Han skal nok klare sig. Det man skal være obs på hvis børn (eller voksne) slår hovedet og der ikke er en synlig skade er:
- ens pupiller
-kvalme/opkast
- desorientering/virker forvirret eller fraværende
særligt ved opkast, skal man være obs på hjernerystelse.
Men det skal altså siges. Det er yderst sjældent, der skal mere end en telefon til! Og børn er så “bløde” de kan tåle meget mere end vi tror. Alle børn vil komme til skade og slå hovedet og andre kropsdele.
Selvom han er lille, lyder det til han er helt ok. Og at han har sovet et langt træk er nok nærmere fordi han har en alder hvor nogle børn begynder at sove lidt længere, han har måske været overstimuleret og haft brug for lidt mere søvn osv.
‘’kan fortælle min søn da han var ca 2 tog den skarpe kant på en radiator med panden, med FULD fart på. Havde lige sagt han ikke måtte løbe for han kunne falde og slå sig (vi havde en lav radiator), og 2 sekunder efter kan jeg bare høre det siger “gong!”. Han havde en sort bule i panden på størrelse med en tennisbold… han røg selvfølgelig til lægen, men ingen hjernerystelse - blot et flot sort bule..
‘min mellemste snublede, og knaldede hovedet i kanten på vores egetræs skænk -lidt over 1 år havde lige lært at gå, flot bule. Lægen - men ingen hjernerystelse.
min mindste 15 måneder, kravlede op på lege køkkenet i vuggestuen et øjeblik hvor pædagogen var uopmærksom(hun er ALLE VEGNE), fik overbalance og slog hovedet i gulvet. Igen en flot bule, men hun var helt okay efter lidt trøst og kram.
‘og det er bare lige bulerne der falder mig først ind… min søn har trådt en rive op i foden der sad fast (efterladt på en fodboldbane rigtig flot), slået fingre afled til fastelavn, kommet håndsprit i sit øje (har ingen ide hvorfor eller hvad i alverden han tænkte på og skal siges han var altså 10 år….) brækket håndled, flækket næse og øjenbryn… åh den liste over skader gennem de sidste 14 år er lang… nogengange mistænker jeg mine børn for at se hvor dårlige nerver de kan give mig 
Men de er nogle robuste små mennesker, men skal man nok også være, for at kunne udforske verden så frygtløst som de gør 
Anmeld
Citér