Dilemma, søger erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2024

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981
Anonym skriver:

Hej alle, jeg står i den situation at jeg er 18+1 og at jeg har fået af vide at jeg med 99,9% sikkerhed kommer til at føde meget for tidligt eller ekstremt for tidligt.

Mit spørgsmål er så om hvis I vidste det inden jeres barn blev født tidligt ville I så stadig have fortsat graviditeten? Eller ville I have afbrudt den nu? 

jeg håber at I har mod på at dele jeres meninger/erfaringer for er så meget i tvivl

Kære TS

Først og fremmest skal du have et stort kram! Det lyder som om, I går igennem en hård tid

Jeg kan forstå, at det er moderkagen, der ikke virker optimalt? Hvad siger lægerne og hvilke informationer har I fået? 

Jeg har selv født en lille pige i uge 30+4, som var svært væksthæmmet - hun endte med at være 48% for lille og vejede 917 g og 36 cm.

Her var det også for moderkagen, der ikke virkede ordentligt - flowene var dog fine - kun et enkelt let nedsat flow i den ene side. Alt dette fik vi af vide til en tilvækstskanning i uge 27. Her var hun dog “kun” 30% for lille.

Ville jeg gøre det igen? Ja - men vores forløb var også “stille og roligt”, hvis man kan sige det sådan Men jeg vil ikke lyve. Det var et benhårdt og barskt forløb, der stadig den dag i dag 51/2 år efter endnu ikke er slut - dette pga. hendes lave vækst, der stadig er et issue.

Jeg vil hverken råde for eller imod - for det er ikke nogen rosenrød “fortælling” at have en præmatur. Men! De er knald dygtige i Danmark. Langt de fleste præmature kommer igennem med ingen eller få senfølger…men der er også de tilfælde, hvor der tilstøder komplikationer

Du er mere end velkommen til at skrive til mig, hvis jeg på nogen måde, kan være til hjælp

Alt det bedst til jer alle tre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar

Anonym trådstarter

Nordsjælland1981 skriver:

Kære TS

Først og fremmest skal du have et stort kram! Det lyder som om, I går igennem en hård tid

Jeg kan forstå, at det er moderkagen, der ikke virker optimalt? Hvad siger lægerne og hvilke informationer har I fået? 

Jeg har selv født en lille pige i uge 30+4, som var svært væksthæmmet - hun endte med at være 48% for lille og vejede 917 g og 36 cm.

Her var det også for moderkagen, der ikke virkede ordentligt - flowene var dog fine - kun et enkelt let nedsat flow i den ene side. Alt dette fik vi af vide til en tilvækstskanning i uge 27. Her var hun dog “kun” 30% for lille.

Ville jeg gøre det igen? Ja - men vores forløb var også “stille og roligt”, hvis man kan sige det sådan Men jeg vil ikke lyve. Det var et benhårdt og barskt forløb, der stadig den dag i dag 51/2 år efter endnu ikke er slut - dette pga. hendes lave vækst, der stadig er et issue.

Jeg vil hverken råde for eller imod - for det er ikke nogen rosenrød “fortælling” at have en præmatur. Men! De er knald dygtige i Danmark. Langt de fleste præmature kommer igennem med ingen eller få senfølger…men der er også de tilfælde, hvor der tilstøder komplikationer

Du er mere end velkommen til at skrive til mig, hvis jeg på nogen måde, kan være til hjælp

Alt det bedst til jer alle tre

Hej mange tak for dit fine og detaljerede svar vi har gjort os mange overvejelser siden og ved sidste scanning for et par dage siden er der kommet vand i hovedet, hendes krop er ca 3 uger for lille i forhold til hovedet og der var mindre fostervand. Så vi har desværre besluttet at afbryde graviditeten og skal føde hende i morgen

Anmeld Citér

4. januar

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Åhh nej…sikke dog en trist opdatering

Det lyder umenneskelig hårdt, det I nu skal igennem. Jeg sender mine varmeste tanker

Anmeld Citér

4. januar

123321

Profilbillede for 123321

Mange tanker til jer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.