Alene hjemme hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
16 svar
11 synes godt om
22. januar

Ø3

Profilbillede for Ø3

Hej med jer

Hvornår har jeres børn fået lov til at blive hjemme, hvis man eks lige skal aflevere lillebror i børnehaven eller hente en liter mælk, altså MAKS 30 min (nok nærmere 15-20 min) væk fra barnet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvis vores datter var klar til det, så kunne vi godt finde på det med hende nu.. Hun er 6 år.. Men hun har ikke selv lyst til det endnu, og bliver hurtigt utryg, så vi venter

Anmeld Citér

22. januar

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg tror, vores ældste har været ca syv år, da han begyndte med det. 

Men vores mellemste er syv år nu, og hun har sjældent lyst til det - heller ikke selv om storebror på 10 er hjemme og det kun er kort tid. Så hun er altid med til at hente/handle osv.

Anmeld Citér

22. januar

Ø3

Profilbillede for Ø3
Unicorn1 skriver:

Hvis vores datter var klar til det, så kunne vi godt finde på det med hende nu.. Hun er 6 år.. Men hun har ikke selv lyst til det endnu, og bliver hurtigt utryg, så vi venter

Det er selvfølgelig en vigtig del af det, barnet skal jo føle sig trygt ☺️

Anmeld Citér

22. januar

Morfire

Profilbillede for Morfire

Vores ældste fik i 2.klasse. Vi havde en telefon som fungerede som stationær telefon, så han altid kunne ringe til os, hvis der var behov. Det gav ham god tryghed selvom vi bare var væk i 20-30 min. i starten.

Anmeld Citér

22. januar

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Den ældste var 8år før han havde lyst til at være alene hjemme i kort tid. Og altid med fjernsyn eller ipad tændt mens vi var væk. Nu er han 11år og kan være alene (med/uden søskende) i 1t eller 2t. 

Den mellemste var 6år, da han gerne ville prøve. Nu er han 7år. Han kan godt være alene i kort tid, men ringer ofte og lige tjekker ind hos os (lader min telefon være hjemme, så kan han ringe til far). 

Den yngste på 3,5 år efterspørger at få lov. Hun får et pænt nej. Men måske om et årstid, hun kan få lov. Velvidende at hun ikke splitter huset ad mens vi er væk i 15min. 

Så der er stor forskel. Det er altid været barnet der har ytret ønske først. 

Anmeld Citér

22. januar

Maricella

Profilbillede for Maricella

Mine har fået lov fra 4,5 og 5 år. Nu kan de som 6 og 8 år snildt være hjemme 2-3 timer (dog ikke sammen)

Det har 100% været på deres ønske. Og der er gået en periode forud hvor de har været "alene hjemme" mens jeg har ordnet have i samme tidsrum/gået med barnevogn frem og tilbage på vejen altså hvor de meget nemt kunne få fat i mig

Vi har for øvrig telefon i huset så de altid kan ringe

Anmeld Citér

22. januar

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Tænker det kommer an på barnet og hvor længe. 

Min søster og jeg var alene hjemme hele aftener, da jeg var 11 og hun var 6. Det var fint og vi hyggede os helt vildt. Jeg var også barnepige fra jeg var 12 år for en 3 årig og en 1 årig - ganske uden problemer. 

Anmeld Citér

22. januar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vores datter var vel 7 år, da hun begyndte at være lidt alene hjemme i kortere tid. Nu er hun 9 år og har været alene i op til 5 kvarter. Går også selv hjem fra skole nogle dage og er alene i op til en times tid alt efter, hvornår hun går fra skolen. Dog vil hun ikke være alene hjemme, når der er mørkt, for det er hun ikke tryg ved, og det skal hun selvfølgelig så heller ikke. 

Hun fik fra start en gammel telefon uden sim-kort i til at ligge derhjemme. Så kunne hun altid Facetime, hvis der var noget. 

Anmeld Citér

22. januar

BareOsTo

Ø3 skriver:

Hej med jer

Hvornår har jeres børn fået lov til at blive hjemme, hvis man eks lige skal aflevere lillebror i børnehaven eller hente en liter mælk, altså MAKS 30 min (nok nærmere 15-20 min) væk fra barnet? 

Min søn har været alene i 10-15 min siden han var 5 år. Jeg ringede så altid op på iPadden i mens så han kunne se og høre mig hele tiden. 

Men fra han var 6-7 år har han kunne være alene uden opringning når jeg lige er rendt i netto F.eks 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.