Er jeg en curling mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.788 visninger
21 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. april

Anonym trådstarter

Min datter er 6 år og går i 0 klasse.

I den kommende uge, skal hele hendes årgang på tur. De skal gå 3 km ud til en legeplads. Lege der hele dagen, og gå 3 km hjem igen. Min barn er egentlig god til at gå længere ture, men 6 km + leg, er det ikke voldsomt?! Eller er det bare mig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april

Ranunkel

Profilbillede for Ranunkel

Jeg mener ikke det er voldsomt. Når børnene først er i flok og på tur, så tror jeg ikke de lægger så meget mærke til at skulle gå 2x3 kilometer. 

Anmeld Citér

7. april

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Det kan de sagtens.

Anmeld Citér

7. april

drabo

Profilbillede for drabo

Det skal nok gå fint.

min enes børnehave sluttede altid med en store børns tur, hvor de gik 10 km rundt om en sø.

Du får en glad og dejlig træt barn hjem. Tænker også at gå turen bliver i børnenes tempo, hvor de kan gå og hygge og snakke og holde pauser, hvis det bliver nødvendigt.

Anmeld Citér

7. april

Anonym

Det kan hun sagtens de snakker, griner og synger. Eller går blot i deres egen bobbel og lader tankerne flyve. 

Anmeld Citér

7. april

Pippihaløj

What ..? selvfølgelig kan et sundt barn det. Det er nok ikke første gang lærerne tager børn på den tur. Stol på dem og lad være med curling.

Anmeld Citér

7. april

Anonym

Min datter der kun lige er blevet 3år har lige gået 2x3km med børnehaven uden problemer

Anmeld Citér

7. april

Anonym

Anonym skriver:

Min datter er 6 år og går i 0 klasse.

I den kommende uge, skal hele hendes årgang på tur. De skal gå 3 km ud til en legeplads. Lege der hele dagen, og gå 3 km hjem igen. Min barn er egentlig god til at gå længere ture, men 6 km + leg, er det ikke voldsomt?! Eller er det bare mig? 

Min datter gik knap 7 km sidste sommer uden at blive træt. Da var hun ikke fyldt 4 år. Så min umiddelbare tanke er da, at en 6 årig sagtens kan klare det. Men børn er selvfølgelig forskellige .

Anmeld Citér

7. april

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Prøv at tænk på hvor meget de render rundt en hel dag i institutionen/skolen. Det bliver nok nogenlunde det samme.

Men altså, hvis din erfaring er at dit barn ikke kan/vil gå generelt og generelt ikke rører sig så meget, eller er meget stillesiddende pga iPad eller TV, vil jeg anbefale dig at begynde gå ture med hende så hun lærer at bevæge sig. Både for hendes helbreds skyld men også for at lære hende gode vaner ift at det er vigtigt at bevæge sig. 

Anmeld Citér

7. april

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Lidt curling måske - men det kan ramme os alle jo, når noget er udvandt. Dit barn kan sagtens gå det stykkke vej, hvis det ellers er sundt og raskt - og I kan måske med fordel også begynde at gå meget mere selv, hvis det er udvandt. Lærere og pædagoger har som regel fint styr på den slags (og ellers er det jo i øvrigt dem selv og ikke dig, som må løse udfordringen). Selv hvis dit barn udfordres lidt undervejs, er det jo også kun ganske fint at få rykket lidt ved grænserne og opdage at man kan mere end man troede. God gåtur

Ps: Dette er ikke et forsøg på at skrive “se hvad mit barn kan” - men min dengang 3,5-årige præsterede en 2 timers vandretur igennem en jungle i en anden verdensdel … ikke fordi han er spor super-barn (tværtimod!), men fordi det var mega spændende og sjovt - og fokus var på alt muligt andet, så tiden fløj afsted … børn er skide seje, når vi giver dem lov og tør forvente noget af dem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.