Føler mig som en lortemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
14 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. april

Anonym trådstarter

Min dreng på 5 år, startede igår op i sin minigruppe i børnehaven, efter en lang påskeferie, ugen starter med testning i sprog alle 4 dage, pga af kommende skole start.

En ting er at starte op efter en ferie er lidt svært for ham, en anden ting er når man i forvejen er kravunvigende, og man stater op med test, hvor der stilles krav, så jeg fik en meget mut ked af dreng med hjem igår, lige på bristepunktet hele tiden.

Til morgen ved aflevering brød han så helt sammen, og mens jeg sad og trøstede, kom hans faste pædagoger, og jeg fortale at han havde været ked siden igår, og dagen nok havde været lidt svær for ham (havde med vilje ikke skrevet det i aula pga de ikke når at læse det, inden aflevering).

Bliver så ringet op her i formiddag, at jeg skulle lad være med at påtale foran ham her til morgen, at det havde været en svær dag for ham, og jeg blev faktisk rigtig ked, da han var for ulykkelig til at jeg kunne hive en pædagog til side

Føler mig bare som den værste forældre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april

Anonym

Du skal ikke slå dig selv i hovedet. Vi kommer alle til at sige eller gøre noget som vi godt bagefter ved måske ikke var så smart. Vi er mødre, vi vil det allerbedste for vores børn og beskytter dem og give dem omsorg. Og man er ikke lortemor fordi man træder lidt udenfor stregerne engang imellem. Børnehaven siger det jo kun fordi de ved at det kan påvirke børn hvis man italesætter dårlige dage og hænger fast i de dårlige oplevelser de har haft.

Ofte har en god nats søvn allerede gjort at de er videre, men vi kommer nogle gange til at holde børn lidt fast i det der var i går ved at italesætte det for længe uden at have iagttaget om der rent faktisk er behov for at tale videre om det eller om de har er videre. 

Lad være med at dvæle ved den dumme dag, se lyst på hver ny dag der kommer. En ny dag er en ny chance for at starte på frisk.  

og du er en god mor! Du lyder også til at være på overarbejde og  måske lidt omsorgsudmattet. Måske du skal finde en måde at blive tanket op på god energi. Lave noget for DIG og give dig selv lidt omsorg så du har flere kræfter. Blot en tanke ud fra dit sårbare indlæg. 

Anmeld Citér

23. april

Anonym

Anonym skriver:

Min dreng på 5 år, startede igår op i sin minigruppe i børnehaven, efter en lang påskeferie, ugen starter med testning i sprog alle 4 dage, pga af kommende skole start.

En ting er at starte op efter en ferie er lidt svært for ham, en anden ting er når man i forvejen er kravunvigende, og man stater op med test, hvor der stilles krav, så jeg fik en meget mut ked af dreng med hjem igår, lige på bristepunktet hele tiden.

Til morgen ved aflevering brød han så helt sammen, og mens jeg sad og trøstede, kom hans faste pædagoger, og jeg fortale at han havde været ked siden igår, og dagen nok havde været lidt svær for ham (havde med vilje ikke skrevet det i aula pga de ikke når at læse det, inden aflevering).

Bliver så ringet op her i formiddag, at jeg skulle lad være med at påtale foran ham her til morgen, at det havde været en svær dag for ham, og jeg blev faktisk rigtig ked, da han var for ulykkelig til at jeg kunne hive en pædagog til side

Føler mig bare som den værste forældre

Jeg synes det virker som en lidt vild reaktion fra børnehaven hvis der ikke ligger andet i det. Synes da det er meget normalt at hjælpe ens barn med at sætte ord på dets følelser, især i en situation som den du beskriver hvor barnet afleveres ked af det. Hvis du har brug for forklaring så snak med den pågældende pædagog, hvis ikke ville jeg lade det passere og ikke bruge mere energi på det. Synes bestemt ikke du er en lortemor ud fra det du beskriver. 

Anmeld Citér

23. april

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal ikke slå dig selv i hovedet. Vi kommer alle til at sige eller gøre noget som vi godt bagefter ved måske ikke var så smart. Vi er mødre, vi vil det allerbedste for vores børn og beskytter dem og give dem omsorg. Og man er ikke lortemor fordi man træder lidt udenfor stregerne engang imellem. Børnehaven siger det jo kun fordi de ved at det kan påvirke børn hvis man italesætter dårlige dage og hænger fast i de dårlige oplevelser de har haft.

