Alene hjemme hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det er nok svært at sige noget generelt, og kommer i høj grad an på hvilke børn man har (og hvilken forælder man er)…

Jeg forsøger at give mine unger lov til “så meget som muligt” og vokse med opgaverne. De har været alene i små perioder fra 5-6 års alderen, selv gået til/fra skole siden 0. klasse og sådan andre småting - fx stukket ned i Netto efter en liter mælk.

Vi bor i storbyen og derfor har der været lidt trafik at tage hensyn til, ellers havde de nok fået lov til mere. De er generelt ganske gode til aftaler.

Og så holder jeg i øvrigt fast i at lære dem at klare tingene uden elektronik - så ingen telefoner eller ure herfra - de finder såmænd fint ud af det uden (ligesom vi jo selv gjorde)  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Omkring de 7 år, afhængig af barnet og så er der altid en telefon eller andet i huset, de kan ringe fra 

Anmeld Citér

22. januar

Maricella

Profilbillede for Maricella
StortOgSmåt skriver:

Det er nok svært at sige noget generelt, og kommer i høj grad an på hvilke børn man har (og hvilken forælder man er)…

Jeg forsøger at give mine unger lov til “så meget som muligt” og vokse med opgaverne. De har været alene i små perioder fra 5-6 års alderen, selv gået til/fra skole siden 0. klasse og sådan andre småting - fx stukket ned i Netto efter en liter mælk.

Vi bor i storbyen og derfor har der været lidt trafik at tage hensyn til, ellers havde de nok fået lov til mere. De er generelt ganske gode til aftaler.

Og så holder jeg i øvrigt fast i at lære dem at klare tingene uden elektronik - så ingen telefoner eller ure herfra - de finder såmænd fint ud af det uden (ligesom vi jo selv gjorde)  

Havde I ikke telefon i huset, da du var barn?

Anmeld Citér

22. januar

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Maricella skriver:

Havde I ikke telefon i huset, da du var barn?

Jo, vi havde en fastnet, som så mange andre i den tid. De voksne havde dog af gode grunde inden mobiltelefoner til at man kunne fange dem, når de fx tog på indkøb. Det var vist ikke noget nogen skænkede en tanke. 

Anmeld Citér

23. januar

Ø3

Profilbillede for Ø3

Dejligt med så mange svar, tak for input!

Og det var præcis sådan noget som hvis de skulle have fat i en, at jeg manglede fifs til, for min datter skal ikke have en telefon endnu.

Anmeld Citér

23. januar

Maricella

Profilbillede for Maricella
StortOgSmåt skriver:

Jo, vi havde en fastnet, som så mange andre i den tid. De voksne havde dog af gode grunde inden mobiltelefoner til at man kunne fange dem, når de fx tog på indkøb. Det var vist ikke noget nogen skænkede en tanke. 

Ah på den måde. Ja det havde vi netop også, men mine forældre havde dog mobiltelefoner. Vi var dog instrueret i kun at bruge dem hvis der var noget (altså ikke bare for at snakke) og den telefon vi har i hjemmet fungerer på samme måde. Den er dog mobil, men udelukkende fordi fastnet koster en formue i dag

Anmeld Citér

23. januar

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Min datter begyndteat være alene kort tid, da hun var 8 år.

Men hun har siden hun var 5 været alene kort tid med sine større brødre.

Hendes brødre har været ca samme alder 8 år da de var alene kort tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.