Det er helt skørt det her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

jeg er med på min andel af umoralske handlinger i affæren her. Jeg er dog stadig målløs over, hvor meget moralpolitiet har behov for altid at skulle prædike overfor os, der har dummet os og levet lige på kanten. Især fordi indlægget ikke bød på spørgsmål om hvorvidt jeg er et lille menneske eller ej. Den del ved jeg godt. Mon ikke vi alle på et tidspunkt dummer os i livet og måtte tænke: Jaa, det var sgu nok ikke for smart

Desværre kan man jo ikke lukke eller slette tråde på baby men tak for jeres svar og tid I trods alt brugte på mig. 

fortsat glædelig jul

De reaktioner havde du da let kunnet undgå. Det ville bare være at skrive “Jeg ved, det er noget skidt, og at det er forkert af mig at være i forhold med ham.” Du kunne også ærligt have skrevet, at du er kommet i vanskeligheder, fordi du er forelsket i ham, og at du håber, han også har følelser for dig - hvilket vel i bund og grund er dit ærinde med indlægget at få bekræftet. 
At formulere noget dybt problematisk og moralsk betændt som en sjov lille historie fra en forelsket teenager vil og må kaste negative reaktioner af sig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg forstår dig og jeg hører hvad du siger. Men moralprædiken synes jeg ikke jeg behøver. Jeg er netop med på, det er dumt. Og jeg spørger NETOP fordi jeg ikke har følelser i klemme, men vil afslutte sexdelen og vores seancer hvis der nu var 117 der skrev enstemmigt, at han måske ligger mere i det, end jeg gør. 

Jeg vil takke for dit input, helt oprigtigt  

god aften 

Det var egentlig ikke så meget en prædiken, mere en logisk slutning; at hvis du ikke har følelser for ham, så ville det være nemt at finde det, du søger et andet sted. Og derfor (og fordi du analyserer så meget på, om han vil mere) tror jeg, du har flere følelser investeret, end du vil erkende.

Når det så er sagt, så kan man altså ikke forvente, at folk bare sidder overhørigt, at man opretter et indlæg, hvor man i historien bevidst og kontinuerligt gør et andet menneske ondt.
Hvis du havde skrevet: “jeg har stjålet 30.000 fra en nabo, er det bedst at bruge det på en rejse eller et nyt køkken?”, så må du regne med, at folk ikke kommenterer med turistdestinationer og fordele ved Invita kontra HTH - men kommenterer på, at du har stjålet fra et andet menneske.

Anmeld Citér

26. december 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

jeg er med på min andel af umoralske handlinger i affæren her. Jeg er dog stadig målløs over, hvor meget moralpolitiet har behov for altid at skulle prædike overfor os, der har dummet os og levet lige på kanten. Især fordi indlægget ikke bød på spørgsmål om hvorvidt jeg er et lille menneske eller ej. Den del ved jeg godt. Mon ikke vi alle på et tidspunkt dummer os i livet og måtte tænke: Jaa, det var sgu nok ikke for smart

Desværre kan man jo ikke lukke eller slette tråde på baby men tak for jeres svar og tid I trods alt brugte på mig. 

fortsat glædelig jul

Men det I laver sammen er jo ikke på nogen måde en “up’ser på kanten”… det er kalkuleret bedrag langt ud over kanten, som I helt med vilje og bevidst fortsætter, hver gang I er i kontakt. Det er ikke en “svipser” - og at smide armene over hovedet fordi “maralpolitiet er efter mig”, er ikke en legitim grund til at fortsætte sit vildspor … du kan jo skynde dig at standse det allerede i dag, hvis du vil.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.