meget mere skriver:

Ja. Jeg tror det ikke - “gåede” giver bedre mening for mig, selvom det ikke er korrekt dansk. Men tak for buddet. Jeg finder aldrig ud af det med sikkerhed, uanset hvad, så jeg kan jo kun “vælge”, hvad jeg selv tror mest på.
Egentlig har jeg altid troet, det skulle være et synonym for “svære”, “tunge”, “triste” eller lignende, men det ligner ikke noget genkendeligt ord i den betydning. 

Hvis du sammenligner så er det en prik og ikke en bolle over bogstavet. Alle andre å’er er med bolle. Derfor tror jeg ikke på gåede. 

Anmeld Citér

12. maj

Pippihaløj

Uanset er det et meget fint minde og brev

Anmeld Citér

12. maj

Panther

Profilbillede for Panther
Pippihaløj skriver:

Hvis du sammenligner så er det en prik og ikke en bolle over bogstavet. Alle andre å’er er med bolle. Derfor tror jeg ikke på gåede. 

Der er vitterligt en prik over å’et i “måtte” lige ovenover? Og i “så” før “flyver”

Anmeld Citér

12. maj

BareOsTo

Cherraly skriver:

Men tænkte også på om man måske engang skrev "gåede år"? Som et gået år, flere gåede..? 

Jeg stemmer i her

Anmeld Citér

13. maj

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mor og meget mere skriver:

Det ligner også et G, når man ser andre stedet hvordan G er skrevet

Anmeld Citér

13. maj

Hanspige

Gåede.. 

Spurgte en af mine ældre her på plejehjemmet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.