Ændrig af sult og vægt 9 årig pige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar

Anonym trådstarter

Er det nået man skal være opmærksom på eller bekymret for.

Min meget kræsne 9 årig pige som normalt ikke spiser særlig meget og som altid har været til den tynde side.

Nu konstant er sulten og spiser forholdsvis meget og er sulten igen Max en time efter ofte det er blevet en daglig kamp da hun bare er så sulten men selvfølgelig ikke vil spise hvad vi har 

Og har gået fra en helt flad mave til nu at have flere deller og også runde kinder nu på bare nogle måneder.

Er det bare normal udvikling for en 9 årig pige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tænker at når puberteten begynder, så vil de fleste børn begynde at spise mere. Men det her lyder ekstremt især hvis hun tager meget på,uden at vokse i højden.

Gør hendes kræsenhed at hun spiser mindre sundt, altså jeg tænker der er forskel på at spise rugbrød eller krydderboller. 

Er der andet som tør sig, altså spiser hun fordi hun er ked, nervøs eller f.eks. keder sig?

jeg ville nok prøve at veje og måle, og så evt. tage forbi lægen. 

Anmeld Citér

25. februar

Anonym trådstarter

Ja hun spiser mindre sundt det har hun altid gjort 

Hun slås med ondt i ryggen for tiden hvilket vi er ind over lægen med 

Og så plejer hun jo ikke rigtig at spise så meget hun kan ikke tåle kerner for så får hun ondt i maven en hel uge efter så det har været svært at finde brød der er godt nok vi har kørt durum panini og de kan hun selvfølgelig godt have taget på af.

Men syntes bare den sult hun nu har fået er virkelig overdrevet vi var færdige med at spise kl 18.30 igår kl 20 da hun skulle i seng var hun bare så sulten igen at hun er helt dårlig siger hun. Og nej hun virker ikke til at spise fordi hun er ked af det eller keder sig 

Ja jeg overvejer også at snakke med lægen men vis det er normalt ville jeg ikke spilde deres tid hun er kun 9år bliver først 10 sidst i oktober og er ikke begyndt at udvikle sig overhovedet ellers 

Anmeld Citér

25. februar

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Jeg tænker at når puberteten begynder, så vil de fleste børn begynde at spise mere. Men det her lyder ekstremt især hvis hun tager meget på,uden at vokse i højden.

Gør hendes kræsenhed at hun spiser mindre sundt, altså jeg tænker der er forskel på at spise rugbrød eller krydderboller. 

Er der andet som tør sig, altså spiser hun fordi hun er ked, nervøs eller f.eks. keder sig?

jeg ville nok prøve at veje og måle, og så evt. tage forbi lægen. 

Har svarer glemte bare at citere

Anmeld Citér

25. februar

Anonym

Ondt i ryggen kan være forstoppelse. 

At maven gør ondt kan være andet i hende men hun opfatter det som sult.. 

Ville tage fat i lægen også gå lidt anderledes til værks måske har hun allergi overfor visse fødevare.Som kunne tjekkes.

Samt et blodsukker om det kan være det der spiller hende et pus.

At måle og veje er ved en 9 årig noget en læge eller sundhedsplejerske kan stå for. En 9 årig i min verden skal ikke op På en vægt i eget hjem.. 

Anmeld Citér

25. februar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ondt i ryggen kan være forstoppelse. 

At maven gør ondt kan være andet i hende men hun opfatter det som sult.. 

Ville tage fat i lægen også gå lidt anderledes til værks måske har hun allergi overfor visse fødevare.Som kunne tjekkes.

Samt et blodsukker om det kan være det der spiller hende et pus.

At måle og veje er ved en 9 årig noget en læge eller sundhedsplejerske kan stå for. En 9 årig i min verden skal ikke op På en vægt i eget hjem.. 

Vi har styr på maven da dette har været et problem siden hun blev født så hun får nået mod det. Hendes ryg gør kun ondt ved hop og meget aktivitet 

Angående kerner mistænkte jeg dette tilbage da hun var 4-5år da hun dagligt sagde hun havde ondt i maven da jeg så forsøgte at stoppe med brød med kerner i gik der ikke længe så stoppede mavesmerterne.

