Er det her "normalt"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.058 visninger
8 svar
5 synes godt om
14. januar

Anonym trådstarter

Jeg er ny på dating-markedet, efter mange år som hustru og derefter single i et stykke tid. Så det her med kommunikation og emojis osv., gør mig en smule febrilsk. Hvornår læser jeg for meget i det og hvornår for lidt. Tingene har ændret sig på 20 år

Jeg skriver sammen med en fyr. Vi har skrevet sammen i ½ år. Har besøgt hinanden, han har mødt mine børn sådan casual og vi skriver sammen løbende igennem hele dagen samt godnat/godmorgen. 

Vi ses ikke så ofte som jeg kunne ønske mig det - vi bor 2 timer væk fra hinanden og kan derfor kun ses i weekenderne. Han har også behov for, at have weekender alene - uden planer og uden mig, så han kan lade op. 

Fair nok, at han egentlig har været ærlig. Jeg er ikke i tvivl om, at han er mig tro. Så det er ikke fordi han har et parallelt liv, men han har været single i snart 15 år og har nogle indgroede vaner og trives rigtig godt i sit eget selskab.

Vi har allerede planlagt tur til London til juni og til jul. Så derfor tror jeg også på ham, når han siger, at han vil mig - eller gør jeg?

For nu kommer mit dilemma så.

Jeg skriver ofte, at jeg savner ham. Hans svar er oftest tilbage, at han glæder sig til at se mig. Og jeg fortolker jo straks, at han reelt set ikke savner mig. Lidt ligesom Ross i venner, der får sagt, at han elsker en og hendes svar er: Jeg elsker at være sammen med dig. 
Det er lidt der jeg er. For er det ikke "normalt" at man svarer på det?

Som sagt så kommer jeg ud af et ægteskab, så mine "rammer" omkring kommunikation er anderledes. 

Når jeg siger til ham, for vi har haft snakken før, så siger han, at han synes det er mærkeligt, at jeg ikke tror på ham, for han har jo sagt, at han holder af mig og hvorfor en ting (altså, at han ikke svarer) kan få mig til at undres. Og måske er det bare mig? Hvad gør I andre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Ærligt - jeg ville heller ikke ane hvad jeg skulle svare på en SMS med "Jeg savner dig". 

At savne er ret stort. Hvis min mand skrev at han savnede mig, ville jeg nok også kvittere med et "det bliver dejligt at ses i morgen" fx. 

Savner du ham, sådan rigtigt? Eller glæder du dig til at se ham. Tænker på ham eller andet du kunne formulere i stedet. 

At savne er ikke enten/eller. Det er en følelse der kan variere i graden og vi kan ligge forskelligt i ordet. 

Så op på hesten. Du har nu lært, at han ikke er tilhænger af at sende sms'er, hvor I skriver om afsavn. Det betyder ikke, at han ikke tænker på dig eller ikke glæder sig til at se dig igen. 

Det er svært at date og kvinder tænker meget mere over... alt. End mænd gør. Hav det i baghovedet

Anmeld Citér

14. januar

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg tænker at der umiddelbart må være andre ting der gør dig usikker end hans svar? Er der andre episoder som får dig til at tvivle? Jeg synes det er lidt voldsomt at du bliver så usikker på ham fordi han ikke svarer som du ønsker han skal. 
måske du kan have gavn af at lære at hvile lidt i dig selv og ikke være så ængstelig �� jeg ville personligt ikke tænke yderligere over det hvis det var mig. 
men hvis jeg generelt fik en følelse af at han ikke var så investeret/gav så meget kærlighed i forholdet så skal der jo ikke meget til for at bekræfte det som fx sådan en besked. Men hvis du ellers føler dig set, mødt, hørt og elsket sammen med ham, så ville jeg lade det være ��

kort sagt: du overtænker og overanalyserer det. Der er rigtig mange som ikke vægter skriftlig kommunikation nogen særlig høj værdi eller betydning. Måske er I bare forskellige på det punkt også er det vigtigt du arbejder på at have tillid til at han godt vil dig og du er god nok.

