Anonym skriver:
Hej,
Jeg ammer mit barn på 10 uger, og man siger jo amme børn ikke kan blive forstoppet. Hun gik dog lige 10 dage uden afføring, og har været tydeligt generet af det, idag var vi til læge af en anden grund, og det var 5 dage siden sidste lorteble. Lægen synes vi skulle på lactolose, da hun tydeligt var plaget af det, og maven virkede spændt, dog ikke hård.
hun gik så første dosis kl 16.30 cirka, og har lige haft en kæmpe omgang. Det første der kom ud af mere tykt og modellervoks agtigt.
så jer kloge mødre, er det ikke et tegn på at det faktisk var forstoppelse når det har den konsistens? Det lugtede også ret dårligt og var grønt i farven.
Altså hvis ammebørn ikke kan få forstoppelse, så vidste min datter ikke at hun blev ammet i hvert fald
Selvom hun i dag er næsten 20 så husker jeg det meget tydeligt. Jeg ammede hende i omkring 10 uger og det var mildeste talt et mareridt. I den tid hun blev ammet havde hun kun affføring en gang i ugen. Hvilket betød at når hun lige havde haft afføring havde hun efterfølgende 3 måske 4 men oftest kun 3 gode dage og så begyndte mareridtet. Det lille pus havde så ondt i maven at hun skreg i tiiiiimer hver eneste eftermiddag/aften. Vi prøvede alt, men intet hjalp. Jeg talte meget med sundhedsplejesken om det. Jeg valgte at gå over på flasken efter 10 uger og halleluja så havde hun pludselig afføring hver eneste dag
Jeg var selvfølgelig ked af jeg ikke kunne amme længere og selvfølgelig skal du prøve lægens råd og er sikker på det nok skal virke
Men bare for at sige at amme børn kan altså godt have forstoppelse
Håber i snart finder en god løsning for det lille pus
Anmeld
Citér