Forskellige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.590 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. marts

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Arrrr!!!! Jeg går snart amok mildest talt! Vores datter skal konfirmeres til Maj og jeg vil så gerne have ting ordnet og på plads. Stresser over alle de ting vi skal nå. Og jo før vi kan det des bedre vil jeg have det.

Nu er det 10’ende gang jeg prikker til min kæreste at vi skal kigge på bordpynt. Men vil han det? Næ nej Han er alt for tids optimist og jeg vil bare gerne have ting ordnet og på plads i god tid så jeg ikke skal tænke på det. Jeg elsker at planlægge osv. Han er stik modsat og tager ting til sin tid og som de kommer.

Hvad gør I andre der bor med en tids optimist? Skal jeg holde op med at prikke til ham? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Behøver det være en opgave i gør sammen? Sku det ikk være konfirmanden og en forældre (den som synes bedst om det) og så laver den anden nogle andre opgaver? Jeg bliver også selektiv tidsoptimist omkring opgaver jeg virkelig ikk har lyst til. 

Det lyder som om I skal tage en parforholdssnak og forventningsafstemme omkring hvordan man kan fordele opgaver og hvilke man skal gøre sammen. 

Anmeld Citér

25. marts

Anonym

Kender. Her er vi dog skilt, hvilket IKK gør det lettere skulle jeg hilse at sige jeg ville også gerne at alt var klappet og klart nu.. meeeen faderen kommer ikke rigtig ud af starthullerne på hans opgaver (som han selv har valgt). Pyyyyyh 

Anmeld Citér

25. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg er egentlig også glad for at være ude i god tid - men jeg ville ikke forvente at det krævede to voksne at tage stilling til “småting”, eller at min mand nødvendigvis fandt det særligt spændende (det synes jeg heller ikke nødvendigvis, men måske gør du?). Så giv den gas med det du ønsker - hvordan og hvornår han så ordner sine opgaver, det kan du måske lade ham om?

Anmeld Citér

25. marts

Anonym

Men er det ikke bare helt ok, at han ikke er med henover den del? Det er vel også den unge konfirmand, sol er medbestemmende og så klikker du hjem  

Hvis han vitterlig bare er ligeglad med om servietterne er rosa eller grønne, så er det da også træls at hustruen står og tramper i gulvet. 

Så træk vejret, krudt dig ned og lav en god plan med jeres datter. Det betyder ikke at din mand er ligeglad med den kommende fest. Lige den del med servietter og blomster, siger ham ikke noget. Og fred være med det

Anmeld Citér

25. marts

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Arrrr!!!! Jeg går snart amok mildest talt! Vores datter skal konfirmeres til Maj og jeg vil så gerne have ting ordnet og på plads. Stresser over alle de ting vi skal nå. Og jo før vi kan det des bedre vil jeg have det.

Nu er det 10’ende gang jeg prikker til min kæreste at vi skal kigge på bordpynt. Men vil han det? Næ nej Han er alt for tids optimist og jeg vil bare gerne have ting ordnet og på plads i god tid så jeg ikke skal tænke på det. Jeg elsker at planlægge osv. Han er stik modsat og tager ting til sin tid og som de kommer.

Hvad gør I andre der bor med en tids optimist? Skal jeg holde op med at prikke til ham? 

Er også gift med sådan en Mit bedste råd er at dele de opgaver mellem jer der er og så få din del fikset i så god tid som det passer dig. Og så lad være med at bruge tid på de opgaver din kæreste skal stå for. Min mand når altid de ting vi har aftalt, men nogen gange er det så tæt på deadline at mine nerver ikke ville holde til det Men jeg har lært at ignorere de ting han skal stå for og lade ham gøre det som det passer ham. 

Anmeld Citér

25. marts

Anonym

Husk at konfirmanden bør være en del af det praktiske omkring den der fest det er vel for hulan da barnet der skal konfirmeres og skal indrages i hvordan pynten skal være. Synes jeg… 

Anmeld Citér

26. marts

Pippihaløj

Sorry … men mænd er altså fuldstændig og aldeles ligeglade med bordpynt. Du dræner ham ved at forsøge at indjilvere ham. 
Lad ham være ham og sørg for at planlægge de smptteriere så du selv kan være i det. Du kan godt lide at planlægge … så gør det selv. 

Det er dit behov - hvad med at involvere konfirmanten i stedet for. Hvis man er forskellige typer kan man også dele tingene op. Lav en liste over det, der skal gøres inden festen, hvor bordpynt er et punkt. Der kan også stå konfirmationstøj, gave, kage osv. Del opgaverne mellem jer og så gå ud fra at han får løst sine. Han er en voksen mand. Det er ikke at være urealistisk eller tidsoptimist ikke at have overvejet bordpynt til en f at i maj. Vi er i marts måned. 

Hilsen en der selv tager tingene, mere som de kommer og hader at blive presset. Og som når deadline kommer har nået at ordnet opgaverne. 

Du vil kun have bekræftelse på at din tilgang er den rigtige,  og det lyser ud af dit opslag. Og allerede der er du på vej til at ødelægge en hyggelig fest med skænderierne. 

Anmeld Citér

26. marts

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Han er da fuldstændig ligeglad med bordpynten. Kan du ikke bare selv finde noget flot bordpynt med konfirmanten? 

også del opgaverne op - accepter at du bliver færdig hurtigere og hav tillid til at din partner nok skal klare sin del i tide. Så undgår i diskussioner. 

Anmeld Citér

26. marts

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Er det hans ønske også at være med indover pynten? 

Jeg bor selv med en mand, der gør tingene i sidste øjeblik.. Har før oplevet ikke at få min julegave d. 24., fordi han fik købt den for sent .. 

Men i jeres tilfælde ville jeg nok heller aldrig få ham med indover pynten, men derimod spørge mit barn, om det havde nogle ønsker eller tanker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.