Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.009 visninger
14 svar
3 synes godt om
16. april

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hejsa, 

min søn skal konfirmeres i år - giver man stadig en salmebog? Eller er tiden løbet fra det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Hvis din søn kommer til at gå i kirke og ville synes det er hyggeligt at have sin egen salmebog med, så er det da en fin gave.

Anmeld Citér

18. april

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg giver ikke min datter en salmebog. Jeg tror ikke hun ville værdsætte den, og så kan pengene bruges til noget andet.
Men den største grund til fravalg af salmebog er nok, at min egen, som jeg fik til min konfirmation ikke kan bruges mere, de lavede om på indholdet i salmebøgerne(tilføjede nye salmer og fjernede andre) så numrene og sangene ikke passer mere. Så jeg skal alligevel låne en oppe i kirken når jeg kommer der. 

Anmeld Citér

18. april

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

De sidste mange år vi har været afsted til konfirmation har jeg ikke set nogle få sådan en. Fra 2013 til 2025 har vi været til 9 stk. Ingen har fået sådan en I gave. Dog fik mange en Kay Bojesen-dyr/sangfugle. Det synes jeg også er en rigtig fin gave også gå den ikke rigtig af moden. Og en minde til dagen 

Anmeld Citér

20. april

CKJ

Profilbillede for CKJ
merethe skriver:

Jeg giver ikke min datter en salmebog. Jeg tror ikke hun ville værdsætte den, og så kan pengene bruges til noget andet.
Men den største grund til fravalg af salmebog er nok, at min egen, som jeg fik til min konfirmation ikke kan bruges mere, de lavede om på indholdet i salmebøgerne(tilføjede nye salmer og fjernede andre) så numrene og sangene ikke passer mere. Så jeg skal alligevel låne en oppe i kirken når jeg kommer der. 

Det er faktisk det sidste der også er min primære grund. Min salmebog er også forældet tak for svar 

Anmeld Citér

20. april

Janey

Profilbillede for Janey

Vores datter skal konfirmeres næste år og hun får ikke en salmebog. Måske er der forskel på landsdelene, men i vores område, tror jeg ikke en salmebog ar været en ting i rigtig mange år. Selv da jeg blev konfirmeret for 20 år siden, var der ingen i min klasse, der fik en, men jeg tænker, der kan være stor forskel på traditionerne i de enkelte landsdele.

Anmeld Citér

21. april

CKJ

Profilbillede for CKJ
Janey skriver:

Vores datter skal konfirmeres næste år og hun får ikke en salmebog. Måske er der forskel på landsdelene, men i vores område, tror jeg ikke en salmebog ar været en ting i rigtig mange år. Selv da jeg blev konfirmeret for 20 år siden, var der ingen i min klasse, der fik en, men jeg tænker, der kan være stor forskel på traditionerne i de enkelte landsdele.

Helt klart. Jeg tror også det er en forældet skik. Jeg blev konfirmeret i 2000 og fik én. Men om jeg vil det eller ej, er der jo også 25 år siden

Anmeld Citér

21. april

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Vi gav vores datter en salmebog sidste år, men jeg tror ikke, der var mange andre, der fik én.

Anmeld Citér

21. april

CKJ

Profilbillede for CKJ
libramarie12 skriver:

De sidste mange år vi har været afsted til konfirmation har jeg ikke set nogle få sådan en. Fra 2013 til 2025 har vi været til 9 stk. Ingen har fået sådan en I gave. Dog fik mange en Kay Bojesen-dyr/sangfugle. Det synes jeg også er en rigtig fin gave også gå den ikke rigtig af moden. Og en minde til dagen 

Ja ok…. Jeg tænkte det mere i forhold til tradition osv. vi har styr på gaven som sådan. Salmebog var sådan en ekstra ting

Anmeld Citér

21. april

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har aldrig hverken hørt eller set at man giver salmebøger, heller ikke da jeg selv blev konfirmeret

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.