Chok efter bil ulykke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts

Anonym trådstarter

Nogle som har prøvet været ude for et færdselsuheld hvor man kan være chokket dage efter, ? Jeg var ude for et i onsdags og kan mærke jeg har svært ved slippe det helt. 

jeg påkørte en bil med ok høj fart og airbag udløste sig og min bil er total skadet jeg er gravid i uge 25. Men alle er ok og der sket et intet med nogen af os eller dem jeg fik påkørt. Jeg prøver sige til mig selv bilen er død ting og jeg er godt forsikret men jeg har bare svært ved at slippe chokket, nogle der ved om der normalt nogle dage efter stadigt at være lidt chokeret   Og en enorm stor skyld følelse for smadre min bil og udsætte de andre for dette chok os selvom de var super søde mennesker og tog hele situationen super godt og flot.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg synes at det lyder helt normalt, det er da en voldsom situation, som jeg ville forvente sad meget længe i kroppen - selvfølgelig skal du kunne fungere og få dagene til at køre, men at det hele fylder hos dig, synes jeg lyder godt og “sundt”. Sørg for at tale om det en masse - igen og igen med alle der orker at lytte. Og få kørt bil, eventuelt med en person du er tryg ved, ved siden af. Lån en bil m nødvendigt. Få kørt forbi det sted det skete.

God vind, godt at alle er ok! 

Anmeld Citér

2. marts

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Jeg synes at det lyder helt normalt, det er da en voldsom situation, som jeg ville forvente sad meget længe i kroppen - selvfølgelig skal du kunne fungere og få dagene til at køre, men at det hele fylder hos dig, synes jeg lyder godt og “sundt”. Sørg for at tale om det en masse - igen og igen med alle der orker at lytte. Og få kørt bil, eventuelt med en person du er tryg ved, ved siden af. Lån en bil m nødvendigt. Få kørt forbi det sted det skete.

God vind, godt at alle er ok! 

Jeg synes jeg fungere godt specielt når mine børn er ved mig så  tænker os bare det tager lidt tid, min mand og jeg har været forbi ulykkesstedet og det var os okay.  Får en låne bil imorgen og så må jeg ud og køre stille og roligt igen.  

Anmeld Citér

2. marts

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Min mand og jeg blev i 2016 påkørt bagfra. Det skete, fordi jeg bremsede op for en forankørende, der skulle svinge til venstre, og den bagvedkørende bilist overså, at vi var bremset op. Der gik virkelig lang tid, før jeg stoppede med at holde (lidt panisk) øje med bagvedkørende, der lå for tæt på mig, og jeg bryder mig stadig ikke vildt meget om at køre med andre, der ligger lidt for tæt på den forankørende (desværre har min mand en tendens til det...). Så ja, det kan sidde i kroppen i rigtig lang tid

Anmeld Citér

2. marts

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ens krop "samler" de forskrækkelser den får, og ka tage dem med sig i lang tid, efter at faren er væk.

Min svigerfar, hans kone, min kæreste og jeg blev påkørt af en spritbilist i 2003, og den begge biler blev total skadet.

"Heldigvis" var jeg den, det gik værst ud over. Jeg endte med et piskesmæld, der har påvirket vores liv, i mere eller mindre grad siden.                 Jeg er bare glad for, at det ik gik være, og nogen døde, eller på anden måde blev invalideret.

Jeg ka stadig godt blive lidt nervøs, hvis der kommer en modkørende bil, på lige den strækning. Og de første mange gange vi skulle forbi der, KU jeg få helt ondt i maven.

Jeg sov mere eller mindre i 3 dage efter ulykken.

Jeg ka stadig høre braget, og lyden af metal, der bliver krøllet sammen osv.

Jeg har dog valgt, at det ik skal diktere mit liv, og mine valg. Jeg planlægger extra fridage, hvis jeg ved vi skal noget, der er extra fysisk krævende, fordi jeg ved jeg bliver træt bagefter osv osv.

Kroppen er ret robust og hjernen er god til at gemme ting væk. 

Husk du gjorde det ik med vilje, også være lidt extra god, ved dig selv. Vh stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.