Jer med dele børn og aftaler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2024

Anonym trådstarter

AnjaZenia skriver:

Min x er heller ikke den hurtigste. Så en måned før kan vi lave en aftale om julen

Okay så er det heller ikke nemt vi plejer selvfølgelig her at have aftalen at vi bytter så jeg har jul han har nytår året efter bytter vi. 

Jeg har så bare hans nytår også i år da de ikke vil der hjem og han med glæde lader den blive ved mig. 

Så vores aftale med jul var jo så 10 dage før nu med mellem jul og nytår får jeg bare ikke svar åbenbart 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Okay så er det heller ikke nemt vi plejer selvfølgelig her at have aftalen at vi bytter så jeg har jul han har nytår året efter bytter vi. 

Jeg har så bare hans nytår også i år da de ikke vil der hjem og han med glæde lader den blive ved mig. 

Så vores aftale med jul var jo så 10 dage før nu med mellem jul og nytår får jeg bare ikke svar åbenbart 

Vi bytter også sådan. Men det er mere dagene op til, imellem og efter jul - som altid skal snakkes på plads

Anmeld Citér

16. december 2024

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Tak for svar.

Nej vi har ingen aftaler igennem familiehuset men jeg har kaldt der ind da jeg ikke gider det her usikre nået mere med ikke at kunne få klare aftaler.

Jeg får intet ud af at sætte krav har jeg forsøgt mange gange blandt andet med sommerferie da jeg stod og skulle melde ferie/pasning ind og han ikke mente jeg skulle planlægge flere måneder ud i fremtiden. Kan man jo se nu at han mener 14 dage er lang tid. Tænker bare jeg beholder dem hjemme selv og må se hvad der sker da børnene ikke er hans første prioritet desværre 

Jeg havde, ærligt talt,  stoppet med at forsøge at få ham til at være med i planlægningen.

Det må være op til ham selv, at vise interesse i at se sit barn.

Jeg havde ladet det være op til ham, men havde sat nogle grænser.

Eksempelvis skrive til ham at "senest x dato skal jeg have besked om, om du vil have "barns navn" på weekend, overnatning (eller hvad det nu er) svarer du ikke, bliver h*n hjemme."

Det gjorde jeg med min eks. Hvilket fik ham til at vågne op for en kort periode, hvorefter han selv tog teten og kontaktede Familieretshuset for at få en samværds aftale op og stå.

Anmeld Citér

16. december 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er nysgerrig på hvor længe før i andre med dele børn forventer man kan lave aftaler ? 

Mine børn skal kun hjem til far kort den 23 december og holde jul (hans valg) det er først idag lykkes mig at få lavet den aftale.

Og nu her mellem jul og nytår er det normalt hans weekend den 28 der var jo så mange ting sagde han og det ser vi på når vi kommer tættere på da jeg sagde der er jo kun 14 dags til fik jeg besked på det er jo også længe vi har en pige der har brug for faste rammer og aftaler.

Er det bare mig der er for krævende her ? 

Det er lidt samme problem med alle ferier samme svar at vi må se på det når vi kommer tættere på så ved aldrig om jeg skal finde pasning. 

Hvordan forgår det hos jer andre 

Mine børns far er heller ikke god til at planlægge. Det er blevet sådan at jeg laver et oplæg til bytte dage over julen/nytår. Og så siger han ja ej nogen gange kan han lige have brug for at rykke en dag, men primært lægger jeg planen, og så kører vi efter den. ellers er der simpelthen ikke en plan når vi når der til. Det samme med sommerferie.. 

Anmeld Citér

17. december 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mine børns far er heller ikke god til at planlægge. Det er blevet sådan at jeg laver et oplæg til bytte dage over julen/nytår. Og så siger han ja ej nogen gange kan han lige have brug for at rykke en dag, men primært lægger jeg planen, og så kører vi efter den. ellers er der simpelthen ikke en plan når vi når der til. Det samme med sommerferie.. 

Okay jamen vis jeg siger det får jeg bare af vide det må vi lige se på når vi kommer tættere på og så høre jeg ikke mere til det med mindre jeg selv bliver ved at kontakte ham med det 

Anmeld Citér

18. december 2024

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Okay jamen vis jeg siger det får jeg bare af vide det må vi lige se på når vi kommer tættere på og så høre jeg ikke mere til det med mindre jeg selv bliver ved at kontakte ham med det 

Har du prøvet at lade det være op til ham? Hvis han kommer en uge før og siger at nu vil han gerne have barnet på samværd, så må du jo være ærlig og sige at der er lagt andre planer.

Jeg tænker at han hurtigt bliver træt af det og vil søge en samværds aftale i Familieretshuset.

Det kan og skal ikke være din pligt at få ham til at have samværd, det bør være i hans egen interesse.

Anmeld Citér

18. december 2024

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Har du prøvet at lade det være op til ham? Hvis han kommer en uge før og siger at nu vil han gerne have barnet på samværd, så må du jo være ærlig og sige at der er lagt andre planer.

Jeg tænker at han hurtigt bliver træt af det og vil søge en samværds aftale i Familieretshuset.

Det kan og skal ikke være din pligt at få ham til at have samværd, det bør være i hans egen interesse.

Nej det har jeg ikke prøvet hat faktisk selv søgt sammenværd aftale da jeg ikke kan overskue at diskutere mere med ham. Når vores barn vil mindre der over siger han bare så må de blive væk og komme igen når de er klar til det han kæmper ikke den yngste vil dog gerne se sin far det vil den store også bare ikke sove der og så følger den mindste trop da hun ikke er tryk ved at være der uden sin søster 

Anmeld Citér

18. december 2024

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Nej det har jeg ikke prøvet hat faktisk selv søgt sammenværd aftale da jeg ikke kan overskue at diskutere mere med ham. Når vores barn vil mindre der over siger han bare så må de blive væk og komme igen når de er klar til det han kæmper ikke den yngste vil dog gerne se sin far det vil den store også bare ikke sove der og så følger den mindste trop da hun ikke er tryk ved at være der uden sin søster 

Så havde jeg trukket mig og ladet ham om at få gang i noget, hvis ikke han er interesseret, så må han undvære. (Blot min mening) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.