Hvor sent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.443 visninger
11 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2024

Anonym trådstarter

Hvor sent om aftenen kan jeg gå med til at have sex, når jeg skal tidligt op og arbejde næste morgen? 
Her vil min kæreste tit have sex sendt øjeblik vi begge skal tidligt op og det er sendt om aftenen. F.eks her til aften kl. 00.30 ønskede han sex også tingene har været på arbejde i 12 timer. Og vi skal begge tidligt op på arbejde imorgen. Som altid blev han sur over mit nej, fordi det er alt for sendt. Jeg kan ikke holde til at møde kl. 7 om morgenen når jeg går for sent i seng aftenen inden. Men han forstår det ikke og tager det alt for personligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis du ikke har lyst til sex, så er det egentlig ligegyldigt om det er pga. tidspunktet, træthed eller andet, så har du enhver ret til at sige nej. Og det må og skal din kæreste respekterer, også uden at blive sur.

Det er din krop og han har ikke ret til den. 
At han bliver sur det er noget han skal arbejde med, det ligger hos ham og det skal ikke gøre at du overvejer at sige ja. 
Så hold endelig fast i dit nej, hvis du ikke har lyst.

Anmeld Citér

27. december 2024

Anonym

Det kan og skal vi ikke bestemme for dig, der må du være voksen nok til selv at beslutte hvornår du mener det er bedst for dig. Personligt fungerer jeg bedst på 6 timers søvn, så for mig ville det være ligegyldigt.

Og det er okay at sige nej, man skal ikke have sex når man ikke har lyst. Vil din kæreste ikke acceptere det, så synes jeg ærligt du skal gå din vej og aldrig se dig tilbage.

Anmeld Citér

27. december 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Det er for sent når du synes det er for sent. Det er din krop og du bestemmer selv over den. Jeg ville heller ikke gide sex så sent hvis jeg skulle tidligt op. Det er lidt et rødt flag over at han bliver sur over det, synes jeg. En mand skal da vise omsorg og respektere grænser. 

Anmeld Citér

27. december 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Gå med til....som om det er en sandwich han ønsker sig. Sig han må tage sig en løbetur i stedet. Det kan være han forstår sådan en lille en.

Anmeld Citér

27. december 2024

BareOsTo

Handler ikke om tidspunkt. Har man ikke lyst så har man ikke lyst. Så kan det være fuldstændig ligegyldigt hvad klokken er. 

synes desværre det er et meget kendt emne der går igen herinde med mænd dee bliver sure når de får et nej. Ingen kan forlange sex af nogen. Og det går selvfølgelig begge veje. 

Anmeld Citér

27. december 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Hvor sent om aftenen kan jeg gå med til at have sex, når jeg skal tidligt op og arbejde næste morgen? 
Her vil min kæreste tit have sex sendt øjeblik vi begge skal tidligt op og det er sendt om aftenen. F.eks her til aften kl. 00.30 ønskede han sex også tingene har været på arbejde i 12 timer. Og vi skal begge tidligt op på arbejde imorgen. Som altid blev han sur over mit nej, fordi det er alt for sendt. Jeg kan ikke holde til at møde kl. 7 om morgenen når jeg går for sent i seng aftenen inden. Men han forstår det ikke og tager det alt for personligt. 

Generelt går du forhåbentlig kun “med til sex når du selv ønsker og har lyst til det - uanset tidspunkt på døgnet. Sex er jo ikke noget den anden kan afkræve og alternativt blive sur over, det lyder både usympatisk og usundt.

Hvorfor gider din mand dyrke sex med dig mod din vilje? Hvorfor anser han sex som en rettighed? Hvad er det for en måde at elske og respektere (og begære) en ligeværdig partner? Du er ikke hans legetøj. Og at bruge vrede og irritation til afpresning af sex, det kalder man for psykisk vold, og det er ret skadeligt. 

Anmeld Citér

27. december 2024

Ekko

Profilbillede for Ekko

Som en anden skriver, ingen skal vurdere på dine vegne hvor, hvornår, hvor længe du skal have sex. Har du ikke lyst, har du ikke lyst uanset tidspunktet og så skal du selvfølgelig sige fra. Og det bør der være respekt og forståelse for i et sundt parforhold.

Hvad angår søvn, er det forskelligt hvor meget vi skal have for at fungere. I mit sidste forhold, havde vi en snak om at vi var nødt til at lægge sex i dagtimerne. Jeg har bare brug for 7 timers søvn for at fungere og kan ikke sove middagslur/power-nappe. Min ekskæreste kunne fungere i langt længere tid med begrænset søvn og ville også nemt kunne tage en lur efter arbejde. 

Anmeld Citér

27. december 2024

Anonym

I sover ved 00:30 hvis I skal tidligt op? Så hvordan kommer sex overhovedet op der ?

Anmeld Citér

27. december 2024

Baby.mamma

Jeg synes ikke, der er noget tidspunkt, som er for sent. 

Men ellers kan du jo lægge op til sex tidligere på aftenen. Hvis det er fordi, du slet ikke har lyst, er det jo en anden sag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.