Ofte har en god nats søvn allerede gjort at de er videre, men vi kommer nogle gange til at holde børn lidt fast i det der var i går ved at italesætte det for længe uden at have iagttaget om der rent faktisk er behov for at tale videre om det eller om de har er videre. 

Lad være med at dvæle ved den dumme dag, se lyst på hver ny dag der kommer. En ny dag er en ny chance for at starte på frisk.  

og du er en god mor! Du lyder også til at være på overarbejde og  måske lidt omsorgsudmattet. Måske du skal finde en måde at blive tanket op på god energi. Lave noget for DIG og give dig selv lidt omsorg så du har flere kræfter. Blot en tanke ud fra dit sårbare indlæg. 

Havde heller ikke påtalt det, hvis ikke det var fordi han brød sammen imorges, tak for din besked

Anmeld Citér

23. april

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes det virker som en lidt vild reaktion fra børnehaven hvis der ikke ligger andet i det. Synes da det er meget normalt at hjælpe ens barn med at sætte ord på dets følelser, især i en situation som den du beskriver hvor barnet afleveres ked af det. Hvis du har brug for forklaring så snak med den pågældende pædagog, hvis ikke ville jeg lade det passere og ikke bruge mere energi på det. Synes bestemt ikke du er en lortemor ud fra det du beskriver. 

Nu lød mit opslag fordi det gik lidt hurtigt, at opkaldet var grundet dette, det var ikke kun, men for at fortælle at testen idag var gået ok, og så kom det anede oveni.

Havde ikke påtalt det imorges, hvis ikke det var pga han brød sammen ved aflevering, men tak for din besked

Anmeld Citér

23. april

Aimah

Profilbillede for Aimah

Kære du, 

Jeg synes du lyder som en god mor der italesætter dit barns følelser, som kan være svært når man er 5 år gammel. Jeg synes ikke du skal slå dig selv i hoved over deres henvendelse efterfølgende, for du har blot vist dit barn at du tager affære når der er behov for det og hjælper ham når det hele er for svært i din lille krop. 

Børn har godt af at det bliver sagt højt, for det gør ham kun bedre til en dag at sige det højt. 

Jeg har selv en 5 årig og han er glad for at jeg fortæller børnehaven om de svære dage, f.eks. er vores kat lige død og han var enorm ulykkelig, så det fortalte jeg pædagogen, foran min søn, for han ville ikke selv kunne gøre det uden at græde med lyd, men han hørte at jeg hjalp ham i hans sorg og ulykkelighed. 

Du gør det godt!

Anmeld Citér

24. april

Hanspige

Synes det er en underlig tilgang bh har. 

Jeg har en dreng på 5 år med autisme og lav iq. Jeg har altid talt med pædagogerne om morgenen om hvordan aftnen før er gået, hvordan han har sovet og hvordan morgnen er gået, de spørger også selv. 

Kan slet ikke se logikken I at man ikke må forklare hvorfor ens barn er så ked af det ves aflevering

Anmeld Citér

24. april

Anonym

Hanspige skriver:

Jeg har en dreng på 5 år med autisme og lav iq. Jeg har altid talt med pædagogerne om morgenen om hvordan aftnen før er gået, hvordan han har sovet og hvordan morgnen er gået, de spørger også selv. 

Kan slet ikke se logikken I at man ikke må forklare hvorfor ens barn er så ked af det ves aflevering

Du kender jo heller ikke det her barn og der kan være årsager til de valgte at sige det. Der lyder ikke til at det er noget der sker i tide og utide. Og tænker ikke at pædagogerne er ude på at bare pine mor eller barn. 

Anmeld Citér

24. april

Pippihaløj

Det skaber en god psyke at kunne sætte ord på følelser. Derfor er det helt fint hvis du fortælle om din bars oplevelse af dagen i går når nu du har mere sprog end ham. Det er da helt fint. Hvad skulle du ellers gøre … bare aflevere? De gør en fejl - ikke dig. 

Anmeld Citér

24. april

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Hanspige skriver:

Jeg undrer mig også. 
‘men både i min mellemstes børnehave og i vuggestuen har jeg også fået besked på at ringe eller skrive, aldrig give nogen beskeder ved aflevering. (Ikke engang fx som i dag at jeg henter lidt tidligere fordi vi skal til lægen). De siger det ikke er godt for børnene..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.