Hjælp! Boligkøb trækker i langedrag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det lyder ikke til at din kæreste er klar til at købe hus. Det kan også være skræmmende at kaste alle sine penge i et hus, optage lån, stå ved vedligeholde osv. Måske det bare ikke er det I skal lige nu. 

Hvis I ikke kan blive boede hvor I bor nu, hvad så med at leje et hus eller rækkehus i det område, I gerne vil bo. Så kan I prøve at bo i hus uden alle forpligtelserne følger med. Undersøg evt. hvad der er af huse/rækkehuse ved boligselskaberne, da det oftest er billigst og så render man ikke ind i en uheldig udlejer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

TS kunne godt tænke mig at vide, hvorfor I ikke kan blive boende?

Anmeld Citér

31. januar

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Du skriver din mand ikke vil tale om følelser. Så er det også svært at have et godt forhold sammen, hvis han klapper i som en østers. 

jeg synes godt du kan tillade dig at sige ‘Jeg kan mærke den her uvished i vores boligsituation gør mig utryg. Jeg har brug for at vide vi har tag over hovedet det kommende stykke tid og at vi har en fast base. Det er svært for mig at være i når du finder fejl på alle boliger vi kigger på. Jeg er nysgerrig på hvordan det kan være? Er der noget dybere til grunde for end bare at køkkenet er lidt for småt? Hvordan vi sammen mødes i det her?’

Anmeld Citér

1. februar

Anonym

Nu har jeg ikke lige læst alle kommentarer men hvorfor kan i ikke bo "midlertidigt" det hvor i bor nu, kender flere der har boet meget småt indtil de f.eks. har haft råd til at købe et hus. Jeg bor alene med tre børn den ene er teenager i en lejlighed på 85 kvm hvor vi faktisk kun bruger ca. 75 kvm af den  

Måske gør det også at din kæreste syntes der bliver for lidt plads når først i skal til at have en masse abby ting.

Nu ved jeg ikke lige hvilket budget i har men har i evt leget lidt med tanken om at få bygget et nyt hus, så kan i forventnings afstemme og så få lavet det præcis som i drømmer om

Anmeld Citér

1. februar

Jixy

Profilbillede for Jixy

Spørgsmålet er vel også om han er kræsen fordi han så ved, at I ikke finder et hus I gerne vil købe. Eller fordi han (I) har en urealistisk ide om hvad man kan få for de pengene I har i det område I gerne vil bo.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.