Kære akademikere - jer mellem 35 og 45 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.404 visninger
13 svar
12 synes godt om
25. marts

Less is more

Profilbillede for Less is more

Jeg vil gerne spørge jer om noget - i håbet om at få jeres helt oprigtige svar.

Situationen er den, at jeg har svært ved at få fast arbejde inden for mit fag som folkeskolelærer. Der mangler godt nok lærere, hvis jeg vil køre langt efter det, men da jeg har en lille dreng, så passer det dårligt ind i programmet.

Derfor overvejer jeg at starte på en frisk -  simpelthen også for at prøve noget nyt.

Jeg har derfor søgt ind på Aalborg universitet på en uddannelse, som jeg kunne forestille mig, jeg vil få glæde af at gennemføre - hvis altså jeg bliver optaget.

I går talte jeg så med en gut, der har arbejdet med et håndværk de sidste 10 år.....og han var simpelthen så glad for sit valg. Specielt fordi hans hverdag er meget ustresset, og han gennemgående mødes af venlige kunder. 

Det har faktisk givet mig lidt blod på tanden, da jeg ofte oplever det at være folkeskolelærer som værende ret stresset, og tanken om derimod at kunne tage relativt tidligt hjem fra arbejde uden en masse bekymringer virker virkelig tiltalende.

Lønnen er lavere....og hvad så?? Jeg har ikke brug for en høj løn.

Imidlertid er der noget, jeg ikke kan lade være med at tænke på, og derfor vil jeg gerne spørge jer:

Jeg er 50 år og vil enormt gerne have en dejlig kvinde ind i mit liv igen. En ting jeg forbinder med dejlige kvinder er intellekt og høj uddannelse, da dette faktisk er en garanti for spændende og saglige snakke, hvor mulighederne for personlig udvikling og fordybelse bestemt er til stede.

Derfor søger jeg faktisk kun efter kvinder, der har en akademisk uddannelse eller højere, når jeg er på datingsider. 

Hvordan vil jeg stå, hvis jeg gik i gang med en håndværkeruddannelse? Ville I som akademikere være interesseret i en håndværker?

Jeg kan sagtens forstå, hvis I trækker på smilebåndet over mit spørgsmål, men når jeg ser programmer på fx DR omhandlende, hvad kvinder i min målgruppe søger, så er det faktisk altid mænd, der er højt uddannet, og som er ansat i tilsvarende stillinger. 

Hvordan er virkeligheden for jer?

Tak for svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

1) man skal ikke vælge job og uddannelse ud fra hvad man tror en potentiel partner vil synes om eller finder tiltrækkende for der er absolut intet ens facit for hvad kvinder kan lide. Det der er tiltrækkende, er en glad mand (kvinde) der brænder for det han/hun laver eller går op i, og entusiastisk kan fortælle om det. En glad og tilfreds mand er ofte lig med en glad partner 

2) jeg er akademiker og skiftede branche til et håndværksmæssigt fag for et par år siden. Det er bare SÅ fedt at følge sine drømme og man lever kun en gang, så spring ud i det. 

Anmeld Citér

25. marts

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg tænker at du skal vælge at være håndværker fordi du synes det er interessant, sjovt og spændende og ikke om kvinder vælger dig fra. Der vil altid være nogle der vælger dig fra af alverdens årsager. 

Personligt er jeg selv en ‘dybt tænkende’ person, som elsker inspirerende samtaler og min mange årige erfaring på dating appsene bekræfter desværre lidt at det er sjældent hos håndværkerne jeg finder det, må jeg bare sige. Dog læser jeg altid profil teksten og hvis den virker dyb/spændende/sjov og jeg kan fornemme at han har noget mellem ørene, så er jeg ligeglad med hans karrierevalg. Min eneste bekymring omkring at date en håndværker er, at jeg ikke ønsker en nedslidt kæreste når han er 50 år, men jeg dater også mænd yngre end dig.

Husk at miljøet og omgangstonen for mange håndværkere kan være meget anerledes end du er vant til. 

Anmeld Citér

25. marts

CKJ

Profilbillede for CKJ

saglige snakke? Wtf? Jeg er pædagog og jeg synes faktisk selv jeg er rimelig intelligent og har en masse at byde på. Jeg synes mødet med alle mennesker er super inspirerende og lærerigt, om man så er rengøringsdame eller eksportchef, lærer eller direktør ved DONG. 
Hvis man ser sådan på det, som du gør, som højt uddannet kvinde, ja så er du nok chanceløs med din håndværkeruddannelse - og læreruddannelse  

pøj pøj med det hele

Anmeld Citér

25. marts

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg er dog nødt til at lige komme med en tilføjelse! Synes det lyder ret fordomsfuldt at du kun kigger efter kvinder med høj uddannelse fordi du synes de er bedre end andre. Det er da noget vrøvl! Men hver sin lyst. Tror bare det bliver svært at være kæreste med en som dig hvis man skal leve op til et vist niveau.

