Anonym skriver:
Er det nået man skal være opmærksom på eller bekymret for.
Min meget kræsne 9 årig pige som normalt ikke spiser særlig meget og som altid har været til den tynde side.
Nu konstant er sulten og spiser forholdsvis meget og er sulten igen Max en time efter ofte det er blevet en daglig kamp da hun bare er så sulten men selvfølgelig ikke vil spise hvad vi har
Og har gået fra en helt flad mave til nu at have flere deller og også runde kinder nu på bare nogle måneder.
Er det bare normal udvikling for en 9 årig pige
Først og fremmest vil jeg sige at tyk ikke er det værste man kan være.
Jeg kan læse mig til at hendes kost ikke er den sundeste pga. kræsenhed og hvad jeg tolker som en slags allergi (Dårlig mave når hun får kerner)
Dog vil jeg sige at de fleste mennesker vil spise ting de ikke "gider" normalt, hvis de bliver rigtig sultne.
Så hvis der er nogen ting hun kan lide som er til den sundere side, nu bruger jeg agurk som eksempel, men det kan være hvad som helst, så ville jeg sige til mit barn når de er sultne kl 20 eller andre tidspunkter uden for de normale måltider at de kan få noget agurk, hvis hun ikke vil have det, ville jeg sige "at så er du ikke sulten nok". tro mig, folk der sulter er ikke kræsne. 
Mine børn har altid mulighed for at vælge havregryn med mælk eller rugbrød med leverpostej, hvis de ikke kan lide de normale måltider (Det er ting jeg ved de kan spise, men som det meste af tiden ikke mere spændene end hvad de ellers kan få serveret til de normale måltider) De har frit adgang til frugt og grønt, som de må få uanset hvornår de vil.
(Hun vil 100% protestere over denne nye tilgang, men der må du som forælder holde fast og efter de første par ganges protest, vil hun vide at det er sådan det er.)
Derudover tænker jeg.. går hun til nogen form for aktivitet hvor hun bevæger sig?
Hvis ikke vil jeg med det sammen lede efter noget hun kunne synes var sjovt.
Du skal IKKE præsentere det som noget i gør for at hun taber sig, det skal du faktisk for alt i verden forsøge IKKE at fokusere på eller snakke med hende om overhovedet, fokuser hellere på hvor sjov aktiviteten kan være eller lignende..
Den rigtige form for motion vil også styrke hendes ryg, såfremt der ikke er noget andet underliggende galt med hendes ryg ud over at hun har taget på meget hurtigt og rygmuskulaturen derfor ikke har kunnet følge med.
Når det så er sagt, hvis du forsøger dig med disse ting og du efter noget tid stadig oplever at hun er sulten hele tiden og rygsmerterne fortsætter, så skal i selvfølgelig opsøge læge igen.