Anonym skriver:
Hej alle
nok mest henvendt til dem der er blevet skilt fra deres børns far. Hvornår ved man at det er rette tid til at gå fra manden og gøre sine børn til skilsmissebørn.
jeg er meget tæt på at gå. Jeg føler at jeg har kæmpet i flere år. Jeg har ikke flere kræfter tilbage. Han kæmper ikke, set fra min synsvinkel. Hvor lang tid skal man blive sammen for børnenes skyld?
hvordan starter man den samtale, hvad med alt det praktiske? Hvordan siger man det til børnene? Hvordan siger man det til sin familie? Hvordan siger man det til sine venner? Børnene er 8 og 10. Vi har ingen i vores omgangskreds der er gået fra hinanden når de har børn.
hvad med ferien der er planlagt?
Jeg gik fra mine mand igennem 29 år, i juni 2024.
Og jeg skulle have været gået for 10 år siden.
Min exmand var utro, derfor gik jeg - men han har igennem ca 10 år altid skrevet eller ringet til andre kvinder. Han blev dog ved med at stikke mig den ene løgn efter den anden, han fik mig til at tro på ham og vores fremtid. Det er en lang historie, men faktum er, at jeg ofrene mig selv for ham. Elskede for meget. Så da jeg tog ham i at besøge andre kvinder, var jeg pludselig ikke i tvivl. Jeg smed ham ud samme dag.
Derefter gjore jeg som der også er foreslået. Skrev en liste om hvad der skulle ordnes og tages stilling til.
Bolig er vigtigst at afklare.
Dernæst alt der der høre til en bolig- strøm, vand, net, forsikring.
Få skilt konti ad hurtigst muligt. Vi forberedte adskillelsen, og på datoen hvor jeg flyttede, gik der i orden. Skift adresse, søg bolig støtte og lav aftaler på skrift ang børnene.
Jeg talte alene med vores børn, samme dag, som jeg smed ham ud. Mine børn er ældre, og havde en god forståelse for situationen. Jeg frygtede deres reaktioner, men de har taget det hele SÅ godt.
Deres far har så valgt alt samvær mv fra. De har ikke set ham siden jul, og her er der svært, for jeg bliver vred på deres vegne, men de skal ikke se og forholde dem til mine følelser.
Jeg fatter ham ikke, men det er jo hans tab.
Du står overfor en kæmpe skift i dit liv, og det er bare svært. Men gør dig selv den tjeneste, at være stolt over at du tager ansvar. Ret ryggen og tal med familien.
Nu et det snart et år siden jeg smed ham ud. Og jeg har det bedre, men får stadig dage, hvor jeg savner vores fælles liv, hvor jeg savner ham. Men så minder jeg mig om, hvorfor jeg gik, og om alle de ting jeg ikke savner.
Du kan sagtens komme igennem det, men det tager tid og at du er total afklaret.
Alt det bedste din vej