Slå op før eller efter kærestes fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.538 visninger
14 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar

Anonym trådstarter

Jeg har haft en kæreste i 6 måneder, men er desværre kommet frem til, at det ikke skal være os. Vi har været forelsket I hinanden, men for mig at se er der ikke noget at bygge videre på. Vi er for forskellige og derfor ønsker jeg at afslutte det, før vi bliver mere involveret. Men min kæreste har fødselsdag om 2 uger og vi har lagt planer for dagen. Jeg er virkelig i tvivl om, om jeg skal slå op før eller efter hans fødselsdag. Ja kan godt se, at ingen af delene er optimalt, men jeg kan heller ikke blive i et forhold, hvor jeg ikke er glad. Så hvad havde I gjort og hvad ville i selv foretrække, hvis det var jeres kæreste,  der gjorde det forbi? Ironisk nok slog min første kæreste op 2 dage før min fødselsdag, og dengang var jeg dybt ulykkelig, så jeg tror, at det er derfor jeg har så svært ved at træffe beslutningen om hvornår det rette tidspunkt er.

Min kæreste virker meget forelsket i mig, så jeg tror han vil blive ked af det uanset hvad 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar

Anonym

Før, det kan godt være han bliver ked af det, men tanken om at det bare var “fake” til min fødselsdag er endnu værre 

Anmeld Citér

13. januar

Anonym

Du slår selvfølgelig op nu. Du har besluttet dig. At vente 14 dage, ville være at holde ham hen. 

At gå fra hinanden kommer aldrig på et godt tidspunkt. Og det er helt ok. Det er store og svære følelser at være i. Men de skal ikke udskydes. 

Anmeld Citér

13. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Før, det kan godt være han bliver ked af det, men tanken om at det bare var “fake” til min fødselsdag er endnu værre 

Det jeg nok bør nævne er, at vi også havde et slags opbrud før jul, hvor han var meget ked af det og jeg lovede at give det mere tid. Så jeg føler mig som en lus mellem to negle. Jeg er enig i, at det ikke er fedt at sidde og fake på hans fødselsdag, men på grund af det lige før jul, er det også svært igen at komme på et lorte tidspunkt og gøre det forbi. Set i bakspejlet skulle jeg have stået fast før jul, men det var samme dilemma, at det bare føltes som et råddent tidspunkt at slå op

Anmeld Citér

13. januar

Anonym

Anonym skriver:

Det jeg nok bør nævne er, at vi også havde et slags opbrud før jul, hvor han var meget ked af det og jeg lovede at give det mere tid. Så jeg føler mig som en lus mellem to negle. Jeg er enig i, at det ikke er fedt at sidde og fake på hans fødselsdag, men på grund af det lige før jul, er det også svært igen at komme på et lorte tidspunkt og gøre det forbi. Set i bakspejlet skulle jeg have stået fast før jul, men det var samme dilemma, at det bare føltes som et råddent tidspunkt at slå op

Men det er jo ALTID råddent at slå op. Altid. Der er aldrig fedt. Få det gjort og stå fast. 

Og lær af dine egne fejl. Han bliver såret endnu engang, fordi du ikke kunne stå fast. Ja, det er synd for ham. Men lad det være en erfaring du tager videre med dig. 

Anmeld Citér

13. januar

Anonym trådstarter

Jeg har lige haft en lang snak med min veninde og hun er enig med jer. Jeg tænker, at jeg vil gøre det forbi på onsdag, hvor vi har vores næste aftale. Som I skriver, er det ikke fair at holde ham hen og det er heller ikke rart at spille skuespil. 

Anmeld Citér

13. januar

Anonym

Hvis du vil slå op, så slår du selvfølgelig op, det er vel ikke noget man sådan går og planlægger. Tænker også I kun har været sammen i 6 mdr så han kommer nok hurtigt over det igen 

Anmeld Citér

13. januar

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Selvfølgelig skal du slå op hurtigst muligt, det andet er at holde ham for nar. Han skal nok klare den og få en god fødselsdag alligevel. Hans følelser er ikke dit ansvar. 

Anmeld Citér

13. januar

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. I mener det samme som mine veninder. Han har desuden sendt mig flere søde beskeder i dag, og jeg føler mig som en løgner, hvis jeg svarer og som en nar, hvis jeg ikke gør. Så der er ikke andre løsninger end at være ærlig nu på onsdag. 

Anmeld Citér

13. januar

Timf

Profilbillede for Timf

Der var en ung pige på arbejdet der var så lykkelig hun tog afsted med sin kæreste på hendes fødselsdag og han slog op tre dage senere og hun havde det så dårligt over at han bevidst lod som om på hendes fødselsdag. Så personligt ville jeg slå op med det samme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.