Ændrig af sult og vægt 9 årig pige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi oplever præcis det samme med vores søn. Han er lige blevet 11år. Indtil i sommers åleslank og altid i slimfit bukser. Nu har jeg måtte købe reguler bukser i stedet og mavsen er blevet lidt choppy/hvalpet. 

Han har altid haft god appetit og vi kan ikke spotte at han spiser meget anderledes. Og så alligevel. Han er også sulten ofte. Jeg er begyndt at sige nej til brød og pasta som mellemmåltider, men i stedet grønt og frugt (som han i forvejen spiser store mængder af). Han spiser også når han keder sig. 

Han træner x3 ugentligt og cykler til/fra skole. Så vi er begyndt at bevæge os noget mere med ham. 

Og så følger vi ham bare. Jeg kan ikke se nogen grund til lægekontakt. Lige omlidt skal han vokse rigtig rigtig meget. Så måske kroppen bare gør sig klar. Men det skal selvfølgelig udligne sig igen på den anden side. 

Tak for svar 

Der er lige lidt forskæl på en 11 årig og 9 årig vis min datter var 11 år havde jeg tænkt hormoner og puberteten var på vej   

Og her har hun nemlig ikke altid været sulten faktisk modsat og har kunne leve af måske 1 pølsehorn på en hel dag men nu spiser hun hele tiden og det undre mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Jeg ville snakke med lægen. Det lyder ud fra din beskrivelse som en større vægtøgning på meget kort tid, og som 9 årig er man ikke i puberteten.. (det er ikke normal billedet i hvert fald).

‘uanset hvad ville jeg konsultere lægen, og sammen se på hvad det er din datter spiser. 
Min mellemste får også dårlig mave af kerner, men kan sagtens spise mørkt rugbrød. Hvidt brød er ikke noget vi spiser…

der findes mange sunde alternativer, og kan også have ændret sig med alderen. Vores pædiater sagde det er almindeligt nogle børn har svært ved at fordøje store mængder fibre, særligt som små, men det bliver bedre med alderen. 

Mange tak for svar 

Vi har tid ved læge i morgen grundet de rygsmerter så nævner jeg det lige der også

Anmeld Citér

27. februar

PiscesMom

Anonym skriver:

Er det nået man skal være opmærksom på eller bekymret for.

Min meget kræsne 9 årig pige som normalt ikke spiser særlig meget og som altid har været til den tynde side.

Nu konstant er sulten og spiser forholdsvis meget og er sulten igen Max en time efter ofte det er blevet en daglig kamp da hun bare er så sulten men selvfølgelig ikke vil spise hvad vi har 

Og har gået fra en helt flad mave til nu at have flere deller og også runde kinder nu på bare nogle måneder.

Er det bare normal udvikling for en 9 årig pige 

Først og fremmest vil jeg sige at tyk ikke er det værste man kan være.

Jeg kan læse mig til at hendes kost ikke er den sundeste pga. kræsenhed og hvad jeg tolker som en slags allergi (Dårlig mave når hun får kerner)

Dog vil jeg sige at de fleste mennesker vil spise ting de ikke "gider" normalt, hvis de bliver rigtig sultne.

Så hvis der er nogen ting hun kan lide som er til den sundere side, nu bruger jeg agurk som eksempel, men det kan være hvad som helst, så ville jeg sige til mit barn når de er sultne kl 20 eller andre tidspunkter uden for de normale måltider at de kan få noget agurk, hvis hun ikke vil have det, ville jeg sige "at så er du ikke sulten nok". tro mig, folk der sulter er ikke kræsne.

Mine børn har altid mulighed for at vælge havregryn med mælk eller rugbrød med leverpostej, hvis de ikke kan lide de normale måltider (Det er ting jeg ved de kan spise,  men som det meste af tiden ikke mere spændene end hvad de ellers kan få serveret til de normale måltider) De har frit adgang til frugt og grønt, som de må få uanset hvornår de vil.

(Hun vil 100% protestere over denne nye tilgang, men der må du som forælder holde fast og efter de første par ganges protest, vil hun vide at det er sådan det er.)

Derudover tænker jeg.. går hun til nogen form for aktivitet hvor hun bevæger sig?

Hvis ikke vil jeg med det sammen lede efter noget hun kunne synes var sjovt.

