Jer med dele børn og aftaler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.642 visninger
17 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2024

Anonym trådstarter

Jeg er nysgerrig på hvor længe før i andre med dele børn forventer man kan lave aftaler ? 

Mine børn skal kun hjem til far kort den 23 december og holde jul (hans valg) det er først idag lykkes mig at få lavet den aftale.

Og nu her mellem jul og nytår er det normalt hans weekend den 28 der var jo så mange ting sagde han og det ser vi på når vi kommer tættere på da jeg sagde der er jo kun 14 dags til fik jeg besked på det er jo også længe vi har en pige der har brug for faste rammer og aftaler.

Er det bare mig der er for krævende her ? 

Det er lidt samme problem med alle ferier samme svar at vi må se på det når vi kommer tættere på så ved aldrig om jeg skal finde pasning. 

Hvordan forgår det hos jer andre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2024

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Jeg er nysgerrig på hvor længe før i andre med dele børn forventer man kan lave aftaler ? 

Mine børn skal kun hjem til far kort den 23 december og holde jul (hans valg) det er først idag lykkes mig at få lavet den aftale.

Og nu her mellem jul og nytår er det normalt hans weekend den 28 der var jo så mange ting sagde han og det ser vi på når vi kommer tættere på da jeg sagde der er jo kun 14 dags til fik jeg besked på det er jo også længe vi har en pige der har brug for faste rammer og aftaler.

Det er lidt samme problem med alle ferier samme svar at vi må se på det når vi kommer tættere på så ved aldrig om jeg skal finde pasning. 

Har i en aftale gennem Familieretshuset? 

Hvis ikke, så skal i selv få aftaler på plads.

Det er altid rimeligt at sætte et krav, så der er god tid for alle til at få tingene til at passe sammen.

Vi havde i sin tid en aftale gennem Familieretshuset, hvor alle ferier og samværd, skulle være på plads senest i april (også dem omkring jul) 

Hvis ikke i har en samværds aftale, så synes jeg sagtens du kan sætte samme grænse, så far forstår at det er vigtigt at få det på plads.

Desuden kan du sagtens tillade dig at holde dit barn hjemme, hvis ikke det er lavet en aftale og hvis ikke far viser interesse for at få tingene til at køre, så må han gå til Familieretshuset og få sat en aftale i gang.

Anmeld Citér

15. december 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Vi har en aftale gennem det daværende statsforvaltning. (Vores dreng er 13 nu).. men vi har altid holdt datoerne alligevel.

sommerferie melder man hvornår man vil holde senest 1 maj (skiftes til at vælge ferie uger først), vinter, efterårsferie, påske mm. Deler vi så fx den ene har efterårsferien i ulige år og så har den anden det år vinterferien.

julen skiftes vi også på samme måde. 
aftaler op til jul/nytår aftaler vi senest 1/12 så man ved hvad dér skal foregå.

andre aftaler med minimum 14 dages varsel, gerne længere, og med forbehold for der så kan blive sagt nej ved kort varsel - udgangspunktet er samværsplan overholdes. (nu er vores dreng så stor at han har også noget at sku ha sagt dog).

Anmeld Citér

15. december 2024

Anonym

Hvis i ikke selv kan finde ud af at få aftalerne ordentlig på plads indbyrdes, så tag den igennem familieretshuset. 

Det lyder som om han hellere vil vente og se om noget mere spændende dukker op end at være sammen med sit eget barn

Anmeld Citér

15. december 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis i ikke selv kan finde ud af at få aftalerne ordentlig på plads indbyrdes, så tag den igennem familieretshuset. 

Det lyder som om han hellere vil vente og se om noget mere spændende dukker op end at være sammen med sit eget barn

Sådan er det bestemt også jeg har kaldt i familiehuset for at få hjælp men der er lang ventetid 

Han ved ikke lige med hans normale sammenvæd mellem jul og nytår da han lige have glemt han skulle have dem normalt det er 1 overnatning.