Jeg tror man begår en kæmpe fejl ved at begrænse sin søgen på den måde. En håndværksmæssig uddannet, en pædagog, sygeplejerske eller frisør er ikke dum. Tvært i mod har de ofte nogle fantastiske empatiske og sociale evner. Blir  faktisk lidt ked af det på mit køns vegne hvis jeg potentielt ville blive valgt fra pga min beskæftigelse inden at vedkommende overhovedet havde givet sig tid til at undersøge hvem jeg er.  På den anden side kan jeg sige at jeg umiddelbart ikke tror jeg ville date en politimand, en kirurg eller en bartender, men det er ikke pga mine forventninger til hvad vedkommende ville kunne snakke med mig om men pga andre ting.

Men ville aldrig kunne afvise det blankt da man aldrig ved i hvilken kærligheden dukker op.

For mig handler det primært om kemi og det der spændende der  kan opstå mellem to mennesker der passer sammen, og ikke om intellekt, hårfarve eller erhverv. 

Anmeld Citér

25. marts

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det virker lidt desperat at vælge ny uddannelse ud fra teoretiske chancer på datingmarkedet. I mine øjne er det uselvstændigt og usexet ikke at stå inde for, hvad man er, kan og vil med sit liv. 
Selv er jeg gift og har børn med en håndværker, som ikke er decideret intellektuel, men klog, spændende, reflekterende - og som hviler i sig selv og sit værd. 

Min holdning er dog  formentlig irrelevant for dig, eftersom jeg ikke er akademiker, men kun folkeskolelærer, og dermed ikke hører til det segment, der kan garantere intellekt, saglige snakke og fordybelse. Den garanti leverer du jo så heller ikke selv - kollega!  

Anmeld Citér

25. marts

Less is more

Minime2018 skriver:

1) man skal ikke vælge job og uddannelse ud fra hvad man tror en potentiel partner vil synes om eller finder tiltrækkende for der er absolut intet ens facit for hvad kvinder kan lide. Det der er tiltrækkende, er en glad mand (kvinde) der brænder for det han/hun laver eller går op i, og entusiastisk kan fortælle om det. En glad og tilfreds mand er ofte lig med en glad partner 

2) jeg er akademiker og skiftede branche til et håndværksmæssigt fag for et par år siden. Det er bare SÅ fedt at følge sine drømme og man lever kun en gang, så spring ud i det. 

Tak for dine tanker og overvejelser, og fordi du deler dine erfaringer med mig. Det er meget værdsat.

Specielt din ytring "en glad og tilfreds mand er ofte lig med en glad partner" vil jeg tage med mig...tak

Anmeld Citér

25. marts

Less is more

Solsikke9 skriver:

Jeg tænker at du skal vælge at være håndværker fordi du synes det er interessant, sjovt og spændende og ikke om kvinder vælger dig fra. Der vil altid være nogle der vælger dig fra af alverdens årsager. 

Personligt er jeg selv en ‘dybt tænkende’ person, som elsker inspirerende samtaler og min mange årige erfaring på dating appsene bekræfter desværre lidt at det er sjældent hos håndværkerne jeg finder det, må jeg bare sige. Dog læser jeg altid profil teksten og hvis den virker dyb/spændende/sjov og jeg kan fornemme at han har noget mellem ørene, så er jeg ligeglad med hans karrierevalg. Min eneste bekymring omkring at date en håndværker er, at jeg ikke ønsker en nedslidt kæreste når han er 50 år, men jeg dater også mænd yngre end dig.

Husk at miljøet og omgangstonen for mange håndværkere kan være meget anerledes end du er vant til. 

Det er nogle gode tanker, du har gjort dig, og jeg tager meget af det til mig - for det er bestemt brugbart, tak

Anmeld Citér

26. marts

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Less is more skriver:

Det er nogle gode tanker, du har gjort dig, og jeg tager meget af det til mig - for det er bestemt brugbart, tak

Jeg synes bestemt ikke det er forkert at gå efter en partner der kan give lidt af den intellektuelle stimulering nogle (inkl mig selv) har brug for i en partner. Sådan er vi bare nogle der er skabt. Jeg føler mig ikke forbundet, hvis den del ikke er der. Men jeg tror du skal åbne lidt op for, at folk uden en høj uddannelse også godt kan være intellektuelle. Selv er jeg ‘kun’ pædagog, men elsker at nørde ny viden og de interessante samtaler. 

Anmeld Citér

26. marts

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Er folkeskolelærer akademiker ? ��

Det er da "bare" en professions bachelor ?

Jeg synes du lyder virkelig snobbet og tænker det er derfor du endnu ikke har fundet en kvinde? Det er da total irrelevant hvilken uddannelse man har for at have intelligente snakke. Jeg kan godt se hvor du vil hen, men det tænker jeg da mere er folk helt uden uddannelse og job du skal undgå, men en uddannelse er en uddannelse og ingen er nødvendigvis bedre end andre. Jeg ville arbejde med min selvindsigt hvis jeg var dig, det kan måske også stå i vejen for et job.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.