Begge mine lå nu også der hele aftenen og sov først ved 23 tiden... Tror bestemt heller ikke det har noget med mængden af mælk at gøre. Og jo mere/oftere de spiser, jo mere øges mælkeproduktionen, så det skulle regulere sig selv. Ville aldrig give flaske, da det som en anden også er inde på, kan ødelægge hele amningen. Selvfølgelig er sagen en anden, hvis der virkeligt ikke er mælk nok, men det har langt de fleste. Men sørg for selv at få spist og drukket, når du alligevel sidder lænket til sofaen...
Det er vigtigt at tro på man har mælk nok og erkende at når man har små børn er der ikke rigtig noget der hedder "tid til sig selv"... Jo bedre man er til at acceptere det, jo bedre bliver man til at nyde den lille guldklump, som alt for hurtigt bliver stor....
Vil lige sige at det slet slet ikke er unormalt at man ikke har mælk nok i et tidsrum om aftenen fra kl 17 og helt frem til kl 22 .. Det har både to sp'er og to læger fortalt mig.. Og faktisk også en jm.. Og så kan man lægge dem nok så meget til, men det øger ikke produktionen på det tidspunkt.. Men kan så give gevinst til natamningen
Det er det tidspunkt af dagen hvor man som ammende mor har mindst overskud og kroppen bare er helt flad..
Og ja det kan godt ødelægge amning vd nogen og give flaske, men kender også flere der har ammet deres børn fuldt ud i dag timerne og så givet en til to flasker om aftene UDEN at det har ødelgat spor ved amningen.. Og jeg har også selv gjort præcis det samme..
Jeg syntes bestem også der er noget der hedder mig tid/ alene tid, selvom man er blevet mor/ forældre..
Anmeld