Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april

CKJ

Profilbillede for CKJ
Fortvivlet skriver:

Jeg har aldrig hverken hørt eller set at man giver salmebøger, heller ikke da jeg selv blev konfirmeret

Okay

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg troede det var noget nogle kirker gav til konfirmanderne, lidt som at vi har fået (den samme) børnebibel til vores børns barnedåb? Jeg har aldrig hørt om at give det som gave

Anmeld Citér

21. april

CKJ

Profilbillede for CKJ
Lillehjerte skriver:

Jeg troede det var noget nogle kirker gav til konfirmanderne, lidt som at vi har fået (den samme) børnebibel til vores børns barnedåb? Jeg har aldrig hørt om at give det som gave

Jeg tror bestemt også, de får en bibel ved konfirmationen

Anmeld Citér

22. april

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Janey skriver:

Vores datter skal konfirmeres næste år og hun får ikke en salmebog. Måske er der forskel på landsdelene, men i vores område, tror jeg ikke en salmebog ar været en ting i rigtig mange år. Selv da jeg blev konfirmeret for 20 år siden, var der ingen i min klasse, der fik en, men jeg tænker, der kan være stor forskel på traditionerne i de enkelte landsdele.

Forskel på landsdele, måske - men nok også på den enkelte families religiøsitet. Hvis man regelmæssigt går i kirke og forventer, at konfirmanden vil fortsætte med dette, kan det give god mening med en salmebog. For de mange, der kun vil komme der til bryllupper, dåb og begravelser, vil det nok være skudt ved siden af. 
Jeg tror, at det generelt er en uddøende tradition og har været det i mange år. 

Anmeld Citér

22. april

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lillehjerte skriver:

Jeg har ikke hørt om kirker, der giver salmebøger til konfirmanderne. Derimod Det nye Testamente eller tegneserien “Menneskesønnen”. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.