Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Kan du læse alt det andet bort det fra ordet pigede som er stavet forkert . Jeg kan læse det hele.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Men tænkte også på om man måske engang skrev "gåede år"? Som et gået år, flere gåede..?
Cherraly skriver: Men tænkte også på om man måske engang skrev "gåede år"? Som et gået år, flere gåede..?
Jeg stemmer i her. Hvis du ser på andre g’er kontra p’er og j’er, så er det et g.
Pippihaløj skriver: Kan du læse alt det andet bort det fra ordet pigede som er stavet forkert . Jeg kan læse det hele.
Ja, jeg kan læse alt det andet - tre sider i alt.
Det kan sagtens være! Godt bud Brevet er fra min far, som var opvokset i Tyskland, og selvom han var meget sikker i det danske sprog, så er der et par “spøjse” formuleringer et par steder undervejs. Jeg går med dén fortolkning
Pippihaløj skriver: Så flyver de pigede år langt væk og vi vil igen være hinanden nær…
Så flyver de pigede år langt væk og vi vil igen være hinanden nær…
Det kunne der godt stå, men det ville ingen mening give
Trepiger skriver: Jeg tror der står: Vi fjerner os aldrig fra hinanden vel
Jeg tror der står: Vi fjerner os aldrig fra hinanden vel
Det gør der også - det er bare ikke dét, jeg ikke kan tyde
Det ville også være mit bud Det “gåede” år…
Mor og meget mere skriver: Det kunne der godt stå, men det ville ingen mening give
Det giver faktisk mening - for det der kommer før beskriver, at du er blevet større og bliver endnu større .. det vil sige - bliver mere voksen. Altså at årene som pige flyver væk.
Det er faktisk det eneste der giver mening for mig når jeg læser det.
Mor og meget mere skriver: Er der nogen, der har et bud på, hvad der skal stå her - markeret med grønt? Jeg har, helt bogstaveligt, forsøgt at tyde det i over 30 år, men uden succes. Kontekst: “…. så flyver de ?? år langt væk, og vi er igen hinanden nær, …”
Er der nogen, der har et bud på, hvad der skal stå her - markeret med grønt? Jeg har, helt bogstaveligt, forsøgt at tyde det i over 30 år, men uden succes. Kontekst: “…. så flyver de ?? år langt væk, og vi er igen hinanden nær, …”
Jeg tror, der står ‘gåede’ som i forgangne. Giver mening i sammenhængen i hvert fald
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128