Dilemma, søger erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.913 visninger
13 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. december 2024

Anonym trådstarter

Hej alle, jeg står i den situation at jeg er 18+1 og at jeg har fået af vide at jeg med 99,9% sikkerhed kommer til at føde meget for tidligt eller ekstremt for tidligt.

Mit spørgsmål er så om hvis I vidste det inden jeres barn blev født tidligt ville I så stadig have fortsat graviditeten? Eller ville I have afbrudt den nu? 

jeg håber at I har mod på at dele jeres meninger/erfaringer for er så meget i tvivl

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2024

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Jeg stod i en lignende situation, dog omkring uge 8. Jeg valgte at få en abort. Jeg var dengang gravid med femlinger og der var store ricisi forbundet med at fosterreducere. Du kan sikkert finde mit gamle indlæg herinde fra 15/16 og læse mine overvejelser dengang

Selvfølgelig vil jeg elske det barn, jeg får, men jeg ville ikke øge risikoen for handicap så drastisk ved at fuldføre graviditeten. Det kan have enorme konsekvenser for både barnet men også familien.

Anmeld Citér

26. december 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvordan kan man allerede vide nu at du vil føde før tid ? Og vil det så ikke være det samme i næste graviditet?

Anmeld Citér

26. december 2024

Panther

Profilbillede for Panther
KommendeMor88 skriver:

Jeg stod i en lignende situation, dog omkring uge 8. Jeg valgte at få en abort. Jeg var dengang gravid med femlinger og der var store ricisi forbundet med at fosterreducere. Du kan sikkert finde mit gamle indlæg herinde fra 15/16 og læse mine overvejelser dengang

Selvfølgelig vil jeg elske det barn, jeg får, men jeg ville ikke øge risikoen for handicap så drastisk ved at fuldføre graviditeten. Det kan have enorme konsekvenser for både barnet men også familien.

Femlinger? Hold da op! Var det “naturligt”, hvis man må spørge? Ved, der er regler for kunstig befrugtning for netop at undgå flerlinger.

Kan godt forstå, du tog den beslutning ift de risici man udsætter barn/børn og sig selv for.

Anmeld Citér

26. december 2024

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88
Panther skriver:

Femlinger? Hold da op! Var det “naturligt”, hvis man må spørge? Ved, der er regler for kunstig befrugtning for netop at undgå flerlinger.

Kan godt forstå, du tog den beslutning ift de risici man udsætter barn/børn og sig selv for.

Det var ikke naturligt og var sket fordi klinikken ikke overholdt reglerne. Det sker desværre oftere end man skulle tro i følge hospitalets personale, der skal “rydde op”.

Anmeld Citér

26. december 2024

Anonym

Det er en virkelig svær beslutning. Jeg er født 3 måneder for tidligt (med kejsersnit) fordi jeg stoppede med at vokse. Jeg var indlagt i et halvt år og med 2 lungebetændelser, men ellers fejler jeg intet den dag i dag

Anmeld Citér

26. december 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Hvordan kan man allerede vide nu at du vil føde før tid ? Og vil det så ikke være det samme i næste graviditet?

Det kan jeg fordi moderkagen ikke virker optimalt og derfor nok ikke vil holde til hele graviditeten 

Anmeld Citér

26. december 2024

Anonym trådstarter

KommendeMor88 skriver:

Ved ikke lige hvordan jeg finder de gamle indlæg.
Men ja det er også noget ef det vi overvejer, er det risikoen værd nu når vi ved det på forhånd.

Anmeld Citér

27. december 2024

Panther

Profilbillede for Panther
KommendeMor88 skriver:

Det var ikke naturligt og var sket fordi klinikken ikke overholdt reglerne. Det sker desværre oftere end man skulle tro i følge hospitalets personale, der skal “rydde op”.

Det er jeg virkelig ked af på dine vegne!

Anmeld Citér

27. december 2024

Hanspige

Ja det ville jeg. 

Jeg har tre for tidlig fødte 

1 uge 32 

1 uge 29 

1 uge 28. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.