Du skal IKKE præsentere det som noget i gør for at hun taber sig, det skal du faktisk for alt i verden forsøge IKKE at fokusere på eller snakke med hende om overhovedet, fokuser hellere på hvor sjov aktiviteten kan være eller lignende..

Den rigtige form for motion vil også styrke hendes ryg, såfremt der ikke er noget andet underliggende galt med hendes ryg ud over at hun har taget på meget hurtigt og rygmuskulaturen derfor ikke har kunnet følge med.

Når det så er sagt, hvis du forsøger dig med disse ting og du efter noget tid stadig oplever at hun er sulten hele tiden og rygsmerterne fortsætter, så skal i selvfølgelig opsøge læge igen.

Anmeld Citér

27. februar

Anonym trådstarter

PiscesMom skriver:

Først og fremmest vil jeg sige at tyk ikke er det værste man kan være.

Jeg kan læse mig til at hendes kost ikke er den sundeste pga. kræsenhed og hvad jeg tolker som en slags allergi (Dårlig mave når hun får kerner)

Dog vil jeg sige at de fleste mennesker vil spise ting de ikke "gider" normalt, hvis de bliver rigtig sultne.

Så hvis der er nogen ting hun kan lide som er til den sundere side, nu bruger jeg agurk som eksempel, men det kan være hvad som helst, så ville jeg sige til mit barn når de er sultne kl 20 eller andre tidspunkter uden for de normale måltider at de kan få noget agurk, hvis hun ikke vil have det, ville jeg sige "at så er du ikke sulten nok". tro mig, folk der sulter er ikke kræsne.

Mine børn har altid mulighed for at vælge havregryn med mælk eller rugbrød med leverpostej, hvis de ikke kan lide de normale måltider (Det er ting jeg ved de kan spise,  men som det meste af tiden ikke mere spændene end hvad de ellers kan få serveret til de normale måltider) De har frit adgang til frugt og grønt, som de må få uanset hvornår de vil.

(Hun vil 100% protestere over denne nye tilgang, men der må du som forælder holde fast og efter de første par ganges protest, vil hun vide at det er sådan det er.)

Derudover tænker jeg.. går hun til nogen form for aktivitet hvor hun bevæger sig?

Hvis ikke vil jeg med det sammen lede efter noget hun kunne synes var sjovt.

Du skal IKKE præsentere det som noget i gør for at hun taber sig, det skal du faktisk for alt i verden forsøge IKKE at fokusere på eller snakke med hende om overhovedet, fokuser hellere på hvor sjov aktiviteten kan være eller lignende..

Den rigtige form for motion vil også styrke hendes ryg, såfremt der ikke er noget andet underliggende galt med hendes ryg ud over at hun har taget på meget hurtigt og rygmuskulaturen derfor ikke har kunnet følge med.

Når det så er sagt, hvis du forsøger dig med disse ting og du efter noget tid stadig oplever at hun er sulten hele tiden og rygsmerterne fortsætter, så skal i selvfølgelig opsøge læge igen.

Tak for svar. Hun får ikke dårlig mave men mavesmerter i flere uger og Max forstoppelse når hun får kerner 

Har lige været ved lægen med ryggen idag blodprøver var fine hun stoppede med at have smerter igår det kommer hver gang hun hopper og lægen sagde bare børn kan også have ondt i ryggen og virkede ret ligeglad så det må jo bare være normalt.

Angående størrelse så er hun stadig tynd bare ikke overdrevet som før.

Mad har vi altid kæmpet med og har været over sygehuset da hun var børnehave barn og indlagt 3 gange som baby.

Hun skaber sig dagligt over sult men får alligevel ikke andet ind der er kan ofte være frugt eller brød 

Vis jeg spørger hende okay hvad vil du have kan hun ikke selv svare bare mad siger hun og så siger jeg jamen så ta nået at spise men hun nægter alligevel  så ja jeg har skam hele tiden holdt ved men lige meget hjælper det 

Laver den aftensmad jeg vil og kan være sikker på at 90% af det der bliver lavet vil få hende til at sidde og være sur og skabe sig men jeg ændre ikke på maden alligevel. Og det ændre ikke på at man bliver meget træt af altid at få ødelagt stemningen.

Men hun har sin egen vilje og det er åbenbart normalt med vægtøgning lægen sagde bare man skulle tænke over hvor meget man så giver og så er rygsmerter også normalt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.