Hjælp! Boligkøb trækker i langedrag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.784 visninger
14 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. januar

Anonym trådstarter

Hjælp! Vi har i det sidste lange stykke tid kigget på hus, men det er desværre ikke lykkedes at finde det helt rigtige endnu. Dvs. Min kæreste er MEGET kræsen.

Nu er sagen den, at jeg er blevet gravid, og jeg har behov for, at vi tager en beslutning. Er syg med kvalme, så har ikke overskud til åbent hus hver weekend. Derudover vil jeg gerne nå at være på plads inden, baby kommer.

Der er lige kommet et hus til salg, som opfylder alle vores "need to have", men så synes min kæreste, at køkkenet er lidt for lille. Har forsøgt at foreslår, hvordan vi kan udvidde det, men så er der noget andet galt...

Hvordan f*anden får jeg ham med på vognen? Vi har kigget på SÅ mange huse, rækkehuse, områder mv. men der er ALTID et eller andet i vejen. Nogle gange kan han ikke engang sige, hvad der er i vejen.

Det er desværre ikke en mulighed at blive boende, hvor vi bor nu, når baby kommer...

Havde håbet at han blev "voksen", når jeg blev gravid, men desværre... Hvad f*anden gør jeg? Skal jeg sætte stolen for døren? Købe en lejlighed til mig selv og baby?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar

Pippihaløj

Det lyder som en “jeg kan ikke lide forandringer” ting. Jeg ville være lidt hård og sige at han er nødt til at komme med noget gode argumenter imod det hus,  I sidst har kigget på. Ellers må han sige hvad bekymrer ham ifht at flytte i hus?… fælles lån/ forpligtelserammen med at skulle være far? Hvad er han usikker på. Er alt bare blevet for meget ?

Anmeld Citér

30. januar

Hamder

Profilbillede for Hamder

Det er da noget voldsomt at ville gå fra ham på grund af et hus, hvis min kone og jeg ikke kunne blive enig ville jeg da aldrig få de tanker omkring at forlade hende, og være nedværdigende med at jeg havde håbet hun var blevet voksen. 

Når du kan sige sådanne, så vender vi da lige om du har valgt at få et barn, med et barn ? 

Måske han bare er pisse bange for, om i kan klare det med børn hus, og når du er syg nu hvad sker der når i får børn, der er så mange tabuer i det her. 

Min tanker første barn. 

Kan jeg klare det hvis der sker min kone noget, 

Vil hun elske mig mere end barnet, 

Er jeg en god far, hvad har jeg at tilbyde en lille baby, hvad hvis jeg taber baby, 

Mange nybagte fædre går faktisk med utrolige mange følser, de ikke tør at sige fordi det lyder så dumt når de siger det højt. Eller ikke føler der er plads til i dine smerter, sygdom osv al vores fokus ligger på den person vi elsker og tilside sætter vores egne følswr 

Anmeld Citér

30. januar

Anonym trådstarter

Pippihaløj skriver:

Det lyder som en “jeg kan ikke lide forandringer” ting. Jeg ville være lidt hård og sige at han er nødt til at komme med noget gode argumenter imod det hus,  I sidst har kigget på. Ellers må han sige hvad bekymrer ham ifht at flytte i hus?… fælles lån/ forpligtelserammen med at skulle være far? Hvad er han usikker på. Er alt bare blevet for meget ?

Tror du har ret i, at der er et element af frygt for forandringer. Har forsøgt at tage snakken med ham flere gange på en stille og rolig måde, fordi jeg ikke har lyst til at presse et hus ned over hovedet på ham. Men han væver mellem forskellige forklaringer... Så vil han hellere villa, så drømmer han om rækkehus, så er det ikke privat nok osv. Han bliver irriteret, hvis jeg stiller spørgsmål om, hvordan han føler mv.

Anmeld Citér

30. januar

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Er enig i, at jeg synes, at det er voldsomt at gå fra ham eller kalde ham for et barn.. 

Nogle vil gerne være sikker på, at de føler sig hjemme i det hus de køber, da det er en stor og meget dyr beslutning.. Jeg har da selv sagt til min kæreste, at den dag, vi skal købe hus, så skal jeg føle mig hjemme og være glad for at komme hjem.. 

