Græder ved putte tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

999 visninger
16 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts

Anonym trådstarter

Hej,

jeg har en dreng på 4 måneder, som græder helt vildt når han skal puttes, specielt til nat. Jeg kan kun få ham til at stoppe kort når han får et bryst i munden, ellers græder han bare. Det kan sagtens kan mellem 30 minutter og en time før han sover, og i en stor del af den tid græder han bare. Jeg ved han er træt, for han kan fx være ved at falde i søvn i autostolen, men så snart han rammer sengen er det som om han bare går amok og græder. Er det noget jeg gør forkert? Jeg synes jo det er helt forkert at han græder så meget, men jeg kan bare ikke rigtig trøste ham, og det er jo sovetid. Det skær i mit hjerte at jeg føler han nærmest græder sig selv i søvn. 

Min mand og jeg har lige prøvet og bytte, så han ikke han lugte mælken fra mig, men han græder stadig helt vildt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Er han puttet for sent, så han er overtræt? Ellers så putte ham i barnevognen og løft ham op i seng i liften.

Anmeld Citér

20. marts

Anonym trådstarter

Anonymvic skriver:

Er han puttet for sent, så han er overtræt? Ellers så putte ham i barnevognen og løft ham op i seng i liften.

Idag er han 100% overtræt, hans lure er blevet helt ødelagt idag fordi vi skulle på sygehuset da han skulle have haft lur. Men sådan her er det også normalt, og jeg synes virkelig jeg prøver at være obs på træthedstegn, men han er desværre også lidt en powernapper for tiden. Jeg er ikke sikker på barnevognen vil hjælpe i dette tilfælde. 
Nu tog jeg ham med op i sofaen fordi jeg simpelthen ikke kunne holde ud at høre ham sådan, nu sover han stort set i mine arme med et bryst i munden. 

Anmeld Citér

20. marts

123nn

Profilbillede for 123nn

I mine ører lyder det som en fase, ringe trøst, men det går over igen

Anmeld Citér

20. marts

Anonym trådstarter

123nn skriver:

I mine ører lyder det som en fase, ringe trøst, men det går over igen

Overhovedet ikke en ringe trøst! Jeg føler mig som en total utilstrækkelig mor pt, så at du siger det lyder normalt er faktisk rart at høre. Jeg går totalt og føler jeg slet ikke forstår hans behov siden han græder så voldsomst 

Anmeld Citér

20. marts

Maricella

Profilbillede for Maricella

Græder han altid når han lægges ned? Så kan der være væske på ørerne som trykker og giver smerte

Men derudover hvis det virker at han ligger og falder i søvn på dig med bryst, så gør da det - så lille en baby kan hverken få dårlige vaner eller for meget kærlighed

Anmeld Citér

20. marts

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Græder han altid når han lægges ned? Så kan der være væske på ørerne som trykker og giver smerte

Men derudover hvis det virker at han ligger og falder i søvn på dig med bryst, så gør da det - så lille en baby kan hverken få dårlige vaner eller for meget kærlighed

Nej det synes jeg ikke. Han har også været til udvidet høre test for en måned siden, og der kunne intet ses på hans øre. 

tak, jeg tænker også han bare skal have lov, nogle gange slipper han også bare og fortsætter gråden. Og så synes sundhedsplejersken at han ikke skal bruge mig som sut - sutten trøster ham bare ikke når han er så ked af det 

Anmeld Citér

20. marts

Anonym

Det er helt normalt at de små græder om aftenen. Selvom lurerne har kørt på skinner (eller ej), så kan de slet ikke rumme at lukke ned for dagen. Så at blive lagt i en seng, kan virkelig være en stor mundfuld for dem. Derfor søger de tit at blive vugget, ligge næse mod næse, svøbt eller bare holdt tæt på en eller anden måde. Det giver dem tryghed og bedre mulighed for at få slukket og lukket. 

Det er en fase. Hårdt. Men normalt og du gør det så fint og godt

Anmeld Citér

20. marts

123nn

Profilbillede for 123nn

det er jeg glad for at du ikke synes. Jeg har enbaby på 10 måneder, min nummer 3, som igen er i en fase hvor han sover ringe. Jeg bliver også brugt som sut fordi han ikke er fan af sin sut.

Anmeld Citér

20. marts

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er helt normalt at de små græder om aftenen. Selvom lurerne har kørt på skinner (eller ej), så kan de slet ikke rumme at lukke ned for dagen. Så at blive lagt i en seng, kan virkelig være en stor mundfuld for dem. Derfor søger de tit at blive vugget, ligge næse mod næse, svøbt eller bare holdt tæt på en eller anden måde. Det giver dem tryghed og bedre mulighed for at få slukket og lukket. 

Det er en fase. Hårdt. Men normalt og du gør det så fint og godt

Tusind tak, det er nok lige det jeg har brug for at høre her til aften

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.