Anmeld Citér

14. januar

nemisis

Profilbillede for nemisis

Når jeg savner, så er det lidt som at have hjemve - egentlig ikke en rar følelse. Det er da meget bedre at han har en dejlig kildren i maven over at skulle se dig, end at savne. Måske associerer han også savn med noget ubehag. Fremfor at ønske at han gjorde noget anderledes, ville jeg nok også vælge at vende den til noget mere positivt som at glæde sig til at ses, eller at tænke på personen.

Anmeld Citér

14. januar

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg ville aldrig bruge savner med mindre at man fx er på rejse eller væk i lang tid, så kan man godt savne sin kæreste, mand eller familie. Men skal man vende retorikken så kan man sige man glæder sig til at se en person igen. Som en anden også skriver. 
Det kan godt blive lidt for “overfølsomt” når man sms’er nogle gange når man er forelsket. Sådan er det, og så overtænker og overtolker man alting. Det er en klassiker. Og når man først begynder at overtænke bliver man også tit virkelig klæbrig og irriterende på sms fordi man forsøger formulere alt muligt i håb om at få svar på noget man er i tvivl om - fx ift om følelserne er gensidige. kærlighed er sgu også bare virkelig irriterende når man ikke kan læse den andens tanker  

Anmeld Citér

15. januar

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

SKAL han savne dig?
Hvis man skal gå så meget op i ordvalget, og der ligger noget som helst i hans svar, så betyder det måske bare, at I har forskellige indfaldsvinkler til dét at være fra hinanden. Mens du har fokus på, at det er svært at undvære ham og ville ønske, at I var sammen nu, er hans fokus på, at det er dejligt at vide, I snart ses igen. Som du skriver, så trives han i sit eget selskab, og det er i mine øjne en kvalitet, at han er i stand til at hvile i dét, han er i her og nu - hvad enten det er sammen med dig eller ikke. Og i stedet for at dvæle ved en følelse af at mangle dig nu, glæder han sig til at være sammen med dig senere.

Hvis du virker klagende/lidende, når du fortæller ham, du savner ham, kan det for den sags skyld også være hans måde at opmuntre dig på - “husk, vi ses snart, og det bliver dejligt!” 

Anmeld Citér

15. januar

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er sikkert nemmere sagt end gjort, men pas på med at tolke for meget på beskeder. Det er virkelig drænende at være i den anden ende og vide  det man skriver bliver vendt og drejet. Det kan gøre man virkelig overvejer sine ord og i sidste ende kommunikerer mindre af frygt for misforståelser.

Men al den kommunikation via tekst er også en af mine kæpheste. Jeg synes man bør være forsigtig med at gøre det for meget især omkring følelsesmæssige ting.

Anmeld Citér

16. januar

Tin

Profilbillede for Tin

Du skriver at han har et stort behov for alene tid til at lade op i.

Det har jeg også!! Og derfor er det udfra det, du skal læse mit svar.

Jeg har reelt brug for ro og alene tid. Derfor ville jeg klart føle det som en anklagende tilgang til mit behov for dette, hvis nogle skrev jeg savner dig til mig.

Det betyder jo at afsender af den besked , hellere ville have at jeg var hos vedkommende, for vedkommende savner mig, og føler det så meget at det er vigtigt at fortælle mig. Jeg ville straks få dårlig samvittighed over at jeg et behov for opladning og ro. Og når jeg har det behov, så savner jeg ikke andre.

Jeg håber du forstår hvad jeg mener. Men jeg tænker du skal give ham plads. Måske ikke skrive så dybfølt i hans alene weekender. Giv ham den ro han har brug for, og tænk mere i at han så bedre kan give sig fuldt ud, når I ses.

Anmeld Citér

16. januar

Anonym trådstarter

Kære alle.

Tusind tak for alle jeres svar. I har så meget ret alle sammen - på hver jeres måde. 

Så derfor vil jeg bare takke jer for, at I gav jer tid til at svare mig

Jeg overtænker. Han får masser af energi når han ikke er sammen med mig, så han kan være helt til stede, når han er. Og når han siger han glæder sig til, at være sammen med mig, betyder det, at han ser frem til det og, ikke, at han ikke savner mig, men at han bare glæder sig til at vi ses. Det er positivt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.