Puha, jeg er så træt af vores aftener..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.355 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. november 2009

Knudsen

Jeg ammer vores søn som nærmere sig de 3 mdr, med hastige skridt.

Det går rigtig fint om dagen, men jeg er så træt af vores aftener og overvejer at indføre en aften flaske.. Fra kl halv seks ca. spiser han en gang i timen (nogle gange oftere) og det bliver han ved med indtil han går omkuld i maden ved ti tiden. Jeg er i tvivl om, hvornår han er mæt nok til at sove til nat, men synes at det er meget sent han lægger sig til at sove.. Jeg føler overhovedet ikke, at jeg har noget tid til mig selv om aftenen, han hænger nærmest i patten hele tiden.. Han er vågen ca 2-3 gange om natten, det svinger meget, så det er ikke fordi han sover hele natten, efter at have spist hele aftenen. Jeg føler at vores aftener dræner mig..

Er der nogle af jer andre der har oplevet/oplever det samme, hvornår er jeres poder putte klar til natten????

Jeg mener, at vores datter blev puttet ved otte tiden. Men hun fik også en aftenflaske, da jeg ikke troede at jeg havde nok mælk til hende. Jeg ved, at jeg har masser af mælk til ham, så det er ikke problemet.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Vingummien

Det lyder ligesom emil da han blev 3 måneder, til sidste begyndte han at ligge og slå på mit bryst og viste sig att han slet ikke fik nok så da han blev 3 mdr gik vi over til kun flaske og så trives han igen og sov mega godt

Anmeld

4. november 2009

Mumto3

Det lyder som om det er lige efter bogen! Præcis sådan har mine tre dejlige unger været, og jeg har mange veninder der har oplevet det samme. Nyd bare at han kun vågner 2-3gange på en nat!

Anmeld

5. november 2009

Mca<3

Jo jo nikker gendkendende til det hele .. Min søn hang i brystet fra kl 17 00 til kl ca 22 30 fra han var 1 md til han var ca 3 mdr . Han var ca vågen for at spise 3 gange pr nat også ,,   Jeg vuderede ud fra vægt og våde bleer at han fik rigeligt hos mig og kæmpede vidre ,,  Men kan du ikke overskue det så stik ham en flaske ,,  Syntes bare at når man begynder at snige en flaske ind overtager den ene nemt den anden og det ville jeg ikke ud i ,,,  Har i stedet haft et rigtigt vellykket ammeforløb og ammer stadig en del ,,

Anmeld

5. november 2009

Ni-ko-li-ne

vi brugte en aftenflaske, men Nikoline sov alligevel først ved 22 - 23 tiden

Anmeld

5. november 2009

Knudsen

Åhh, hvor er det rart at høre, at I har oplevet det samme.. Det er meget betryggende..

Jeg kæmper videre og håber at han snart finder en god aftenrytme.. Som også er til gavn for hans mor

Anmeld

5. november 2009

Pia

Jeg var også overbevist om at jeg havde rigeligt mælk hele dagen.. men fandt ud af sammen med min sp at efter kl 17.00 gik min produktion en del ned.. Så begge mine piger har fået en aftenflaske mellem 18 og 19 og så har de sovet kl 20.00

Kh Pia..

Anmeld

5. november 2009

guggle

Begge mine lå nu også der hele aftenen og sov først ved 23 tiden... Tror bestemt heller ikke det har noget med mængden af mælk at gøre. Og jo mere/oftere de spiser, jo mere øges mælkeproduktionen, så det skulle regulere sig selv. Ville aldrig give flaske, da det som en anden også er inde på, kan ødelægge hele amningen. Selvfølgelig er sagen en anden, hvis der virkeligt ikke er mælk nok, men det har langt de fleste. Men sørg for selv at få spist og drukket, når du alligevel sidder lænket til sofaen...

Det er vigtigt at tro på man har mælk nok og erkende at når man har små børn er der ikke rigtig noget der hedder "tid til sig selv"... Jo bedre man er til at acceptere det, jo bedre bliver man til at nyde den lille guldklump, som alt for hurtigt bliver stor....

Anmeld

5. november 2009

Ni-ko-li-ne

guggle skriver:

Begge mine lå nu også der hele aftenen og sov først ved 23 tiden... Tror bestemt heller ikke det har noget med mængden af mælk at gøre. Og jo mere/oftere de spiser, jo mere øges mælkeproduktionen, så det skulle regulere sig selv. Ville aldrig give flaske, da det som en anden også er inde på, kan ødelægge hele amningen. Selvfølgelig er sagen en anden, hvis der virkeligt ikke er mælk nok, men det har langt de fleste. Men sørg for selv at få spist og drukket, når du alligevel sidder lænket til sofaen...

Det er vigtigt at tro på man har mælk nok og erkende at når man har små børn er der ikke rigtig noget der hedder "tid til sig selv"... Jo bedre man er til at acceptere det, jo bedre bliver man til at nyde den lille guldklump, som alt for hurtigt bliver stor....

det er ikke helt rigtigt at sige at, der ikke er noget der hedder tid til sig selv....

det er jo ganske individuelt.... Martin har ofte gået en tur, badet eller andet og så havde jeg tid til mig selv

Anmeld

5. november 2009

guggle

ka-ri-na skriver:

det er ikke helt rigtigt at sige at, der ikke er noget der hedder tid til sig selv....

det er jo ganske individuelt.... Martin har ofte gået en tur, badet eller andet og så havde jeg tid til mig selv

Ja men amningen er jo svær at overlade til manden....

Tiden med baby er jo i virkeligheden ret kort, så hvis barnet har behov for at ligge der og hyggespise og falde hen, synes jeg bare det bedste er at nyde det... Det kan jo også stresse en mor hele tiden at forsøge at få tid for sig selv, istedet for at acceptere tingene som de er...

Når hendes bebs bliver lidt ældre, er jeg sikker på at der er mindre søvn om dagen og så bliver sengetiden også rykket frem...

Mine børn er 5 og 8 og jeg synes nu stadig det er ret begrænset med tid til sig selv. Hver dag går med at hente, bringe, lave lektier med dem,  lave madpakker, bade, børstetænder, tørre numse og hjælpe med det ene og det andet, læse godnathistorier, putte dem osv.  Så uanset om der er amning eller andre opgaver med børnene, så synes jeg bestemt at min verden ændrede sig 180 grader fra jeg fik 1. barn - og der synes jeg det var noget af en omvæltning, men nu er tiden og livet bare BØRN. Nu ved jeg at man ikke har den samme tid til sig selv som man havde før, men så har man så meget andet der er værd at nyde :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.