Jeg gider ikke vente på ham mere og laver bare planer som passer mig frem over ind til der er lavet en plan i familiehuset

Anmeld Citér

15. december 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Ville få ham til at lave en samværsordning på skrift da du gerne vil have at din datter præcis ved hvornår hun skal hjem til sin far. Jeg har lavet en samværsordning for et år hvis barnets far har indvendinger eller har brug for at udsætte med en dag eller lignende så snakker vi om det der men som regel er det så fast som det er muligt 

Anmeld Citér

15. december 2024

Anonym trådstarter

Timf skriver:

Ville få ham til at lave en samværsordning på skrift da du gerne vil have at din datter præcis ved hvornår hun skal hjem til sin far. Jeg har lavet en samværsordning for et år hvis barnets far har indvendinger eller har brug for at udsætte med en dag eller lignende så snakker vi om det der men som regel er det så fast som det er muligt 

Ja problemet er bare han igen ville tage den sådan nåår ja det har jeg lige glemt jeg skal arbejde der er andre planer osv. 

Vores datter vil faktisk ikke hjem til ham mere nu hvilket ikke gør det nemmere når jeg så ikke kan forberede hende på det ud over kort inden og jeg så hele tiden skal spørger ind til det vis jeg lader som ingenting høre jeg heller ikke fra ham. Vi har desværre 2 børn hvor den ene gerne vil men ikke vil vis søster ikke skal med.

Orker ikke denne evige kamp mere nu 

Anmeld Citér

15. december 2024

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Har i en aftale gennem Familieretshuset? 

Hvis ikke, så skal i selv få aftaler på plads.

Det er altid rimeligt at sætte et krav, så der er god tid for alle til at få tingene til at passe sammen.

Vi havde i sin tid en aftale gennem Familieretshuset, hvor alle ferier og samværd, skulle være på plads senest i april (også dem omkring jul) 

Hvis ikke i har en samværds aftale, så synes jeg sagtens du kan sætte samme grænse, så far forstår at det er vigtigt at få det på plads.

Desuden kan du sagtens tillade dig at holde dit barn hjemme, hvis ikke det er lavet en aftale og hvis ikke far viser interesse for at få tingene til at køre, så må han gå til Familieretshuset og få sat en aftale i gang.

Tak for svar.

Nej vi har ingen aftaler igennem familiehuset men jeg har kaldt der ind da jeg ikke gider det her usikre nået mere med ikke at kunne få klare aftaler.

Jeg får intet ud af at sætte krav har jeg forsøgt mange gange blandt andet med sommerferie da jeg stod og skulle melde ferie/pasning ind og han ikke mente jeg skulle planlægge flere måneder ud i fremtiden. Kan man jo se nu at han mener 14 dage er lang tid. Tænker bare jeg beholder dem hjemme selv og må se hvad der sker da børnene ikke er hans første prioritet desværre 

Anmeld Citér

15. december 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Vi har en aftale gennem det daværende statsforvaltning. (Vores dreng er 13 nu).. men vi har altid holdt datoerne alligevel.

sommerferie melder man hvornår man vil holde senest 1 maj (skiftes til at vælge ferie uger først), vinter, efterårsferie, påske mm. Deler vi så fx den ene har efterårsferien i ulige år og så har den anden det år vinterferien.

julen skiftes vi også på samme måde. 
aftaler op til jul/nytår aftaler vi senest 1/12 så man ved hvad dér skal foregå.

andre aftaler med minimum 14 dages varsel, gerne længere, og med forbehold for der så kan blive sagt nej ved kort varsel - udgangspunktet er samværsplan overholdes. (nu er vores dreng så stor at han har også noget at sku ha sagt dog).

Mange tak for svar det lyder fantastisk med forudsigelighed. 

Her har ferier ikke været et problem for ham for han har aldrig haft dem i påske efterårsferien eller sådan nået han har altid måtte men ingen interesse haft i det.

Nu når jeg ser tilbage på det hele har det enlig altid været mig der krævede sammenværd han har aldrig kæmpet for det nærmere imod alt der ikke bare hed hver anden weekend  vis det ikke var for min yngste ville jeg stoppe med at tvinge min 10årig afsted 

Anmeld Citér

16. december 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Min x er heller ikke den hurtigste. Så en måned før kan vi lave en aftale om julen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.