Forstoppelse amme barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar

Anonym trådstarter

Pippihaløj skriver:

Det er en god læring i forhold til at være forældre. Man skal ikke være autoritetstro. Hvis ens moderinstinkt  fortæller at der er noget galt - er der også tit noget galt

Jeg fik heldigvis overtalt min læge til en blodprøve, da min søn tissede meget og var træt. Han har diabetes viste det sig. Andre bliver holdt hen og bedt om at give panodiler… og så ender barnet med at blive indlagt med syreforgiftning og nogen næsten i koma. Jeg kender en,  der måtte på tre hospitaler for at blive hørt og blev sendt hjem med følgende besked “ jeg ved ikke hvorfor blodsukkeret er på 30 .. men sæt barnet på trampolin i en halv time så falder det”. Absurd melding når normalværdien er mellem 5-8. Kritisk tænkning  og ens egen fornemmelse af om der er noget galt er meget vigtigt. 

Du har helt ret. Jeg er nu også virkelig glad for, at jeg tog til lægen, og forklarede at baby altså tydeligt presser og presser uden at der sker noget. Jeg synes da ikke selv det er rart at være forstoppet, så det tænker jeg da heller ikke føles rart for hende ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar

Anonym

Hej
Hvis baby har tydeligt ondt og er generet af det skal der jo gøres noget, men at der går længe imellem er ikke nødvendigvis tegn på forstoppelse, hvis blot afførringen er blød i konsistens. Da mit datter var lille havde hun 18-21 dage mellem alle afhøringer, men det var blødt hvad der kom, og hun var ikke plaget, udover en gange imelllem når hun skulle af med det fordi det var utrygt. Hun var både ved læge, sundhedsplejerske, kiropraktor som alle kunne konstatere at hun trivedes og var tilpas, men simpelthen bare optog mere eller mindre al mælken. Så lyt til barnets signaler, og ikke læg så meget i hvor længe der går imellem☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.