Forstoppelse amme barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. januar

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg ammer mit barn på 10 uger, og man siger jo amme børn ikke kan blive forstoppet. Hun gik dog lige 10 dage uden afføring, og har været tydeligt generet af det, idag var vi til læge af en anden grund, og det var 5 dage siden sidste lorteble. Lægen synes vi skulle på lactolose, da hun tydeligt var plaget af det, og maven virkede spændt, dog ikke hård. 
hun gik så første dosis kl 16.30 cirka, og har lige haft en kæmpe omgang. Det første der kom ud af mere tykt og modellervoks agtigt. 
så jer kloge mødre, er det ikke et tegn på at det faktisk var forstoppelse når det har den konsistens? Det lugtede også ret dårligt og var grønt i farven. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar

Anonym

Jo. Godt det kom ud. Gør endelig som lægen anbefaler. 

Anmeld Citér

30. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jo. Godt det kom ud. Gør endelig som lægen anbefaler. 

Vi fortsætter helt sikkert! Lægen anbefalede to uger.

det er på en måde rart, at jeg faktisk havde ret i at der var noget der drillede, for alle siger jo at amme børn ikke bliver forstoppet

Anmeld Citér

31. januar

Anonym

Ammebørn kan sagtens blive forstoppede. Hvor har du fra at de ikke blir det.  Det kender jeg da flere der har været. Men måske sjældnere end flaskebørn. 

Anmeld Citér

31. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ammebørn kan sagtens blive forstoppede. Hvor har du fra at de ikke blir det.  Det kender jeg da flere der har været. Men måske sjældnere end flaskebørn. 

Sundhedsplejerske, vagtlæge og egen læge har sagt, at amme børn ikke rigtig bliver forstoppet. Jeg kender dog også et amme barn der har haft problemer med afføring, men jeg gengiver blot hvad jeg har fået af vide. Egen læge må dog have synes der var noget siden hun udskrev afføringsmiddel 

Anmeld Citér

31. januar

Alenemor79

Profilbillede for Alenemor79
Anonym skriver:

Hej,

Jeg ammer mit barn på 10 uger, og man siger jo amme børn ikke kan blive forstoppet. Hun gik dog lige 10 dage uden afføring, og har været tydeligt generet af det, idag var vi til læge af en anden grund, og det var 5 dage siden sidste lorteble. Lægen synes vi skulle på lactolose, da hun tydeligt var plaget af det, og maven virkede spændt, dog ikke hård. 
hun gik så første dosis kl 16.30 cirka, og har lige haft en kæmpe omgang. Det første der kom ud af mere tykt og modellervoks agtigt. 
så jer kloge mødre, er det ikke et tegn på at det faktisk var forstoppelse når det har den konsistens? Det lugtede også ret dårligt og var grønt i farven. 

Altså hvis ammebørn ikke kan få forstoppelse, så vidste min datter ikke at hun blev ammet i hvert fald

Selvom hun i dag er næsten 20 så husker jeg det meget tydeligt. Jeg ammede hende i omkring 10 uger og det var mildeste talt et mareridt. I den tid hun blev ammet havde hun kun affføring en gang i ugen. Hvilket betød at når hun lige havde haft afføring havde hun efterfølgende 3 måske 4 men oftest kun 3 gode dage og så begyndte mareridtet. Det lille pus havde så ondt i maven at hun skreg i tiiiiimer hver eneste eftermiddag/aften. Vi prøvede alt, men intet hjalp. Jeg talte meget med sundhedsplejesken om det. Jeg valgte at gå over på flasken efter 10 uger og halleluja så havde hun pludselig afføring hver eneste dag

Jeg var selvfølgelig ked af jeg ikke kunne amme længere og selvfølgelig skal du prøve lægens råd og er sikker på det nok skal virke  Men bare for at sige at amme børn kan altså godt have forstoppelse  

Håber i snart finder en god løsning for det lille pus

Anmeld Citér

31. januar

Anonym trådstarter

Alenemor79 skriver:

Altså hvis ammebørn ikke kan få forstoppelse, så vidste min datter ikke at hun blev ammet i hvert fald

Selvom hun i dag er næsten 20 så husker jeg det meget tydeligt. Jeg ammede hende i omkring 10 uger og det var mildeste talt et mareridt. I den tid hun blev ammet havde hun kun affføring en gang i ugen. Hvilket betød at når hun lige havde haft afføring havde hun efterfølgende 3 måske 4 men oftest kun 3 gode dage og så begyndte mareridtet. Det lille pus havde så ondt i maven at hun skreg i tiiiiimer hver eneste eftermiddag/aften. Vi prøvede alt, men intet hjalp. Jeg talte meget med sundhedsplejesken om det. Jeg valgte at gå over på flasken efter 10 uger og halleluja så havde hun pludselig afføring hver eneste dag

Jeg var selvfølgelig ked af jeg ikke kunne amme længere og selvfølgelig skal du prøve lægens råd og er sikker på det nok skal virke  Men bare for at sige at amme børn kan altså godt have forstoppelse  

Håber i snart finder en god løsning for det lille pus

Tak, jeg tænker helt sikkert også at det er forstoppelse. Det er bare så dumt at læger siger at det bliver amme børn ikke, når de faktisk godt kan blive forstoppet, selvom det måske ikke er ofte.

Vi forsætter i hvert fald med lactulose den tid lægen har sagt, og så må vi se. Jeg tænker ikke jeg lige vil stoppe med at amme fordi det ellers kører så fint ift vægt og trivsel ☺️

Anmeld Citér

31. januar

Pippihaløj

Anonym skriver:

Sundhedsplejerske, vagtlæge og egen læge har sagt, at amme børn ikke rigtig bliver forstoppet. Jeg kender dog også et amme barn der har haft problemer med afføring, men jeg gengiver blot hvad jeg har fået af vide. Egen læge må dog have synes der var noget siden hun udskrev afføringsmiddel 

Det er noget vås… de kan sagtens blive forstoppede. 

Anmeld Citér

31. januar

Anonym trådstarter

Pippihaløj skriver:

Det er noget vås… de kan sagtens blive forstoppede. 

Det tænker jeg også, siden afføringen så sådan ud efter brug af lactulose. Men det er blot hvad de har sagt til mig, når jeg har udtrykt bekymring for afføringen og at jeg har kunne mærke det generede baby, der pressede meget uden resultat.

Anmeld Citér

31. januar

Pippihaløj

Anonym skriver:

Det tænker jeg også, siden afføringen så sådan ud efter brug af lactulose. Men det er blot hvad de har sagt til mig, når jeg har udtrykt bekymring for afføringen og at jeg har kunne mærke det generede baby, der pressede meget uden resultat.

Det er en god læring i forhold til at være forældre. Man skal ikke være autoritetstro. Hvis ens moderinstinkt  fortæller at der er noget galt - er der også tit noget galt

Jeg fik heldigvis overtalt min læge til en blodprøve, da min søn tissede meget og var træt. Han har diabetes viste det sig. Andre bliver holdt hen og bedt om at give panodiler… og så ender barnet med at blive indlagt med syreforgiftning og nogen næsten i koma. Jeg kender en,  der måtte på tre hospitaler for at blive hørt og blev sendt hjem med følgende besked “ jeg ved ikke hvorfor blodsukkeret er på 30 .. men sæt barnet på trampolin i en halv time så falder det”. Absurd melding når normalværdien er mellem 5-8. Kritisk tænkning  og ens egen fornemmelse af om der er noget galt er meget vigtigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.