Negativ 4+3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april

Anonym trådstarter

Jeg ønsker på ingen måde graviditet. 
min cyklus ligger normalt på 28 dage… sidst var den dog 34. 
denne gang er den ikke kommet endnu, på 31. Dagen. 
jeg havde sex med en fyr (med kondom!) 17. Marts - hvor min menstruation sidste gang var startet 1. Marts….. 

Det er jo så idag 15 dage siden en eventuel befrugtning, men med en negativ test idag, kan jeg så være rimelig sikker på resultatet? 
Kondomet har umiddelbart ikke været sprunget eller noget, men i og med jeg ikke ønsker en graviditet kører min hjerne lige lidt i ring. 

Nogen test og graviditets eksperter på linjen? 

vh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Du kan ikke være 100% sikker endnu, da din ægløsning kan have ligget senere end den dag i var sammen og sædceller kan overleve 5 dages tid i dig. Men hvis den er negativ nu og din normale cyklus højest er 34 dage lang vil jeg mene der er en god chance for du ikke er blevet gravid. Mange kan nemlig teste positivt flere dage inden mens. 

Æv med kondomet, håber du går fri for en uønsket graviditet

Anmeld Citér

1. april

Anonym trådstarter

Sommersol2021 skriver:

Du kan ikke være 100% sikker endnu, da din ægløsning kan have ligget senere end den dag i var sammen og sædceller kan overleve 5 dages tid i dig. Men hvis den er negativ nu og din normale cyklus højest er 34 dage lang vil jeg mene der er en god chance for du ikke er blevet gravid. Mange kan nemlig teste positivt flere dage inden mens. 

Æv med kondomet, håber du går fri for en uønsket graviditet

Der var umiddelbart IKKE noget med kondomet så derfor er chancen jo nok endnu mere usandsynlig…. Min cyklus har aldrig været længere end de 34 dage. Så jeg håber, at den ville have givet udslag nu. 
tak for dine tanker omkring det - håber du har ret. 

Anmeld Citér

1. april

Anonym

Hvorfor overhovedet teste endnu, hvis din cyklus kan variere så meget og du kun har haft sex en gang med kondom

Det lyder ret usandsynligt at du er gravid 

Anmeld Citér

1. april

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor overhovedet teste endnu, hvis din cyklus kan variere så meget og du kun har haft sex en gang med kondom

Det lyder ret usandsynligt at du er gravid 

Tja…. Måske du selv en gang, har været lidt urationel og bekymret for noget du helst ikke så ske det er jo i hvert fald det jeg tydeligvis er. Og som jeg skriver er mi cyklus oftest på 28 dage. Så, derfor  tænkte jeg, hmm, 31. Dagen ku måske være et godt bud på en testdag. 

Anmeld Citér

1. april

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Når sorry, læste for hurtigt hen over det med kondomet. Men så er chancen for graviditet jo virkelig virkelig lille, så kan du godt slappe af i tankerne hvis du kan

Anmeld Citér

1. april

Anonym trådstarter

Sommersol2021 skriver:

Når sorry, læste for hurtigt hen over det med kondomet. Men så er chancen for graviditet jo virkelig virkelig lille, så kan du godt slappe af i tankerne hvis du kan

Shit du er sød tak for dine beroligende ord. 
det er bare så frustrerende, når tingene roder og min menstruation ikke kommer. Pludselig kan man bilde sig alle mulige symptomer ind 

Anmeld Citér

2. april

Anonym trådstarter

Sommersol2021 skriver:

Dag 32 - den er da helt negativ ik? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

2. april

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Din test er negativ. Du brugte kondom, så nej selvfølgelig er du ikke gravid �� Overvej at enten tage prævention i fremtiden for at undgå den her angst i forbindelse med sex eller overvej at håndter din angst på anden vis, så du ikke bliver bange over noget der er meget usandsynligt. ��

Anmeld Citér

2. april

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Din test er negativ. Du brugte kondom, så nej selvfølgelig er du ikke gravid �� Overvej at enten tage prævention i fremtiden for at undgå den her angst i forbindelse med sex eller overvej at håndter din angst på anden vis, så du ikke bliver bange over noget der er meget usandsynligt. ��

Tak for dit velmenende svar hvis jeg kunne styre min angst anderledes, så havde jeg selvfølgelig gjort det. 
tanken om anden prævention har jeg tænkt på, men tak for rådet alligevel. 
min bekymring er lige - vel lige præcis, som folk der ønsker, at blive gravide - om jeg tester for tidligt som skrevet, det er da 32. Min cyklus har været 34 dage 2 gange indenfor de sidste fire måneder. Men det skulle være sådan en tidlig test, som skulle kunne spore det en tre/fire dage før. 
men da jeg ikke er så testkyndig, tænkte jeg, at netop nogle af dem som ønsker graviditet, kunne rådgive mig på den del. Om testen er valid.

mit problem er, at den jeg tog mandag eftermiddag kom med en “streg” efter måske 5-6 timer. Samme aften, tog jeg en helt negativ. Igår morges helt negativ. Her til morgen en negativ, men hvor der var skygge på i eftermiddag. Den sidste, som du har kommenteret på, tog jeg så kl. 14.30. Den er der ingen skygge på test helvede uanset om man ønsker eller ej. Jeg burde lade være! Jeg ved det godt. 
Men måske du ved, om jeg kan regne med en test på 32. Dagen? Med et samleje der foregik for 16 dage siden…. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.