Føler mig som en lortemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april

Hanspige

Anonym skriver:

Du kender jo heller ikke det her barn og der kan være årsager til de valgte at sige det. Der lyder ikke til at det er noget der sker i tide og utide. Og tænker ikke at pædagogerne er ude på at bare pine mor eller barn. 

Derfor synes jeg stadig det er en underlig tilgang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april

Hanspige

*.* skriver:

Jeg undrer mig også. 
‘men både i min mellemstes børnehave og i vuggestuen har jeg også fået besked på at ringe eller skrive, aldrig give nogen beskeder ved aflevering. (Ikke engang fx som i dag at jeg henter lidt tidligere fordi vi skal til lægen). De siger det ikke er godt for børnene..

"Godt for børnene" 

Ville elske at høre den faglige begrundelse bag den beslutning

Anmeld Citér

24. april

Anonym

Hanspige skriver:

"Godt for børnene" 

Ville elske at høre den faglige begrundelse bag den beslutning

1. Barnet kan føle sig udstillet eller skamfuldt: At høre voksne tale om ens problemer, især hvis det handler om svære følelser eller adfærd, kan få barnet til at føle sig forkert eller utilstrækkeligt.
  2. Det kan skade barnets selvopfattelse: Hvis barnet hører voksne tale om det på en måde, der fokuserer meget på udfordringer, kan det påvirke barnets selvtillid og selvforståelse negativt.
  3. Barnet kan misforstå situationen: Børn forstår ikke altid nuancerne i voksensamtaler. De kan tro, at de er "dårlige", eller at der er noget galt med dem, selv hvis det ikke er dét, der bliver sagt.
  4. Det underminerer barnets tryghed: Barnet kan føle, at det ikke har kontrol over, hvordan det bliver talt om, og det kan skabe en følelse af utryghed – især hvis det er foran andre børn eller voksne.

Anmeld Citér

24. april

Hanspige

Anonym skriver:

1. Barnet kan føle sig udstillet eller skamfuldt: At høre voksne tale om ens problemer, især hvis det handler om svære følelser eller adfærd, kan få barnet til at føle sig forkert eller utilstrækkeligt.
  2. Det kan skade barnets selvopfattelse: Hvis barnet hører voksne tale om det på en måde, der fokuserer meget på udfordringer, kan det påvirke barnets selvtillid og selvforståelse negativt.
  3. Barnet kan misforstå situationen: Børn forstår ikke altid nuancerne i voksensamtaler. De kan tro, at de er "dårlige", eller at der er noget galt med dem, selv hvis det ikke er dét, der bliver sagt.
  4. Det underminerer barnets tryghed: Barnet kan føle, at det ikke har kontrol over, hvordan det bliver talt om, og det kan skabe en følelse af utryghed – især hvis det er foran andre børn eller voksne.

At sige "vi henter tidligere idag" skaber simpelthen alle de her følelser.. Aarrh. Det tror jeg ikke på. 

Jeg er såmænd heller ikke enig at man ikke må validere sit barns følelser sammen med dem og pædagogen der tager i mod. 

Anmeld Citér

24. april

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Det lyder som en ret ekstrem overfortolkning af en situation, hvor en mor stille og roligt informerer en pædagog om hvordan barnets dag har været igår …? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.