Hvorfor vil du bare købe et hus bare for at købe hus? Og hvorfor er det umuligt at blive der, hvor I bor nu, indtil det rigtige hus er fundet? 

Anmeld Citér

30. januar

Anonym trådstarter

Hamder skriver:

Det er da noget voldsomt at ville gå fra ham på grund af et hus, hvis min kone og jeg ikke kunne blive enig ville jeg da aldrig få de tanker omkring at forlade hende, og være nedværdigende med at jeg havde håbet hun var blevet voksen. 

Når du kan sige sådanne, så vender vi da lige om du har valgt at få et barn, med et barn ? 

Måske han bare er pisse bange for, om i kan klare det med børn hus, og når du er syg nu hvad sker der når i får børn, der er så mange tabuer i det her. 

Min tanker første barn. 

Kan jeg klare det hvis der sker min kone noget, 

Vil hun elske mig mere end barnet, 

Er jeg en god far, hvad har jeg at tilbyde en lille baby, hvad hvis jeg taber baby, 

Mange nybagte fædre går faktisk med utrolige mange følser, de ikke tør at sige fordi det lyder så dumt når de siger det højt. Eller ikke føler der er plads til i dine smerter, sygdom osv al vores fokus ligger på den person vi elsker og tilside sætter vores egne følswr 

Vil ikke gå fra ham! Drømmer om at vi finder et hus sammen. Men vil som minimim være sikker på at mig og baby har tag over hovedet. Derfor overvejer jeg at købe en lejlighed selv - tror nemlig heller ikke at han kan beslutte sig for at købe en lejlighed.

Det var heller ikke for at være nedværdigende, men en del af det at blive voksen, i mine øjne, er at træffe de nødvendige, nok svære, beslutninger.

Beklager hvis jeg formulerede mig uklart.

Anmeld Citér

30. januar

Anonym

Anonym skriver:

Vil ikke gå fra ham! Drømmer om at vi finder et hus sammen. Men vil som minimim være sikker på at mig og baby har tag over hovedet. Derfor overvejer jeg at købe en lejlighed selv - tror nemlig heller ikke at han kan beslutte sig for at købe en lejlighed.

Det var heller ikke for at være nedværdigende, men en del af det at blive voksen, i mine øjne, er at træffe de nødvendige, nok svære, beslutninger.

Beklager hvis jeg formulerede mig uklart.

Bliver I smidt ud fra jeres nuværende bolig?

Anmeld Citér

30. januar

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Tag en dyb indånding. Du har fint med tid - og baby er ligeglad med hvor I bor. Bo småt, lej en anden lejlighed, eller vent tre måneder - der er intet nødvendigt over at eje et hus, når nu den ene halvdel af jer tilsyneladende ikke har lyst lige nu? Og der er ikke noget voksent over at træffe beslutninger man ikke er klar til. 

Mvh hende den meget voksne, med to solide faste indkomster, snart tre børn … og en skøn lejebolig lige der hvor jeg allerhelst vil bo

Anmeld Citér

30. januar

Anonym

Din mand bakker tilbage. Du skubber mere og mere, fordi du har fået en idé om at huset skal være købt senest om 6 måneder... Dén dynamik fører intet med sig. Du bliver nød til at trække vejret og giv plads til din kære mand. 

For nogen, kan det umiddelbart være simpelt at finde et hus og købe det. Og i den anden ende af skalaen, så er det overvældende, svært, angstprovokerende. Lige her, bliver du nød til at rumme ham. Måske processen tager yderligere 2år. Og det handler ikke kun om at se husene, men lige så vel alle snakkende derhjemme. Måske I skulle fjerne fokus helt? Han lyder virkelig presset. Så stop jagten og snakken og se frem til baby i stedet. 

Hvorfor kan I ikke blive boende? Udløber jeres kontrakt? 

Du nævner selv at købe en lejlighed. Men. I skal være en familie nu. Vil det ikke bare skabe en større kløft mellem jer? At han skal bo hos dig. Og ikke jer der bor sammen i et fælles hus. 

Håber i finder ud af det. Sammen

Anmeld Citér

31. januar

Anonym

Altså det er en stor beslutning at købe hus. Så jeg ville da heller ikke købe for at købe

En baby i sig selv fylder ikke meget, værre med alle tingene, men hvis man køber minimum kan det måske lade sig gøre at blive boende til at det rigtige dukker op?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.