Græder ved putte tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts

Anonym trådstarter

123nn skriver:

det er jeg glad for at du ikke synes. Jeg har enbaby på 10 måneder, min nummer 3, som igen er i en fase hvor han sover ringe. Jeg bliver også brugt som sut fordi han ikke er fan af sin sut.

Årh det er bare hårdt! Jeg synes også det er hårdt, når man så får af vide man ikke skal bruges som sut, men når alternativet er total gråd, hvad skal man så gøre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Årh det er bare hårdt! Jeg synes også det er hårdt, når man så får af vide man ikke skal bruges som sut, men når alternativet er total gråd, hvad skal man så gøre

Så prøver man sig frem og gør det som virker, indtil det ikke virker længere - og så finder man på noget nyt. Og husker på at sundhedsplejersken blot kommer med råd, og ikke med lovgivning som man er tvunget til at følge …

Ps: Bryster blev i øvrigt mig bekendt opfundet før sutten, så baby bruger dig ikke som sut, men som kilde til trøst og nærvær. Hæng på - det går over igen (og så kommer der noget andet).

Anmeld Citér

21. marts

Anonym

Anonym skriver:

Nej det synes jeg ikke. Han har også været til udvidet høre test for en måned siden, og der kunne intet ses på hans øre. 

tak, jeg tænker også han bare skal have lov, nogle gange slipper han også bare og fortsætter gråden. Og så synes sundhedsplejersken at han ikke skal bruge mig som sut - sutten trøster ham bare ikke når han er så ked af det 

Forstår simpelthen ikke det med, at barnet ikke skal bruge brystet som sut. Er det ikke den anden vej rundt? At sutten bruges som bryst?

Nå men min datter sov klinet op ad mig 6 måneder. Gerne med et bryst i munden. Som hun slap i løbet af natten og så sov vi videre. Hun er 4,5 nu og kan i ny og næ stadig godt li at putte tæt på mig. Men sover ellers glimrende for sig selv. 

Så ja, det er super hårdt. Men det lyder ikke som om, du gør noget som helst forkert

Anmeld Citér

21. marts

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Det der med at blive brugt som sut, det er jo i virkeligheden helt omvendt. Små menneskebabyer er skabt til at søge tryghed og nærvær ved brystet. Ofte og meget, særligt i starten. Så har man opfundet en narresut fordi det passer omverdenen bedre at nye mødre ikke konstant har et spædbarn på sig. - du bliver ikke brugt som sut, sutten bliver brugt som erstatning for dig. 

Sorry det var en rant, jeg har intet imod brug af sutter, men jeg synes det er tosset at sige "du må ikke blive brugt som sut".

Derudover så lyder det som om din baby bare har en fase hvor han har brug for at være helt tæt når han skal give slip på dagen og falde i søvn til natten. Om det er at ligge sammen i sengen, eller sidde med ham i armene (eller gå og vugge ham) kommer helt an på hvad der fungerer bedst for jer. Men jeg ville bare skrue op for nærhed og vide at det er en fase.

Anmeld Citér

21. marts

123nn

Profilbillede for 123nn
Anonym skriver:

Jeg gør hvad der passer bedst ind, hvis overskuddet er i nul gør jeg det der skal til for at vi kommer oven på, når man så er kommet over på den anden side kan man øve igen. Oftest kommer det helt af sig selv er min erfaring. Følg det der er rigtigt for dig. Selvom man får tudet ørene fulde af gode råd

Anmeld Citér

21. marts

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
123nn skriver:

Jeg gør hvad der passer bedst ind, hvis overskuddet er i nul gør jeg det der skal til for at vi kommer oven på, når man så er kommet over på den anden side kan man øve igen. Oftest kommer det helt af sig selv er min erfaring. Følg det der er rigtigt for dig. Selvom man får tudet ørene fulde af gode råd

Samt alle mulige ikke gode råd

Anmeld Citér

22. marts

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Læs om fussy Nights

baby skal bare have alt den tryghed du kan give, det er helt normalt og bare en fase (som er hård) men endelig ikke lade ham ligge og græde sig i søvn. 

hos os hjælper det at gå rundt i stuen, holde vores datter helt tæt til brystet, vugge op og ned .. efter lidt tid falder hun til ro og så får hun bryst også som sut,  hun skal bare have alt den tryghed hun kan få. Efter en time er det ovre… men det er mega hårdt men bare en fase ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.