Dagplejer og alkohol med mere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg kan være bekymret for om børnene passer sig selv fordi hendes overskud måske er lille (tømmermænd, manglende søvn, lysten til mere alkohol og arbejdet der skal overstås)

jeg ville absolut ringe eller skrive til den pædagogiske konsulent der er tilknyttet. Det kan man finde på kommunens hjemmeside eller ved at ringe til pladsanvisningen og bede om navnet. 

Ja, det er nok også det jeg frygter, for jeg kan jo se at hendes personlige problemer er flydt over i alt andet hun laver, så jeg finder ideen om at det ikke skulle påvirke hendes arbejdsdag urealistisk, jeg ved jo bare ikke i hvilke grad og om arbejdet er den ene ting hvor hun virkelig tager sig sammen (sådan har det jo ellers været) og det derfor er minimalt hvad det har af indflydelse på hverdagen. Er virkelig ikke ude på at gøre hendes liv værre, men kan godt mærke det gør mig urolig.

kan ikke finde ud af - hvis jeg vælger at indberette - om jeg burde fortælle hende først om mine intentioner så hun ikke bliver taget med “bukserne nede” eller om det er bedre bare at være anonym. Føler bare det er lidt kryster agtigt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar

Anonym

Anonym skriver:

Nu var det jo netop pointen med mit opslag at finde ud af hvad andre tænker ifht om det er noget man indberetter eller ej. Det er jeg dog ikke helt blevet klog på endnu.

Jeg personligt ville ikke have lyst til at aflevere mit barn til en bagstiv person der har været oppe hele natten og som har ytret at hun synes hendes arbejde er alt for hårdt og at “børnene skubber hende ud på et sidespor”.. (hvad det end betyder ) og hvor der er en potentiel chance (for hvis det er sket én gang kan man da ikke være sikker på at det ikke sker igen) for at hendes kæreste kommer brasende, råber og er voldsom så ungerne bliver bange og græder, men sådan er vi jo forskellige som mødre. 

Desuden er der masse af rene hjem hvor der foregår uhyrlige ting, så synes det er et meget smalt perspektiv at alt skulle være i orden såfremt hjemmet er rent. 

Men du skrev det var sket en gang og hun sagde klart fra. - vi var engang ude og gå tur i min vuggestue, hvor vi også blev antastet af en kvinde som råbte og skreg, man kan ikke kontrollere hvad andre mennesker gør, men derved skærme og beskytte børnene, hvilket det også lyder til at hun har gjort

Hvordan ved du overhovedet alle de ting ? Altså hvad VED du og hvad gætter du, det tænker jeg er vigtigt at have styr på inden man underretter.

Det er hårdt at arbejde med børn, det tænker jeg er fair nok. At man bliver skubbet ud på et sidespor, kan vel også betyde at man er så træt i sin fritid at man ikke kan overskue det store - hvilket igen også er helt normalt.

Folk som har alkohol problemer i så stor grad så det påvirker jobbet bor oftest uhumsk, derfor jeg også tænker i de baner.

Tænker de fleste mennesker er fulde i ny og næ, spørgsmålet er grænsen og så længe man kommer frisk og veludhvilet på job, kan passe sit job og sit hjem, så tænker jeg ikke at man kan blande sig i hvad andre gør og hvem de er sammen med 

Anmeld Citér

28. februar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men du skrev det var sket en gang og hun sagde klart fra. - vi var engang ude og gå tur i min vuggestue, hvor vi også blev antastet af en kvinde som råbte og skreg, man kan ikke kontrollere hvad andre mennesker gør, men derved skærme og beskytte børnene, hvilket det også lyder til at hun har gjort

Hvordan ved du overhovedet alle de ting ? Altså hvad VED du og hvad gætter du, det tænker jeg er vigtigt at have styr på inden man underretter.

Det er hårdt at arbejde med børn, det tænker jeg er fair nok. At man bliver skubbet ud på et sidespor, kan vel også betyde at man er så træt i sin fritid at man ikke kan overskue det store - hvilket igen også er helt normalt.

Folk som har alkohol problemer i så stor grad så det påvirker jobbet bor oftest uhumsk, derfor jeg også tænker i de baner.

Tænker de fleste mennesker er fulde i ny og næ, spørgsmålet er grænsen og så længe man kommer frisk og veludhvilet på job, kan passe sit job og sit hjem, så tænker jeg ikke at man kan blande sig i hvad andre gør og hvem de er sammen med 

Jeg vil lige starte med at skrive at jeg ikke er besluttet på at indberette hende overhovedet, jeg forsøger at finde ud af om det er hvad jeg burde gøre. Så mine svar her er blot for at debattere det med dig og ikke fordi jeg vil overbevise om at jeg er i min ret til at indberette hende.

Men, ja.. det sandt at det med kæresten kun er sket en gang, men deres voldsomme skænderier hvor politiet ankom midt om natten skete også først kun én gang, hun lovede dem hun bor sammen med at det aldrig ville ske igen og så gik der halvanden måned, så skete det igen, derfor er jeg på ingen måder overbevist om hvorvidt det ville ske igen - blot for at afdække hvad du tænker, ville du så mene det var mere alvorligt hvis det skete igen?

Der er i min verden stor forskel på fremmede weirdos man møder i parken og folk man bliver ved med at invitere ind i sit liv som man ved opføre sig skørt og utilregneligt.

Jeg ved alle de ting, jeg er ikke typen der gætter, læser mellem linjerne eller insinuere noget. Jeg ved dem så meget som man kan når man ikke selv stod i rummet, fordi jeg er meget tæt med dem hun bor sammen med og dem jeg bor med er i familie med dem hun bor med, de er til stedet både i dagtimerne om natten etc. to af dem der bor under hendes tag har "boet" hos os to gange af 2 mdr. det sidste år da de var bange for at være derhjemme pga kæresten og drikkeriet det er dem der fortæller de ting som dagplejer ikke selv fortæller.

Derudover... hun er jo ikke frisk og veloplagt på arbejde når hun har været oppe og har drukket hele natten.

Jeg har ingen problemer med alkohol eller at folk drikker sig fulde i deres fritid, men hvis en taxachaffør var oppe hele natten og drak sig så fuld at de ofte falder osv. tager sig sammen et par timer før kl 7 og så køre rundt med folk, ville jeg heller ikke synes det var pisse smart. Det samme med en der arbejdede på en fabrik med store maskiner. Derfor synes jeg også det er bekymrende med en der passer andres børn, hvis du ikke er enig i det, er det ok med mig, for så bliver vi aldrig enige og det kan jeg godt leve med. 

Anmeld Citér

1. marts

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg synes du har nogen gode observationer. Jeg tror, hvis jeg var i din situation at jeg ville skille det jeg ved fra det jeg ikke ved.
Hvis du ikke kender til situationen når børnene er der, kan du derfor ikke udtale dig om det, ja du kan gisne om at man kan være uoplagt, men du ved det jo reelt set ikke.

Jeg ville hjælpe der, hvor jeg ved at der er problemer og prøve at række hånden ud og høre til hvordan hun har det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.