Jeg vil gerne spørge jer om noget - i håbet om at få jeres helt oprigtige svar.
Situationen er den, at jeg har svært ved at få fast arbejde inden for mit fag som folkeskolelærer. Der mangler godt nok lærere, hvis jeg vil køre langt efter det, men da jeg har en lille dreng, så passer det dårligt ind i programmet.
Derfor overvejer jeg at starte på en frisk - simpelthen også for at prøve noget nyt.
Jeg har derfor søgt ind på Aalborg universitet på en uddannelse, som jeg kunne forestille mig, jeg vil få glæde af at gennemføre - hvis altså jeg bliver optaget.
I går talte jeg så med en gut, der har arbejdet med et håndværk de sidste 10 år.....og han var simpelthen så glad for sit valg. Specielt fordi hans hverdag er meget ustresset, og han gennemgående mødes af venlige kunder.
Det har faktisk givet mig lidt blod på tanden, da jeg ofte oplever det at være folkeskolelærer som værende ret stresset, og tanken om derimod at kunne tage relativt tidligt hjem fra arbejde uden en masse bekymringer virker virkelig tiltalende.
Lønnen er lavere....og hvad så?? Jeg har ikke brug for en høj løn.
Imidlertid er der noget, jeg ikke kan lade være med at tænke på, og derfor vil jeg gerne spørge jer:
Jeg er 50 år og vil enormt gerne have en dejlig kvinde ind i mit liv igen. En ting jeg forbinder med dejlige kvinder er intellekt og høj uddannelse, da dette faktisk er en garanti for spændende og saglige snakke, hvor mulighederne for personlig udvikling og fordybelse bestemt er til stede.
Derfor søger jeg faktisk kun efter kvinder, der har en akademisk uddannelse eller højere, når jeg er på datingsider.
Hvordan vil jeg stå, hvis jeg gik i gang med en håndværkeruddannelse? Ville I som akademikere være interesseret i en håndværker?
Jeg kan sagtens forstå, hvis I trækker på smilebåndet over mit spørgsmål, men når jeg ser programmer på fx DR omhandlende, hvad kvinder i min målgruppe søger, så er det faktisk altid mænd, der er højt uddannet, og som er ansat i tilsvarende stillinger.
Hvordan er virkeligheden for jer?
Tak for svar