Hun går ikke og siger maven gør ondt når hun er sulten men at hun bliver helt dårlig når hun er sulten. 

Angående vægt jo hun er blevet vejert hjemme for nyligt da hun havde så ondt i ryggen at hun skulle have smertestillende og de er efter vægt

Anmeld Citér

25. februar

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg ville snakke med lægen. Det lyder ud fra din beskrivelse som en større vægtøgning på meget kort tid, og som 9 årig er man ikke i puberteten.. (det er ikke normal billedet i hvert fald).

‘uanset hvad ville jeg konsultere lægen, og sammen se på hvad det er din datter spiser. 
Min mellemste får også dårlig mave af kerner, men kan sagtens spise mørkt rugbrød. Hvidt brød er ikke noget vi spiser…

der findes mange sunde alternativer, og kan også have ændret sig med alderen. Vores pædiater sagde det er almindeligt nogle børn har svært ved at fordøje store mængder fibre, særligt som små, men det bliver bedre med alderen. 

Anmeld Citér

26. februar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Min datter er 9 år ligesom din datter og jeg kunne have skrevet ligesom dig, på nær at hun ikke er specielt kræsen. Hun er sulten hele tiden. Især fra hun kommer hjem fra skole om eftermiddagen til hun går i seng, ikke så meget om morgenen eller til frokost. Mad er det første hun snakker om, når hun kommer hjem og selvom hun får eftermiddagsmad, så kan aftensmaden ikke blive færdig hurtig nok og så skal hun gerne have et eller andet også, inden hun går i seng.

Jeg mistænker lidt, at hun ikke får spist så meget til frokost samtidig med hun er ret aktiv i løbet af dagen, så hun derfor er sulten, når hun kommer hjem. Ellers har jeg bare tænkt det som en slags vokseværk nu hun bliver ældre og vokser. Når jeg tænker tilbage, så skulle jeg også altid have mad, når jeg kom hjem fra skole. 

Anmeld Citér

26. februar

Anonym

Vi oplever præcis det samme med vores søn. Han er lige blevet 11år. Indtil i sommers åleslank og altid i slimfit bukser. Nu har jeg måtte købe reguler bukser i stedet og mavsen er blevet lidt choppy/hvalpet. 

Han har altid haft god appetit og vi kan ikke spotte at han spiser meget anderledes. Og så alligevel. Han er også sulten ofte. Jeg er begyndt at sige nej til brød og pasta som mellemmåltider, men i stedet grønt og frugt (som han i forvejen spiser store mængder af). Han spiser også når han keder sig. 

Han træner x3 ugentligt og cykler til/fra skole. Så vi er begyndt at bevæge os noget mere med ham. 

Og så følger vi ham bare. Jeg kan ikke se nogen grund til lægekontakt. Lige omlidt skal han vokse rigtig rigtig meget. Så måske kroppen bare gør sig klar. Men det skal selvfølgelig udligne sig igen på den anden side. 

Anmeld Citér

26. februar

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Min datter er 9 år ligesom din datter og jeg kunne have skrevet ligesom dig, på nær at hun ikke er specielt kræsen. Hun er sulten hele tiden. Især fra hun kommer hjem fra skole om eftermiddagen til hun går i seng, ikke så meget om morgenen eller til frokost. Mad er det første hun snakker om, når hun kommer hjem og selvom hun får eftermiddagsmad, så kan aftensmaden ikke blive færdig hurtig nok og så skal hun gerne have et eller andet også, inden hun går i seng.

Jeg mistænker lidt, at hun ikke får spist så meget til frokost samtidig med hun er ret aktiv i løbet af dagen, så hun derfor er sulten, når hun kommer hjem. Ellers har jeg bare tænkt det som en slags vokseværk nu hun bliver ældre og vokser. Når jeg tænker tilbage, så skulle jeg også altid have mad, når jeg kom hjem fra skole. 

Tak for dit svar jamen har det været hele tiden hun var sulten eller er det også bare kommet fra den ene dag til den anden ? Og en pludselig vægtøgning ? 

Her spiser hun godt i skolen også kan jet se på madpakkerne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.